Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2022
Kjøpte ny iphone, fikk med 2, kun kvittering på den ene telefonen. Hva gjør jeg med den andre som «kom på kjøpet»? Er det bare å ta den i bruk?
Du fikk altså med en gratis iphone? Hvor var det du kjøpte denne? Vil vel tro at det ikke er noe i veien for å ta den i bruk.
Ja, fikk med en gratis tlf, kjøpte fra telenor
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tut og kjør bare å bruke
Tenker at selskapet vil merke at en telefon mangler. Og dem har imei nummeret til telefonen. Da kan dem vel sette den på en slags liste som er under oppsikt, så når telefonen blir slått på så trigges det en alarmlyd i hele hovedkvarteret. Og da blir det vel en telefon til lensmannen som igjen sporer opp hvilket nettverk telefonen er tilkoblet?
Så du har ikke fått en ekstra gratis men fått en ekstra ved uhell?
Korrekt
Sitat av Johnnyjohnny Vis innlegg
Tenker at selskapet vil merke at en telefon mangler.
Vis hele sitatet...
Er det sannsynlig at de merker at en(1) telefon er borte da?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vert borti det samme selv, da i en forsirkingsak da jeg fikk 2 telefoner istede for en i retur.
Lot den ligge en stund før jeg tok nr 2 i bruk. aldri hørt noe mer siden
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer nok frem på en varetelling på nyåret at de mangler en telefon, men det blir nok ikke funnet ut av hvor den har havnet.

Når det kommer til imei alarm og politiet osv så tror jeg neppe dette skjer, politiet har så vidt kapasitet til å rykke ut til noe.

Så skal de da rykke ut til ett imeinummer som kanskje selgern har glemt å trykke inn i datasystemet?
Med tanke på IMEI nummer og slikt så kan vel telefonen sperres, så den ikke kan brukes på norske telefonnettverk? Eller tar jeg helt feil nå?
Det verste som kan skje er at det blir oppdaget og de ber om pengene/produkt.
Om det oppdages vil nok imei bli sperret i Telenor sitt nettverk.
Tok en tlf på slik nedbetaling engang i tiden. Fikk aldri noen faktura på selve tlf men kun for abb som jeg hadde. Det er over 3 år siden og tlf er fortsatt i bruk.