Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5702
førerkortbeslag
12 0
Hei håper noen kan hjelpe meg. Jeg ble stoppet i en rutine kontroll, Skulle bare kjøer en kompis av meg ned til lastebilen sin siden han lånte dusjen hjemme hos oss. Jeg selv er jeg yrkessjåfør å jeg hadde fått ny jobb samme dagen som jeg ble stoppet som jeg skal starte etter nyttår. Det som ble problemet her var at de tok spytt test på meg å jeg går på på medisiner som slår ut på amfetamin og benzo preperater, jeg går på aduvanz 50mg x2 i døgnet å stesolid tar jeg kun ved behov. har også papir fra legen at det står at jeg kan kjøre på den type medisin. Men spytt testen slo ut på amf og ikke benzo emn slo ut på kokain noe jeg overhodet ikke har rørt. Jeg spiser en del frøloff med valmuefrø, leste noe om at de kunne slå ut på noen tester. Men nå har de tatt mitt førerkort noe jeg er avhengig av i jobb, jeg skjønner ikke hvordan kokain kan slå ut på testen når jeg ikke har vært i nærheten av det. Ble tatt med til blodprøve hos legevakta, reiste inn til Oslo på Volvat samme dag tok en prøve der også så jeg kan få prøvesvar raskere. Nå er det 3 gangen de tar mitt førerkort i 3 uker. Er det noe jeg kan gjører føler meg maktesløs. Takker på forhånd for alle svar
Nekt for førerkortbeslag. Da har de 3 uker på å behandle saken.

Blodprøvene vil vise hva du hadde i blodet. Har du ditt på det rene har du ikke noe å frykte.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Men hvordan er det mulig at kokain slår ut, når jeg sier at jeg ikke har rørt det 100% sikkert
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kontakt han her:

https://mobile.twitter.com/Haakonmathias

Han jobber med disse sakene i dag

Mvh
Du er faktisk helt maktesløs og må bare påvente et negativt svar og henleggelse.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Får vel test resultatet fra volvat på tirsdag kan jeg bruke det da for å få igjen mitt førerkort?
Sitat av Rezor666 Vis innlegg
Får vel test resultatet fra volvat på tirsdag kan jeg bruke det da for å få igjen mitt førerkort?
Vis hele sitatet...
Du har alt på ditt rene, slapp av. Blodprøven vil være korrekt, og du har fått høre av legen at du kan kjøre bil. Lappen får du tilbake. Nekt samtykke!
Sist endret av Tysteren; 25. desember 2021 kl. 20:53.
Det er nok vanskelig for ham å slappe av, han risikerer jo å miste jobben siden har jobber som yrkessjåfør og nå har kjøreforbud.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Helt riktig det er vanskelig å slappe av siden jeg er avhengig av lappen, kan ikke vente 3uker på å få den igjen da mister jeg jobben. Det er så ergerlig å miste lappen for noe som jeg ikke har rørt, skjønner ikke hvordan det kunne slå ut på kokain��
Last ned førerkort-appen på tlf og kjør videre.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Det er beslaglagt står det
Dette er ikke helt "kosher" kanskje, men kan være verdt å vurdere for å kjøpe deg litt tid frem til du får tilbake førerkortet. Du tar kontakt med din nye arbeidsgiver i nyttårshelga og sier du akkurat har fått beskjed om at ett familiemedlem/venn/etc du har møtt i romjula er smittet med Covid og at du er i karantene frem til du kan teste deg ved første anledning/neste dag. En dag eller to seinere tar du kontakt igjen og forteller at du har testet positivt og at du må være i isolasjon. Arbeidsgiver blir sikkert ikke blid men er antakeligvis forståelsesfull. Du har nå 1-2 uker på å få igjen lappen før du bør bli frisk igjen.
Sist endret av Herr potet; 25. desember 2021 kl. 22:43.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Hehe har jo den muligheten, men jeg vil veldig ut i jobb rett etter nyttår. Mener bare politiet har gjort noe feil her. Er det andre ting som gjør at det slår ut på kokain på spytt test?
Først vil jeg avklare at valmuefrø har rykte for å slå ut på opiater og ikke kokain. Nå er jo ikke testene 100%, men med mindre du har drukket koka-te i det siste så er det nok ikke en spesiell grunn til at dette har skjedd. Hvis jeg kunne valgt hadde jeg hatt lite lyst til å møte på yrkessjåfører som går på aduvanz og i hvert fall ikke stesolid i trafikken.

