Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 10268
Opprinnelig postet av Darris
Hva het den filmen?
Vis hele sitatet...
Ved Første Øyekast
Orig tittel: At First Sight.

Den går på TV3 i morgen (Onsdag) kl. 21:30

http://us.imdb.com/Title?0132512
Opprinnelig postet av CerveZa
Fikk for en stund siden et ekkelt spørsmål: "Hvordan tenker de som er både døve og blinde?"
Vis hele sitatet...
Prøv dette: Tenk på noe uten å tenke på noen ord. Prøv å relatere ting til følelser, deretter prøver du å relatere ting til ingen spesielle ord når du tenker. Trust me - Det virker
Litt off-topic dette men jeg mener det er relevant.
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Syns du er god hvis du klarer det, jeg klarer ikke å bevisst tenke på noe uten å "si det i hodet"
husker jeg stilte en utelending i klassen om et liknede språk.
Han sa at han tenkte både på morsmål og på norsk.

Stakkars utlendinger...
I like turtles
Skyfex's Avatar
husker jeg stilte en utelending i klassen om et liknede språk.
Han sa at han tenkte både på morsmål og på norsk.
Vis hele sitatet...
Kall meg gal, men jeg tenker noen ganger på engelsk
Opprinnelig postet av SkyFex
Kall meg gal, men jeg tenker noen ganger på engelsk
Vis hele sitatet...
Ikke noe rart med det, jeg tenker både i engelsk, norsk og h4xX0r!
Angående disse døvblinde: det er umulig å svare konkret på, men man tenker jo med sansene man kjenner, så hvorfor ikke form? Og varme osv. Noe av det samme er dyr; hvordan tenekr de når de ikke har språk?
Håper forskere i fremtiden kan lese av hjernesignaler og tolke dem med lyd og bilde.
Sikkert vært fett å se hva man selv tenker. Liksom litt som i Minority Report med tankene til de dingsene på en skjerm.
Jeg synes det er verre å tenke på de som ikke har noen sanser i det hele tatt... Hvis man er lam i hele kroppen, mangler nese, smakssans, og er døv-blind... Da er man bare en bevissthet som aldri kan forstå seg selv... En slags evig forvirring... Sikkert frustrerende!
Opprinnelig postet av SkyFex
Kall meg gal, men jeg tenker noen ganger på engelsk
Vis hele sitatet...
Du er gal uansett du

Jeg tenker veldig ofte på engelsk... men midt oppi engelsken kommer litt norsk.. så litt dansk... så litt omvendt... Det med at en del av dagens ungdom tenker på engelsk er nok pga. mediene... TV, internett, bladet etc.

Døv-blinde danner nok et bilde av en gjenstand utifra hvordan den føles. De danner kanskje også et eget lite språk?
Hvordan de døv-blinde drømmer(er vel også stumme når man aldri har lært å snakke? Eller er det noe Matrix triks ute å går?)

Drikk en liter 96%, du blir skikkelig rar i hue (tro meg), legg deg ned ved siden av stereoanlegg med mye rare lyder, lukk øynene og bare nyt alt som skjer inne i hodet. Slik tror jeg de tenker. (PM om noen skulle ønske en kanne heimkok ;-))
jeg tenker bare på engelsk før engelskstiler ol..