Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 23944
Hei!

Jeg har da hostet en server til minecraft på min pc. Og når man skal joine en server, må man ha ip'n. Jeg får kommet inn på serveren på min pc ve å skrive inn min LAN-IP(192.168.2.3).

Men hvilken ip skal brukes for de andre som ikke sitter på dette nettverket? Altså de som sitter hjemme i sitt eget hus.

Tusen takk for all hjelp!
Den eksterne IPen skal brukes da, www.whatismyip.com - der finner du den.

Tipper du også må åpne et par porter i ruteren din.
Port-forwarding og den offentlige ip-adressen routeren din sitter på. Du kan bruke whatismyip.com til å finne offentlig adresse.
De skal bruke din offentlige ip.
Gå på http://whatismyipaddress.com/ og se hva den er.
Du må også passe på at du har forwardet porter i routeren din...
Okei, takker! : ) Portene er forwarded.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Noen som har peiling på hvilke porter som skal forwardes?
Så langt jeg kan se er 25565 default port.

Søkte ganske enkelt på minecraft default port
Sist endret av Halalgeir; 21. september 2010 kl. 19:11.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Så langt jeg kan se er 25565 default port.

Søkte ganske enkelt på minecraft default port
Vis hele sitatet...
Okay, takk! Beklager at jeg ikke tok meg bryet med å google
Denn tråden er herved løst:P
Sende meg IP så jeg kan joine? (a)
Sitat av Mini097 Vis innlegg
Sende meg IP så jeg kan joine? (a)
Vis hele sitatet...
hehe, kunne gjort det men nå er den nede, får den ikke oppe å gå igjen før jeg ringer eidsiva, jævlene har antakeligvis sperra porten for servern
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg og noen kompiser skulle Lane i jula,,, Jeg måtte da Hoste server... ( server er forsatt oppe, om det er seriøse folk, kan jeg sende ip )

Vertfall, i begynnelsen trudde jeg at det bare var og opne en port, så starte server... problemet er at du må ikke bare må opne porter, du må aktivere porten og.
Det tok meg 7 timer og finne det ut,,, Jeg lagret tutorialene jeg fant,...
Men desverre har jeg bare hvordan opne porter ... Hvordan du aktivere den, har vist blitt slettet,...

Men vertfall , her er tutorial på hvordan opnne porter.. : http://www.youtube.com/watch?v=FKwv7LCkk8o

Etter du har opnet porten på routeren. Burde du finne ut hvordan du aktivere den.. Isteden for å få venner til å joine server, for og se om den fungerer.. Kan du laste ned : http://www.portforward.com/store/PFPortChecker.exe
Som da tester om Portene dine fungerer.. ..

INfo :
Det skal stå 25565 på Port number to check.-
Protocol skal stå på TCP
Om portene dine er opne, og aktivert..
Skal det komme opp : Your external IP address is **.***.**.***
We were able to ping your router
Your port is open on this computer..

Ip som venner skal joine på .. Finner du på http://ipchicken.com/

Senn den til alle venner,, and ready 2 go ..
Husk at Minecraft har etter update gjort at du må ha Premium konto for og spille mulltiplayer..

Sitat av Mini097 Vis innlegg
Sende meg IP så jeg kan joine? (a)
Vis hele sitatet...
Om du skal spille seriøst ? å ikke kødde .. Sender jeg gjerne ip ..
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kunne jeg få IP på pm? spiller VELDIG serriøst :P
Sitat av drittsekken Vis innlegg
kunne jeg få IP på pm? spiller VELDIG serriøst :P
Vis hele sitatet...

Jeg sender ip senere i kveld. Skal sette opp server på stasjonær pc. som gjør at server står på 24/7 .. .. Har en del venner på server allerede
Sender du IP til meg også? Spiller gjerne seriøst
Heter MuseX in-game.
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Sender du IP til meg også? Spiller gjerne seriøst
Heter MuseX in-game.
Vis hele sitatet...
KK, Kan sende ip .. Men server er fåreløpig bare oppe når jeg er hjemme... Helt til jeg har flyttet den til stasjonær

Poenget er btw ikke hvor seriøst det er ,, men at det går an å bygge ting, uten at det er borte dagen etterpå Sender ip .. på meld
Har selv en Minecraft-server satt opp, den er oppe mer eller mindre 24/7 så hvis noen er interessert, send meg en PM!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vill gjerne ha IP..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg joiner servere! Er seriøst, ødelegger ikke andre sine ting, bygger bare litt selv.
Alle som har servere kan skirve IPn her eller på pm til meg
Join server: thorcraft.no
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har en server oppe enda? Er rimelig ny i online greiene, så tar det pent å seriøst..(:
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan du sende meg ip til serveren din Jeg skal spille helt seriøst jeg er ikke en griefer. mitt minecraft navn er olei98 I tilfelle den er whitelisted
Sitat av olei98 Vis innlegg
Kan du sende meg ip til serveren din Jeg skal spille helt seriøst jeg er ikke en griefer. mitt minecraft navn er olei98 I tilfelle den er whitelisted
Vis hele sitatet...
Tråden her er litt gammel, så det er ikke sikkert du får svar, og det er heller ikke sikkert serveren er oppe lenger. Prøv www.thorcraft.no for en seriøs, Norsk server. Forholdsvis kun kjekke personer der også.