Veitrafikkloven setter forbud mot bilkjøring under påvirkning av alkohol eller andre rusmidler. Det gjelder også bruk av beroligende eller bedøvende midler som sovemedisiner, sterkere smertestillende medisiner eller vanedannende medisiner (B-preparater) i doser som reduserer oppmerksomhet eller kjøreevne. Slike medikamenter kan nedsette oppmerksomhet, reaksjonsevne eller kritisk sans like mye som alkohol. Dette gjelder særlig kombinasjoner av to eller flere slike medikamenter. Førerkortforskriften regulerer bruk av vanedannende og bedøvende medisiner når du kjører bil.


Eksempler på slike medisiner er Valium/Vival/Stesolid. Inntak av 15 mg av en av disse kan sammenlignes med en promille på 1 når det gjelder kjøreferdigheter – selv om du ikke føler deg påvirket eller ruset. Langvarig bruk fører ofte til at du ikke føler deg påvirket, men studier viser at egenskapene som er viktige ved bilkjøring, likevel er tydelig svekket. Dette er presisert i forskrift om førerkort.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ikke du har mere enn 2mg diazepam tabletter om dette skal kombineres med kjøring. De bare tok lappen din, uten spørsmål om du samtykket?
Sitat av Rezor666 Vis innlegg
Hehe har jo den muligheten, men jeg vil veldig ut i jobb rett etter nyttår. Mener bare politiet har gjort noe feil her. Er det andre ting som gjør at det slår ut på kokain på spytt test?
Vis hele sitatet...
Antagelig bare falsk positiv. Tror ikke spyttetestene akkurat er kjent for å være veldig pålitelige. Det er derfor du må inn til blodprøve om de slår ut på noe. Hvis alt er slik du sier burde det ordne seg når blodprøven er klar.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
De gangene jeg tar stesolid så er det snakk om 5 mg før jeg legger meg om kvelden men kjører ikke bil før det har gått 8 timer, skal jeg kjøre lastebil tar jeg ingen. Aduvanz er min adhd medisin som jeg må ta pga å klare å konsentrere meg, de skal ikke ha noe betydning for meg på bilkjøring.

Den blodprøva jeg tok hos volvat den får jeg på tirsdag tror dere jeg kan bruke den når den viser negativ?
Sist endret av Rezor666; 26. desember 2021 kl. 09:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rezor666 Vis innlegg
De gangene jeg tar stesolid så er det snakk om 5 mg før jeg legger meg om kvelden men kjører ikke bil før det har gått 8 timer, skal jeg kjøre lastebil tar jeg ingen. Aduvanz er min adhd medisin som jeg må ta pga å klare å konsentrere meg, de skal ikke ha noe betydning for meg på bilkjøring.

Den blodprøva jeg tok hos volvat den får jeg på tirsdag tror dere jeg kan bruke den når den viser negativ?
Vis hele sitatet...
Så bra, da er du innafor. Du sier det er 3de gangen de tar førerkortet ditt i 3 uker? Vil du utdype? Du svarer ikke på om du har samtykket til førerkortbeslag?
Sitat av Rezor666 Vis innlegg
Nå er det 3 gangen de tar mitt førerkort i 3 uker.
Vis hele sitatet...
Serr? I så fall bør du begynne se litt på hva du holder på med. Vanlig folk kan oppleve møte med politiet 3 ganger i løpet av livet.

