Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2966
Ser utvalget av div nootropics/smartdrugs/kosttilskudd som selges legalt i Norge er blitt større og lurer på: er det noen som er i gråsonen og det er en sjanse for blir forbudte etterhvert? Grunnen til at jeg spør er at vanligvis er det de som har best effekt
Psykedelisk bakverk
Mer spesifikt hvilke er det snakk om?
Trådstarter
Nei det er det jeg leter etter om noen kjenner til et eller flere tilskudd som henger i en tynn tråd mht lovlighet...
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du vil vite hva som 'henger i en tyn tråd' og du vil teste d ut? =) ofte fjernes de som kosttilskudd siden de ikke har noe funk!
Trådstarter
Tror det snarere er motsatt du. Ting blir gjerne forbudt om det inneholder stoffer med effekt som de henger litt etter med å bli oppmerksom på. Det er disse innholdstoffene, ofte med god effekt, som blir forbudt.. I landet der igrunn det meste er forbudt
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gi et eksempel på hva da som har vært lovlig og blitt forbudt? Egentlig bare nyskjerreig =)
Trådstarter
Den researchen klarer jeg ikke ta from the top of my head. Men sikker på at, om du er interessert i emnet, klarer å google deg frem til det. Men nå var igrunn denne tråden et spørsmål til folk, ikke for å svare på div
Psykedelisk bakverk
Du sier jo det har blitt større utvalg blant lovlige nootropics/smart drugs, så da burde du da ha en peiling på hva som har kommet?
Trådstarter
Går det ikke ann å stille et åpent spørsmål her inne uten å få masse spørsmål tilbake? Om en ikke vet så hold da heller kjeft
Psykedelisk bakverk
Når du sier du ser utvalget har blitt større, må det da være lov å spørre om eksempler på produkter uten å bli bedt om å holde kjeft
Trådstarter
Her inne er det lov til å spørre om alt mulig. Og siden jeg ikke føler trang til å drive folkeopplysning i skrivende stund gidder jeg ikke det. Og om du synes det var et teit spørsmål er det helt greit for meg det
Melatonin har blitt reseptfritt
Jeg har sett at GABA har blitt tilgjengelig på diverse norske nettbutikker. Dette mener jeg var ulovlig, vertfall inntil relativt nylig. Mucuna pruriens er også blitt mulig å kjøpe - dvs. at l-dopa er "lovlig". Da kan du bestille dette, lovlig, fra f.eks UK og få Mucuna pruriens med 98-99% l-dopa ekstrakt. Tryptophan kan man også kjøpe på norske nettsteder. Det er jeg helt sikker på at tidligere var(er?) ulovlig.

I tillegg er det en del norske nettbutikker som er litt slepphendte når det kommer til sjekk av innhold i diverse blandinger/stacks de tilbyr. Eksempelvis så selger tights.no en PWO som inneholder "kanna". Såfremt jeg kan huske så står dette på narkotikalisten - godt mulig jeg tar feil her. Personer som har besøkt en headshop i Amsterdam har muligens sett at det selges i samme disk som kratom og sopp (forøvrig ingen likhet).
Trådstarter
Takk for et godt svar "Uten agenda" .
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Jeg har sett at GABA har blitt tilgjengelig på diverse norske nettbutikker. Dette mener jeg var ulovlig, vertfall inntil relativt nylig. Mucuna pruriens er også blitt mulig å kjøpe - dvs. at l-dopa er "lovlig". Da kan du bestille dette, lovlig, fra f.eks UK og få Mucuna pruriens med 98-99% l-dopa ekstrakt. Tryptophan kan man også kjøpe på norske nettsteder. Det er jeg helt sikker på at tidligere var(er?) ulovlig.

I tillegg er det en del norske nettbutikker som er litt slepphendte når det kommer til sjekk av innhold i diverse blandinger/stacks de tilbyr. Eksempelvis så selger tights.no en PWO som inneholder "kanna". Såfremt jeg kan huske så står dette på narkotikalisten - godt mulig jeg tar feil her. Personer som har besøkt en headshop i Amsterdam har muligens sett at det selges i samme disk som kratom og sopp (forøvrig ingen likhet).
Vis hele sitatet...

