Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1612
Har fått litt hjelp av en meget erfaren person " søren klype "

Og fått vite at vist jeg blander natriumsulfat og en annen sterk syre vill det bli en hurtigluktende ekkel lukt!

Jeg var nede på apoteket, der fikk jeg en boks med Natriumsulfat men det var litt klompete, men det fikses med en morter.
Var også på Sirnes og handlet saltsyre 30%, dette funket ikke, er det syren som er får svak eller er det pulveret som kan være skadet?

Jeg fikk boksen fordi den gikk snart ut på dato, men var fult brukbart fortalte di meg.

Så om noen kunne svare meg, er det pulveret eller syren som må erstattes?

Eller om dere eventuelt kan komme med andre måter og lage en stinkbombe som lukter fort!

Takk på forhånd
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Snakkes det om en random sterk syre? Hva med svovelsyre?
Trådstarter
30 0
Fikk ikke kjøpt svovelsyre, fikk et spørsmål om va jeg skulle med den, hadde ingenting og svare! xD

Men tror du at det er syren som er for svak?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Eller at H3O+Cl ikke reagerer med natriumsulfat.
Vet du i det hele tatt hvorfor det blir lukt av dette? Har du ikke sjekka noe bakgrunnsinfo?
Og hvorfor hadde du tenkt og kjøpe svovelsyre? Viss du vet svaret på det, kunne du kansje uttrykt det muntlig til de som spurte på apoteket. Sprang du bare da de spurte? Eller var du bare taus og spurte igjen?
Trådstarter
30 0
Sa jeg drev på med kjemi på skolen, men dette måtte læreren min skrive under på...For jeg ble anbefalt svovelsyre, men siden jeg ikke fikk kjøpe det tenkte jeg og høre med dere
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det er ingen restriksjoner på svovelsyre. Neste gang, prøv og si du skal bruke det til og fylle på bilbatterier, og du trenger det til PH regulering. Hvor gammel er du? Jeg har aldri hatt problemer med og kjøpe det.
Jeg har brukt natriumthiosulftat ( Na2S2O3)+ H2SO4 (98%) på dette forsøket, trenger ikke å være spesielt nøyaktig når du blander da
gassmengden som blir produsert av dette avhenger av konsentrasjonen på svovelsyra og om natriumthiosulfat-en er blandet med krytallvann.
Når du vett innholdet og konsentrasjonen på begge kjemikaliene så kan du regne deg fram til hvor mye du trenger av hver.
Men husk at dette produserer giftig gass- H2S.
En giftig gass som lukter som bare det. En stikkende eggelukt i nesa. Den typn lukt som sitter igjen lenge etter at du har forlatt gasskilden.

Vær forsiktig da. Tror ikke det skal store mengdene med gass for å slå ut noen.

Noen relaterte emner:
http://www.warispeace.co.uk/forum/sh...d.php?t=120963
http://www.warispeace.co.uk/forum/showthread.php?t=1755

Og siden du har saltsyre fra før:
http://www.warispeace.co.uk/forum/showthread.php?t=2630
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dette har relativt lite med pyroteknikk å gjere, og OP har fått svar.

Stengt.