Sitat av Rezor666 Vis innlegg
Helt riktig det er vanskelig å slappe av siden jeg er avhengig av lappen, kan ikke vente 3uker på å få den igjen da mister jeg jobben. Det er så ergerlig å miste lappen for noe som jeg ikke har rørt, skjønner ikke hvordan det kunne slå ut på kokain��
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet så er det ngen i Norge som kan miste jobben i påvente av en politisak hvor du er uskyldig. Da er det noe adskillig mer som skurrer. Hvis du er ansatt lønnsmottager da riktignok.

Sitat av Rezor666 Vis innlegg

Den blodprøva jeg tok hos volvat den får jeg på tirsdag tror dere jeg kan bruke den når den viser negativ?
Vis hele sitatet...
Det er vel høyst tvilsomt at de vil anerkjenne Volvat i første omgang. I morgen er det hverdag og politiet er nok litt bedre bemannet på 02800 til å svare deg. Du kan med litt hell bruke Volvat for å få litt fortgang.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så bra, da er du innafor. Du sier det er 3de gangen de tar førerkortet ditt i 3 uker? Vil du utdype? Du svarer ikke på om du har samtykket til førerkortbeslag?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke samtykket til førerkort beslag

Sitat av Dough Vis innlegg
Serr? I så fall bør du begynne se litt på hva du holder på med. Vanlig folk kan oppleve møte med politiet 3 ganger i løpet av livet.

I utgangspunktet så er det ngen i Norge som kan miste jobben i påvente av en politisak hvor du er uskyldig. Da er det noe adskillig mer som skurrer. Hvis du er ansatt lønnsmottager da riktignok.



Det er vel høyst tvilsomt at de vil anerkjenne Volvat i første omgang. I morgen er det hverdag og politiet er nok litt bedre bemannet på 02800 til å svare deg. Du kan med litt hell bruke Volvat for å få litt fortgang.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg gå frem om jeg ringer politiet i morgen?
Sist endret av Rezor666; 26. desember 2021 kl. 12:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Serr? I så fall bør du begynne se litt på hva du holder på med. Vanlig folk kan oppleve møte med politiet 3 ganger i løpet av livet.
Vis hele sitatet...
Vaaaanlige folk ja... Hvor hyppig man møter politiet kan jo ikke ha sammenheng med hvor man bor, hvor ofte man krysser grenser, hva slags venner man har og mange andre faktorer...

Sitat av Dough Vis innlegg
I utgangspunktet så er det ngen i Norge som kan miste jobben i påvente av en politisak hvor du er uskyldig. Da er det noe adskillig mer som skurrer. Hvis du er ansatt lønnsmottager da riktignok.
Vis hele sitatet...
2. Forholdet til arbeidstakeren
Generelt
Et arbeidsforhold er et avtaleforhold som hviler på prinsippet om ytelse mot ytelse. Arbeidstaker stiller sin arbeidskraft til rådighet, i bytte mot lønn. Innenfor arbeidsavtalen, er det arbeidsgiver som bestemmer hvordan arbeidet skal utføres. I utgangspunktet er det sånn at partenes plikter består uavhengig av om det innledes en politietterforskning. En politietterforskning kan imidlertid på ulike måter påvirke arbeidstakerens evne til å fylle kravene til stillingen. Oppfyller ikke arbeidstakeren sin ytelse som forutsatt, kan arbeidsgiver på visse vilkår avslutte arbeidsforholdet. Merk imidlertid at vilkårene for dette er strenge. I hvilken grad etterforskning kan gi grunnlag for å si opp eller avskjedige den ansatte, skal vi komme tilbake til nedenfor. Inntil arbeidsforholdet eventuelt lovlig er avsluttet, har arbeidsgiver i utgangspunktet plikt til å betale lønn.
Vis hele sitatet...
https://www.jusstorget.no/ansatte-un...-forholde-seg/

Han er nylig ansatt og er mest sannsynlig på prøvetid. Det handler om at arbeidsgiver betaler for at du skal gjøre en jobb og du er ikke garantert å være trygg for oppsigelse om du starter dine første uker med å ikke kunne gjøre det du får betalt for.