Du får faktisk Mucuna på sunnkost/life, bare søk etter ‘super calm’ og se innholdet.

Kan fort misbrukes.

Ellers har du rosenrot, reshi, maca, l-Theanin(mest brukte nootropic ved siden av kaffe), kakao, taurin, kreatin...

De nederste her tror jeg ikke er i gråsonen, men ble overrasket når jeg oppdaget Mucuna.
Trådstarter
Mucuna skal definitivt sjekkes ut. Thx!
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Tror det snarere er motsatt du. Ting blir gjerne forbudt om det inneholder stoffer med effekt som de henger litt etter med å bli oppmerksom på. Det er disse innholdstoffene, ofte med god effekt, som blir forbudt.. I landet der igrunn det meste er forbudt
Vis hele sitatet...
Jack3d
Trådstarter
Sakset fra nett:
Jack3d var i salg en liten periode, men ble stoppet fort av Mattilsynet og det har ikke lenger vært lov å importere dette produktet. Norge har særdeles skjerpende rutiner og kontroller av kosttilskudd, noe vi som forbrukere kan være glade for slik at vi kan med sikkerhet vite at det vi får i oss er trygt.

Men det er da et godt eksempel på et kosttilskudd som har blitt forbudt (til dere med så lystige kommentarer over her i tråden...)
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Sakset fra nett:
Jack3d var i salg en liten periode, men ble stoppet fort av Mattilsynet og det har ikke lenger vært lov å importere dette produktet. Norge har særdeles skjerpende rutiner og kontroller av kosttilskudd, noe vi som forbrukere kan være glade for slik at vi kan med sikkerhet vite at det vi får i oss er trygt.

Men det er da et godt eksempel på et kosttilskudd som har blitt forbudt (til dere med så lystige kommentarer over her i tråden...)
Vis hele sitatet...
DMAA har hatt en liten oppblomstring de siste par åra i kosttilskudd, hvis du er ute etter dette. Min erfaring er at det har om lag 50% sjangse for å gå gjennom tollen.
Trådstarter
Har havna i heisen før med bestilling fra utlandet så tar aldri sjanser mer
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Går det ikke ann å stille et åpent spørsmål her inne uten å få masse spørsmål tilbake? Om en ikke vet så hold da heller kjeft
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig går det an å stille et åpent spørsmål, men når du ikke kommer med noe spesifikt, så lurer folk på hva du har i tankene/ hva du egentlig vil frem til. Da ber du ikke folk holde kjeft. Du får ikke akkurat noe mer hjelp med å fremstå som en tosk.

Sier ikke at du er det, for jeg skjønner hva du vil frem til, men folk bruker av sin fritid for å prøve å hjelpe deg med spørsmålet ditt.

Ting som har vært lovlig og forsvinner er jo også ofte de som er mest skadelige eller har forbudte stoffer i seg.

Ser noen tøyser med Jack3d. Jeg både savner den og ikke savner den. Var jo så og si kokain på boks, med et «lite» hint av hjertebank på si 🤣🤣

Når det er sagt, har du prøvd noe av det før? Er det noe spesifikt du ville bruke det for eller til?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rate my business plan er jo bra show men spoonfeed me business plan har blitt dårligere siste sesong

Phenibut er det ganske kynisk å skulle tjene penger på, utestet benzo rc til en allerede utsatt gruppe
Er gaba kostilskudd blitt lovlig å bestille?
Har hørt mye bra om Hydrazine: https://www.predatornutrition.com/pr...hydrazine.html
Meg bekjent er det ingenting på denne som skal bli stoppet av tollere, men ikke ta det for godt fisk.

Noen som har testet denne her inne?
Er gaba kostilskudd blitt lovlig å bestille?
Vis hele sitatet...
Det er tilgjengelig på en rekke norske nettbutikker. Det har dog aldri kommet meg for øre at det har blitt lovlig selv om tilgangen tyder på det.