Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4193
Hey freaks!

Er det noen som er kjent i strekningen ut av Oslo mot Trondheim? Jeg skal haike til Løten i morgen og lurer på hvor det er best å stå? Jeg prøvde å stå i utkjørselen på Statoil og McDonalds ved Trosterudkrysset i dag uten hell. Tror det er bedre sjangs litt lenger ut av byen. Har noen noe gode forslag? Må være en utkjørsel, bensinstasjon eller busslomme uten adskilt fil hvor bilene rekker å stoppe. Håper noen kan hjelpe. Ha en fin kveld =)
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg kjenner ikke forholdene i Oslo, men jeg har haiket motsatt vei på strekningen mellom Trondheim og Oslo. Nøyaktig hvor du står er ikke i nærheten så viktig som hvordan du ser ut når du gjør det. Kle deg i rene og hele klær (ikke hull i buksa). Ha stelt hår. Skjegg gir minus-poeng. Hodeplagg og særlig solbriller er også en tabbe. Det vil være et pluss om du mekker deg et skilt som sier hvor du skal, gjerne med en eller annen morsom figur eller tegning som får folk til å smile. Hvis du skal langt, så er det også lurt å skrive et sted som er nærmere, men i riktig retning. Jeg ville også prøvd å unngå McDonalds, fordi folk har vanskeligere for å plukke opp haikere rett etter at de har skaffet seg mat i bilen. Bensinstasjoner har generelt en høyere suksess-rate en drive throughs.

Med det sagt, så er det selvsagt (som du sier) kjempeviktig at folk har mulighet til å stoppe bilen der du står. Ser mange som stiller seg opp i rundkjøringer og sånt, og der er det som regel veldig vanskelig å få napp.

Kan legge til en sak til: Hvis du befinner deg på en bensinstasjon og skal nordover på E6 - prøv å snakke med lastebilsjåfører som stopper for mat og drivstoff. De gidder som regel ikke stoppe kjøretøyet når de først har kommet i gang (fordi det er en litt mer komplisert affære enn å stoppe en personbil), men de har som regel et litt større sosialt behov enn andre folk, ettersom de kjører lange turer alene hele dagen.
Sist endret av Moff; 30. april 2017 kl. 21:45.
+1 Moff.

Prøv å kom deg til gardermoen først. veldig mange som skal dit den veien uansett. stopp ved statoil ved berger/rett forbi skedsmo. er alltid massevis av lastebiler der. evt jessheim nord rett forbi gardermoen
Trådstarter
Hey Moff, takk for god info=) Jeg bruker alltid skilt og har hull i buksa hehe Jeg er jente, så det er nok litt enklere å få haik. Jeg har haika i fem år og sitti på med rundt 200 biler, så føler meg veldig trygg på det. Lastebiler er absolutt å foretrekke!! Man sitter så godt og får litt space.

Tetra: Takk! Det høres nok ut som det lureste å gjøre. Skal sjekke busser dit. Mulig jeg drar litt tilbake mot Mortensrud, det er liksom ut av byen som er vanskelig.
Sist endret av siparlus; 1. mai 2017 kl. 10:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.