Sitat av Dough
Det er vel høyst tvilsomt at de vil anerkjenne Volvat i første omgang. I morgen er det hverdag og politiet er nok litt bedre bemannet på 02800 til å svare deg. Du kan med litt hell bruke Volvat for å få litt fortgang.
Vis hele sitatet...
På hvilket grunnlag sier du dette?

Sitat av Rezor666
Jeg har ikke samtykket til førerkort beslag
Vis hele sitatet...
Så bra, da har de 3 uker på seg. Men dette har skjedd et par ganger før? Er du bare veldig uheldig?
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Sitat av knert1 Vis innlegg
Vaaaanlige folk ja... Hvor hyppig man møter politiet kan jo ikke ha sammenheng med hvor man bor, hvor ofte man krysser grenser, hva slags venner man har og mange andre faktorer...





https://www.jusstorget.no/ansatte-un...-forholde-seg/

Han er nylig ansatt og er mest sannsynlig på prøvetid. Det handler om at arbeidsgiver betaler for at du skal gjøre en jobb og du er ikke garantert å være trygg for oppsigelse om du starter dine første uker med å ikke kunne gjøre det du får betalt for.



På hvilket grunnlag sier du dette?



Så bra, da har de 3 uker på seg. Men dette har skjedd et par ganger før? Er du bare veldig uheldig?
Vis hele sitatet...
Håper jeg kan få igjen førerkortet før det har gått 3 uker, blodprøva fra volvat kommer på tirsdag.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan gå fram til politiet når jeg ringer politiet i morgen? Jeg trenger at det blir litt fortgang på dette pga min jobb som jeg starter opp 3 januar. Takk for alle svar å tipps på forhånd.
Sist endret av Rezor666; 26. desember 2021 kl. 13:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Vaaaanlige folk ja... Hvor hyppig man møter politiet kan jo ikke ha sammenheng med hvor man bor, hvor ofte man krysser grenser, hva slags venner man har og mange andre faktorer...





https://www.jusstorget.no/ansatte-un...-forholde-seg/

Han er nylig ansatt og er mest sannsynlig på prøvetid. Det handler om at arbeidsgiver betaler for at du skal gjøre en jobb og du er ikke garantert å være trygg for oppsigelse om du starter dine første uker med å ikke kunne gjøre det du får betalt for.



D
Vis hele sitatet...
Jeg så ikke dette med nyansatt. Uansett. Det er ikke bare å si opp folk sånn uten videre og hvertfall ikke for noen dager i påvente av en blodprøve som etter sigende vil være negativ. Nå var det først og fremst det jeg svarte på. Heller ikke i prøvetid kan kan man si opp folk utewn saklig begrunnelse.. Fra din egen kilde:

"Oppfyller ikke arbeidstakeren sin ytelse som forutsatt, kan arbeidsgiver på visse vilkår avslutte arbeidsforholdet. Merk imidlertid at vilkårene for dette er strenge. I hvilken grad etterforskning kan gi grunnlag for å si opp eller avskjedige den ansatte, skal vi komme tilbake til nedenfor. Inntil arbeidsforholdet eventuelt lovlig er avsluttet, har arbeidsgiver i utgangspunktet plikt til å betale lønn."
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
At du ikkje har førerkort er sakleg grunn for å avslutte arbeidsforhold der førarkort er grunnlaget for det.

Det som slår meg her er at det har så store konsekvensar å miste førerkortet, og vedkommande har så liten forståelse for juss at det fornuftige er å gå til advokat som har kompetanse på førerkortsaker, og betale for assistanse.

