Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 854
Hei og hopp, jeg har fått i oppdrag av hobbyfotografen i familien å bestille vidvinkel linse til hennes litt eldrende Canon EOS 350d..

Problemet er bare at jeg ikke har peiling på slikt, så om noen kunne ha dyttet meg i rett retning hva angår vidvinkel til nevnte kamera hadde jeg vært mere enn takknemmlig.

Krav
- Vidvinkel
- Går overens med EOS 350d
- Pris, jo billigere jo bedre men er ikke inntresert i random DealExtreme/biltema dritt

Tja?
Alt med EF og EF-s fatning passer til kameraet.
Hva slags objektiv har hobbyfotografen fra før? Har du en ca. pris du vil betale?
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Alt med EF og EF-s fatning passer til kameraet.
Vis hele sitatet...
Du snakker kinesisk for meg mann, forklar gjerne.

Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Hva slags objektiv har hobbyfotografen fra før? Har du en ca. pris du vil betale?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen peiling på, alt jeg vet er at hun vil ha vidvinkel å leke litt med. Angående pris så er det som sagt så billig som mulig uten at det er 100% dritt man betaler for.. Jeg aner ikke hva slikt utstyr ligger på i pris så derfor ber jeg om hjelp.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Sjekk ut noen vidvinkler fra Sigma, billig og meget bra med tanke på prisen.
Fatningen på objektivet det er snakk om. Om det passer fysisk på kameraet.

Du trenger objektiver med Canon eller EF-s fatning til kameraet. Mao. så passer de fleste objektivene som lages i dag til Canon sitt 10-22 mm. går for å være veldig bra, ellers så har jeg bare gode erfaringer med Sigma sitt 12-24 mm. også selv om det er lyssvakt. Men det spørs hva du definerer som billig...
Denne Sigmaen kanskje?
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Denne Sigmaen kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, versjon 1. Ser prisen også har sunket betraktelig siden den kom ut siden versjon 2 er ute.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tokina 11-16 mm f/2.8 om pengene strekker til. En del lysere enn Sigmaen El-Zorro lenker til.

(Merk: Eurofoto er det samme som Japan Photo. Men siden deres er raskere.)
Samyang 14mm f/2.8 UMC er kul, jeg har den til Nikon og er godt nøgd.