Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2949
Jeg har tenkt og tenkt, men klarer ikke å tenke på hvordan dette kan gå: Hvordan kan ca 170g nudle mette like mye som 580g pizza?
Har du sett hvor mye kalorier det er i en pakke nudler?
Sitat av Miss-bruk Vis innlegg
Jeg har tenkt og tenkt, men klarer ikke å tenke på hvordan dette kan gå: Hvordan kan ca 170g nudle mette like mye som 580g pizza?
Vis hele sitatet...
hahha har du lite og tenkte på eller?
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Sitat av wizhl Vis innlegg
hahha har du lite og tenkte på eller?
Vis hele sitatet...
ja har vell det :P

Men seriøst hvordan kan du bli like mett av 170g vs 580g, gir liksom ikke mening for meg
Kjøp et kneipbrød og et kjempegrovt brød. Akkurat like store, men du trenger dobbelt så mye kneipbrød for å bli mett.
Nudlene metter deg riktignok i en halvtime, mens pizzaen metter i flere timer.
Fordi nudlene du spiser inneholder mye vann... Prøv å spis dem ukokt engang så vil du merke at 2 pakker ikke holder for å få deg mett.
Veier nudlene mindre når du har hatt på vann da? ;P
Sitat av Sondre Vis innlegg
Veier nudlene mindre når du har hatt på vann da? ;P
Vis hele sitatet...
Nei, de veier mer.
En pakke nudler inneholder mer kalorier enn et stykke bløtkake...
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
En pakke nudler inneholder mer kalorier enn et stykke bløtkake...
Vis hele sitatet...
Takk. Spiste akkurat en pakke nudler til frokost. Faen heller, kunne jeg heller spist kake da.
Det er så mye kalorier i nudler at man får like mye igjen av å spise en pose potetgull. Just a notice neste gang man skal lage seg et rakst måltid.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er så mye kalorier i nudler at man får like mye igjen av å spise en pose potetgull. Just a notice neste gang man skal lage seg et rakst måltid.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig potetgullet vil være bedre for en. Flere av de store chipsmerkene har byttet ut palmeoljen. Nudler alene bør ikke være et måltid for noen.
Hva er forskjellen på næringsinnholdet i rusnudler vs. 'vanlige' hvete(?) nudler a la mr. lee?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Stekte nudler med egg, jalapenos, krydder (+ fantasi) er dog nydelig. Når man steker de blir vel en del av vannet borte også, så da merker jeg at man klarer en del mer! Det er vel litt sunnere også, alt ettersom hva man velger å tilsette retten.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hva er forskjellen på næringsinnholdet i rusnudler vs. 'vanlige' hvete(?) nudler a la mr. lee?
Vis hele sitatet...
Kan jeg få oppskriften? Forskjellen er vel at man blir rusa av dem...

Spiser ikke ferdigpakkenudler, men ordentlige eggenudler, det er chillern, unner alle å prøve det.
Sist endret av Bl4derunner; 3. juni 2012 kl. 16:10. Grunn: Leser du dette altså, for her står det ikke noe intresant...!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er så mye kalorier i nudler at man får like mye igjen av å spise en pose potetgull. Just a notice neste gang man skal lage seg et rakst måltid.
Vis hele sitatet...
oi da... sist gang jeg åt nudler spiste jeg fem pakker...
spis nå nudler, kaloriene går bort etterhvert '.p
Jeg liker pizza ...
Vell da har jeg spist både pizza, nudler og kake.
Husker noen her tiden når dette var et forum med relevante tråder?
Sitat av Miss-bruk Vis innlegg
Jeg har tenkt og tenkt, men klarer ikke å tenke på hvordan dette kan gå: Hvordan kan ca 170g nudle mette like mye som 580g pizza?
Vis hele sitatet...
Suppen, mann! Man skal ikke undervurdere suppe! Det man lager
suppe på kalles ikke [COLOR="DarkRed"]kraft[/COLOR] for ingenting.

Når det først snakkes om nudler, vil jeg anbefale den japanske filmen "Tampopo" av Juzo Itami fra 1985.