Det å ha oversikt over rettspraksis på området er faktisk viktig når du skal daske politiet i hovudet med rettspraksis, og potensiell sum som står på spel er så stor at det er fornuftig å bruke ein del tusen på advokat her.
Sitat av Rezor666 Vis innlegg
Håper jeg kan få igjen førerkortet før det har gått 3 uker, blodprøva fra volvat kommer på tirsdag.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan gå fram til politiet når jeg ringer politiet i morgen? Jeg trenger at det blir litt fortgang på dette pga min jobb som jeg starter opp 3 januar. Takk for alle svar å tipps på forhånd.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er viktig for deg så kontakter du en advokat som kan ta praten for deg/sammen med deg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg så ikke dette med nyansatt. Uansett. Det er ikke bare å si opp folk sånn uten videre og hvertfall ikke for noen dager i påvente av en blodprøve som etter sigende vil være negativ. Nå var det først og fremst det jeg svarte på. Heller ikke i prøvetid kan kan man si opp folk utewn saklig begrunnelse.. Fra din egen kilde:

"Oppfyller ikke arbeidstakeren sin ytelse som forutsatt, kan arbeidsgiver på visse vilkår avslutte arbeidsforholdet. Merk imidlertid at vilkårene for dette er strenge. I hvilken grad etterforskning kan gi grunnlag for å si opp eller avskjedige den ansatte, skal vi komme tilbake til nedenfor. Inntil arbeidsforholdet eventuelt lovlig er avsluttet, har arbeidsgiver i utgangspunktet plikt til å betale lønn."
Vis hele sitatet...
Her er det potensielt snakk om uker, ikke dager. Det å ikke kunne gjøre jobben man for betalt for er ikke akkurat "å bli sagt opp sånn uten videre" eller "uten saklig begrunnelse" å jo, under prøvetid er terskelen relativt lav...

Var det først og fremst det du svarte på? Du svarte på mye rart du. Men av erfaring så skal jeg la det bli med det, eller så blir dette en evigvarende tango hvor du ikke kommer med en eneste kilde på noen av dine utsagn.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Jeg får tak i en advokat som er god på sånne saker. Noen som vet om en som er god i sånne saker?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det har du fått tips om allerede.
Sist endret av meaculpaUIO; 26. desember 2021 kl. 16:20.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Her er det potensielt snakk om uker, ikke dager. Det å ikke kunne gjøre jobben man for betalt for er ikke akkurat "å bli sagt opp sånn uten videre" eller "uten saklig begrunnelse" å jo, under prøvetid er terskelen relativt lav...

Var det først og fremst det du svarte på? Du svarte på mye rart du. Men av erfaring så skal jeg la det bli med det, eller så blir dette en evigvarende tango hvor du ikke kommer med en eneste kilde på noen av dine utsagn.
Vis hele sitatet...
https://www.arbeidstilsynet.no/regel...loven/15/15-6/

Det er ingen grunn for oppsigelse her hvis TS snakker sant. Han kan i morgen gi en ukes forvarsel til arbeidsgiver hvis hin ønsker å kjøre et ærlig og rederlig løp. Og ja da blir det fra 3 januar snakk om dager.
Sitat av Dough Vis innlegg
https://www.arbeidstilsynet.no/regel...loven/15/15-6/

Det er ingen grunn for oppsigelse her hvis TS snakker sant. Han kan i morgen gi en ukes forvarsel til arbeidsgiver hvis hin ønsker å kjøre et ærlig og rederlig løp. Og ja da blir det fra 3 januar snakk om dager.
Vis hele sitatet...
Jo det er det. Både jeg og vidarlo har sagt hvorfor, men jeg kan sikkert si det ENDA en gang. TS kan bli sagt opp fordi han ikke kan gjøre jobben uten førerkort. Hva er det som er som vanskelig med det?

Du kan synes så hardt du vil. Politiet har 3 uker på seg, ikke få dager.

Det er ikke noe i kilden din som støtter det du sier, så som sagt gidder jeg ikke denne meningsløse kverruleringa.
Dette er jo egentlig en totalt meningsløs krangel, hva vi måtte mene har liten innvirkning på livet til TS. Men jeg synes du tolker ting ganske så absolutt her, knert1. Det er liten praktisk forskjell på å være syk og å mangle førerkort, og om vi tar historien til TS for god fisk er det ikke selvforskyldt. Som en engangs-forseelse er det neppe grunnlag for oppsigelse. Men om arbeidsgiver er en pikk så er du sannsynligvis fucked likevel...

