Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1447
Er det noen som har noen gode «oppskrifter» på hjemmelaget piper? Som er helst liten og kan brukes flere ganger. Tenker og bestille fra wish men må finne plass og sende til + tar lang tid og sende.

Pleier og bruke kanner men pga aliminium, blekk osv vet jeg ikke hvor gunstig det er i lengden. Takk for svar
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruse er fint Trenger bare et borr, og en spikkekniv egentlig.. Har du en forsenker i tillegg, er det gull!
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eine kan være godt egnet til å lage pipe av. Jeg har selv lagd forskjellige piper med det, eneste man burde tenke på å gjøre er å tørke den en stund, om du har ferskt eine tre eller eine røtter kappet fra skogen.
Prøvde og lage en pipe av tre for litt siden. Fikk litt problem med og lage hull i treet. Brukte en spiker så det ble trash airflow. Fant heller ikke noe særlig av tutorials på en "weed pipe" men har noen tanker om hvordan jeg kan lage en. Er det noen gode måter og lage hull som ikke trenger spesielt utstyr.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville heller anbefalt å sjekke ut Shady.no, de sender innenlands.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av NøtteMiks Vis innlegg
Prøvde og lage en pipe av tre for litt siden. Fikk litt problem med og lage hull i treet. Brukte en spiker så det ble trash airflow. Fant heller ikke noe særlig av tutorials på en "weed pipe" men har noen tanker om hvordan jeg kan lage en. Er det noen gode måter og lage hull som ikke trenger spesielt utstyr.
Vis hele sitatet...
Om du regner drill og bor som spesielt utstyr så er svaret nei.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du regner drill og bor som spesielt utstyr så er svaret nei.
Vis hele sitatet...
Bor med foreldre så de er litt derfor jeg ikke gidder og kjøpe fra shady. Vet faren min har drill men vet ikke helt hvor men får prøve og finne den. Evt spør om jeg kan sende pipe til en kompis.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror du kan bestille til nærmeste utleveringssted.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Angrip hageslangen og flaskepanten til din far

Bygg nr 1 killer of brainz:

0,5L flaskebong
Sist endret av meaculpaUIO; 16. desember 2021 kl. 16:44.
Debyperiode flashback, shit å vi modda til mye rare og funkye flaskebongvarianter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror du kan bestille til nærmeste utleveringssted.
Vis hele sitatet...
Problemet er at eg er langt vekke fra nærmeste utleverings sted

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Angrip hageslangen og flaskepanten til din far

Bygg nr 1 killer of brainz:

0,5L flaskebong
Vis hele sitatet...
Har røyket fra hjemmelaget bong før og fynker flott men trenger noe som jeg kan bruke flere ganger og er en liten dings uten vann.
Sist endret av NøtteMiks; 16. desember 2021 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Maispipe til 30,-
Sist endret av meaculpaUIO; 16. desember 2021 kl. 18:10.
Finn en halv-liters flaske.

1.Bruk lighter til å brenne et hull litt mindre enn tommelen din på siden av flaska nederst der det gjerne buler ut på ei cola flaske. Evt lag hullet med lighter og skrap det større ved å snurre rundt en kniv eller saks elns i hullet, men hvis du begynner å klippe og skjære så har du fort delt halve flaska.
2.Brenn et andre hull på størrelse med lillefingeren omtrent. Like langt nede på flaska, kanskje litt lengre opp enn det forrige, men snu flaska nitti grader slike at hvis du holder tommelen på store hullet og holder den til venstre så er hull nr 2 opp.
3.Så finner du litt sølvpapir, dytter det delvis nedi det minste hullet med lillefingeren, pakker det godt så det blir tett inntil plasten. Deretter bruker ei nål til å lage noen små hull nedi sølvpapiret. Voila, pipe. Kunne sikkert vært forklart mye enklere, men det er en veldig enkelt å lage. Kan brukes til du syntes den er for svart og nasty

Eventuelt kan du leite i buskene i drabantbyene rundt Trondheim så finner du garantert noen ferdige
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
En metode som jeg pleier å bruke om jeg er et par dager i skogen uten å ha med en pipe er å finne et egnet stykke med tre, også spikker jeg formen på det til ca den formen jeg vil ha. Etter det så deler jeg stykket på langs i to deler nedover midten, og her er det viktig å være litt nøye så det blir tett når man setter det sammen. Når jeg har gjort det så har jeg to halvdeler av en pipe så da kan jeg begynne med å hule ut en kanal på begge stykkene og også hule ut en plass på begge stykkene der jeg kan legge det jeg ønsker og røyke, med en liten kanal som fører ned til den første kanalen. Så setter jeg dem bare sammen igjen, og om jeg har gjort det litt raskt og det ikke blir helt tett så tar jeg enten litt fersk bark og surrer rundt (ikke for å tette, men for å presse stykkene mer sammen så dem tetter seg selv), eller som jeg foretrekker, fiber fra brennesle (da det er mye mer stødig materiale som på samme tid tar mindre plass og er lettere og jobbe med). og voilaa du har en skogsnisse pipe!

Dette trenger du kun kniv for!

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du regner drill og bor som spesielt utstyr så er svaret nei.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke umulig og lage et hull i tre uten et drill eller bor? Skjønner ikke hvorfor du er så avvisende når det er mange metoder man kan lage ut hull uten bor..
Sist endret av Absurd; 16. desember 2021 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*BRUNT ONLY*

1) 0.5L plastflaske, skjær et hull på størrelse med en 10kroning 2-3CM over bunnen av flasken. .
2) Riv av en liten klump av hasjen din og klem den flat, ca på størrelse med en tegnstift.
3) Sett flaska klar,pass på at korken kan skrus av med 2 fingre.
4) fyr opp en ferdigrøyk, man behøver ikke innhalere, men pass på at du får en stor "glo" på siggen.
5) Legg hasjen på størrelse med en tegnstift på glo'a og før røyken inn i hullet i flasken.
6) Vent til røyken fyller flasken og litt til, vent til du ser tegnstiften din bare er en glødende kule.
7) før så røyken ut, legg den på et askebeger å skru av korken på flaska and you do the math.