Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2389
Jeg føler at alle mine interesser og drømmer endre seg fra måned til måned. Den ene måneden er jeg kjempe femi og er kunn med jenter, i tillegg bruker jeg kunn lyse farger på klær. Men nå plutselig, noen få uker senere. Nå bruker jeg mer maskuline klær, oppfører meg veldig straight. Jobber hardt for å få større muskler.

En annen ting som endrer veldig er musikksmak. Sist gang når jeg var sånn femi, hørte jeg masse på lana del rey og generelt 60/70 talls musikk. Mens nå er det mye mer rap (yasin, pop smoke, eller sanger som welcome to brixton).

Det skal sies at jeg er 17 år gammel og jeg er jo i en periode hvor jeg skal finne meg selv. Men, dette er ekstremt. Jeg har blant annet vært overbevist om at jeg var trans. Også en periode hvor jeg var 1000% sikker på at bilmekaniker og høytalere var livet. Kjenner nå at interesser innenfor aksjer og penger sniker seg opp.

Noen med liknende erfaring?

Evt er dette grunn til bekymring? Jeg går til privat psykolog for å sortere litt følelser og kontrollere stress, men jeg har ikke snakket veldig mye om akkurat dette (har tatt det opp kort). Takk på forhånd!
Vær akuratt den du vil være, når du vil! Du har et vidt spekter av interesser, ikkeno i veien med det. Gjør det du føler for
Sitat av lakser293123 Vis innlegg
Vær akuratt den du vil være, når du vil! Du har et vidt spekter av interesser, ikkeno i veien med det. Gjør det du føler for
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Dessverre er det veldig frustrerende. Alt er helt ustabilt. Det handler ikke om at jeg har mange interesser, heller at de endre seg fra måned til måned.
Det der er vel relativt normalt, men skulle du begynne å sympatisere med høyreekstremister så ikke nøl med å ta det opp med psykologen din. Ikke bli en Philip Manshaus.
Sist endret av Herr potet; 1. juli 2021 kl. 06:08.
Jeg antar du stusser fordi du hopper litt hit og dit og ikke finner 'plassen din' ?

Jeg kan si deg at vi er ikke statisk, vi forandrer oss hele tida. Du utforsker og prøver forskjellige ting, helt normalt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er helt innafor, jeg hadde kompiser jeg nesten ikke kjente igjen når de endra stiler i ungdomstiden.

Jeg synes slike ting har kommet mer opp i media og burde være mer allmenviten nå: Ungdomstiden kan være et sant hælvette for noen, Forsterk dette med at folk rundt deg kanskje har bedre "masker" de skjuler seg bak, men vit dette: Mange sliter i ungdomstiden, folk er bare veldig flinke til å holde maska ute blant folk.

Du er helt normal!
Jepp, som andre sier kan du slappe helt av, ungdomstida er som du selv sier en tid hvor man skal finne seg selv. Da jeg var på din alder og litt eldre gikk jeg fra metalhead til rastamann til hiphoper på et par år. Jeg er nok kanskje mer forundra over de som forblir de samme hele ungdomstida, de finnes de og. Søstera til en kompis endra stil litt i takt med hva slags gutt hun likte i ungdomstida, det ble folk av henne også
Sist endret av equimanthorn; 1. juli 2021 kl. 10:52.
Takk for alle svar!
Personligheten din er nok at du hele tiden er i forskjellige typer humør, ikke noe å stresse over.
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Det der er vel relativt normalt, men skulle du begynne å sympatisere med høyreekstremister så ikke nøl med å ta det opp med psykologen din. Ikke bli en Philip Manshaus.
Vis hele sitatet...
That escalated quickly som de sier.
Hvilken musikk du hører på og hvilke klær du går med er ikke personligheten din. En vanlig misforståelse i den alderen.
Som alle over nevner, senk skuldrene og ta tiden til nytte. Du virker reflektert og bevisst over egen adferd, og det er fint. Har dette med kjønnsidentitet sittet i lenge, eller kommet med tenårene?

Jeg tror de fleste av oss har mye identitetsforvirring i din alder, men selv om jeg ikke er veldig mye eldre enn deg så var ikke dette med kjønn noe som var i fokus på samme måte som i dag. Jeg opplever nesten diskusjonen rundt kjønn i dag som mer polariserende enn det var. Med mindre en har en sterk følelse av ubehag på grunn av å være i feil kropp, hva har det å si om du hører på tradisjonelt feminin musikk og omfavner din feminine side? Vi alle har det i oss, til en viss grad, og det er fint at veggene brytes ned rundt hva som er «streit» og «homsete»/«femi» eller «maskulint».

Personlig har jeg alltid vært glad i å pynte meg, siden ungt av, og jeg er veldig glad i musikken til Lana. Hun betydde mye for meg i ungdommen..
Hva er egentlig maskulint med investeringer og lyst på økonomisk velstand? Hva er egentlig feminint med å koble seg på følelsene sine ved hjelp av Lana?

Det skinner nok gjennom her at jeg ikke har slitt med samme type problemer som deg, jeg er nokså streit og har ikke hatt de store utfordringene rundt seksualitet og kjønn. Jeg er åpen for å lære om jeg tråkker helt feil her
Sist endret av Door145; 1. juli 2021 kl. 22:12.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
er på mitt 26. år og forandrer meg fremdeles hele tiden. det er bra å forandre seg, det betyr at du utforsker nye ting og utvikler deg. problemet er når man slutter å forandre seg.
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Jeg føler at alle mine interesser og drømmer endre seg fra måned til måned. Den ene måneden er jeg kjempe femi og er kunn med jenter, i tillegg bruker jeg kunn lyse farger på klær. Men nå plutselig, noen få uker senere. Nå bruker jeg mer maskuline klær, oppfører meg veldig straight. Jobber hardt for å få større muskler.

En annen ting som endrer veldig er musikksmak. Sist gang når jeg var sånn femi, hørte jeg masse på lana del rey og generelt 60/70 talls musikk. Mens nå er det mye mer rap (yasin, pop smoke, eller sanger som welcome to brixton).

Det skal sies at jeg er 17 år gammel og jeg er jo i en periode hvor jeg skal finne meg selv. Men, dette er ekstremt. Jeg har blant annet vært overbevist om at jeg var trans. Også en periode hvor jeg var 1000% sikker på at bilmekaniker og høytalere var livet. Kjenner nå at interesser innenfor aksjer og penger sniker seg opp.

Noen med liknende erfaring?

Evt er dette grunn til bekymring? Jeg går til privat psykolog for å sortere litt følelser og kontrollere stress, men jeg har ikke snakket veldig mye om akkurat dette (har tatt det opp kort). Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Vær deg selv så godt du kan - for det angrer du ikke på.
Det eneste du angrer på er dem du har skuffet og kanskje har såret.
"I did as good as I could at the time" Det er det beste du kan - og det er godt nok.
Mer enn godt nok.

Men du må være i stand til å si "nei".
https://poets.org/poem/if
Sist endret av inge.n; 5. juli 2021 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.