Det er en del med historien her som gjør meg nysgjerrig. Jeg sier ikke at det skurrer, for når det gjelder rus er jo alle midler lov. Men det er vanskelig å forstå hva som har skjedd og hvorfor ut fra det TS skriver. Og det gjør det veldig vanskelig å gi gode råd annet enn å kontakte en god advokat.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det er liten praktisk forskjell på å være syk og å mangle førerkort
Vis hele sitatet...
men syk er syk og noe en lege har avgjort, det er det vanskelig for arbeidsgiver å overprøve.
Mister man førerkortet i en jobb hvor det er et krav å ha det og en betingelse for at han i det heletatt er ansatt derimot
vil jeg tro en arbeidsgiver har mer handlingsrom.
Betingelsene for beslaget vil nok ha litt å si. Men at en enkelt falsk positiv hurtigtest skal kunne medføre oppsigelse faller forhåpentligvis på sin egen urimelighet. At et lengre og ikke minst selvforskyldt beslag kan medføre oppsigelse er det liten tvil om.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
men syk er syk og noe en lege har avgjort, det er det vanskelig for arbeidsgiver å overprøve.
Mister man førerkortet i en jobb hvor det er et krav å ha det og en betingelse for at han i det heletatt er ansatt derimot
vil jeg tro en arbeidsgiver har mer handlingsrom.
Vis hele sitatet...
Men nå har ikke TS mistet førerkortet. Det er kun et midlertidig tap av førerretten som uten samtykke ikke er rettskraftig. Det er kun i påvente av resultatene fra blodprøver som vil gi politiet en sak å ta til tingretten, eller det motsatte. Syk eller ikke, så er det uansett ikke selvforskyldt, det vil være enkelt å dokumentere. Poenget her er at det er utenfor ens egen kontroll. Vært masse tilfeller med selvforskyldt karantene nå under pandemien uten at oppsigelse har vært tema. Det er for meg svært vanskelig å tro at politiet vil ta dette til Tingretten hvis saken er som TS påstår. Det er vel derimot all grunn til å tro at dette er noe som vil kunne løse seg fortløpende når det fra i morgen igjen er hverdag.
Sist endret av Dough; 26. desember 2021 kl. 20:35.
Pussig hvordan usakligheten overtar freak.no når p-o-l-i-t-i er involvert.

Kort oppsummert så vi snakker om det samme gitt opllsynsingene i tråden her:

1. TS Blir stoppet i rutinekontroll.
2. TS avgir en på stedet falsk positiv test på bruk av ulovlige rusmidler.
3. TS blir tatt med på legevakta for utvidet blodprøve som etter informasjon gitt vil være negativ og trumfer #2.
4. Verden rusler stille og rolig videre.

3 uker er fristen politiet har på å sende saken til tingretten, det er ikke gitt at de kommer til å bruke denne tiden når saken er som den er. Dette er uansett politiet de beste til å svare på som jeg har skrevet og linket til over kan de nåes på 02800.

Politiet har plikt til å veilede
Det kan være greit å være klar over at forvaltningslovens § 11 gir politiet en alminnelig veiledningsplikt til dem som berøres av saken.

Dette betyr at det er en adgang til å ringe politiet for å høre om hva man kan gjøre på bakgrunn av sitt eget syn på saken.

Mener du at saken trekker ut i tid, og vil vite hvor lang saksbehandlingstiden er, kan du kontakte politiet direkte for å få svar på dette.
Vis hele sitatet...
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Hei igjen jeg reiste innom volvat samme døgnet for å ta blodprøve for å vise min uskyld. Prøva der var negativ, kan jeg kreve tilbake førerkortet mitt da? Jeg er veldig avhengig av førerkort
Er nok ingen fasit her. Kontakt politiet de kan svare deg. Fortell at volvat er negativ. Kanskje blir det fortgang.
førerkortbeslag
Trådstarter
12 0
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er nok ingen fasit her. Kontakt politiet de kan svare deg. Fortell at volvat er negativ. Kanskje blir det fortgang.
Vis hele sitatet...
Ok takk for hjelpa