Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1639
Hei jeg mistet lappen ifjor for en periode av 12 måneder, dette ga meg nerver så det sang men jeg leste meg rundt nesten hele trafikk loven og sjekket det som er og sjekke. Jeg lette også etter svar her men ingen definitive svar og få alle hadde forskjellige utkom.

Men til dere som har nylig mistet og lurer på hva som skjer kan jeg gjerne dele min historie og hva jeg gjorde for og unngå og bli satt til urinprøver og det som er for og få sertifikatet tilbake på bestemt tid

Jeg vet jeg lette her etter svar og hvis det får noen til og føle seg tryggere vil jeg gjerne lette trykket
Sist endret av osteskive420; 23. november 2021 kl. 20:04. Grunn: Stavefeil
Ja så hva skjedde da, når du sendte inn søknad om å få ta/få tilbake førerkort?
Jeg fikk lov til og søke om og gjennerverve førerkort 30 dager ish før på statens vegvesen sine sider, så automatisk til vandels kontroll. Jeg sendte inn søknaden 30 oktober men fikk først svar nå på fredag den 19 at min vandel er godkjent. Det som er viktig hvis du blir "tatt" er aldri og inrømme bruk der og da husk politiet sier alt de kan for og få svar. Det kalles inkriminering, DE ER IKKE DIN VENN. Altså jeg ble tatt med både amfetamin og hasj i blodet og hadde faktisk nettop dratt en brøyte kant og knipset jointen ut av vinduet

Jeg trodde jeg var ferdig fordi jeg kald svettet og var i tåka, altså de ville holde meg pga de ikke hadde spyttprøve i bilen og insisterte på at jeg ble der jeg sa javel. Når de ikke kunne sende patrulje ut så ba de bli med meg på stasjonen og ta den der ( det var da jeg gjorde en tabbe) men pga jeg nettop hadde intatt tenkte jeg at hvis jeg tok blodprøven nå med engang så ville kanskje verdien vise litt lavere ps jeg aner ikke er ikke blod ekspert... men så jeg halveis vagt innrømte bruk en eller 2 dager før og var veldig ubesluttsom men godtok blod prøve der og da og fikk da midlertidig fratatt førerkort

Sitat av colakork Vis innlegg
Ja så hva skjedde da, når du sendte inn søknad om å få ta/få tilbake førerkort?
Vis hele sitatet...
Altså om du har mistet sertifikater og har spørsmål så er dette mer hvordan du må gå frem for og ikke bli stemplet som uedruelig
Sist endret av osteskive420; 23. november 2021 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, så hva gjorde du? Når du først har sagt A, så si B da.
Sitat av colakork Vis innlegg
Ja så hva skjedde da, når du sendte inn søknad om å få ta/få tilbake førerkort?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, så hva gjorde du? Når du først har sagt A, så si B da.
Vis hele sitatet...

Den er god vett

I ett nøtteskall

Jeg ble stoppet for og kjøre bil kom fra bensinstasjon hvor jeg møtte politiet når jeg hentet kaffe tiden var rundt 02:30 på natten mandag natt til tirsdag
Som nevnt over hva jeg gjorde først var dumt aldri inrømm noe men gå med på det de sier og ikke vær "sus" liksom når du skal ta blodprøver hjelper det ikke nekte de kan ta det med makt under mistanke. Det er en lege der som vil spørre deg en rekke spørsmål mine var

Husk disse ett eller annet 4 sifre og så begynte han med andre spørsmål som tell ned fra 432 for eks så balanse og reaksjons test
(Her har du bonus poeng hvis du har svakt syn eller benskade) i mitt tilfelle et gigantisk operasjons arr som jeg sa jeg har vansker med og gå vanlig gange så vær obs
Så deretter spør han om jeg fortsatt husker de sifrene jeg husket de 2 første
Så sier han lukk øynene og tell til 30 inni deg og stopp når du er på 30 og sifra (en jeg er stolt av klokken på rommet tikket vært sekund qå jeg brukte den som referanse 30 blank) lol
Så selvfølgelig blodtrykk og puls hvilket jeg svarte pulsen er høy men det er nok ikke rart i ettersom jeg har aldri vært i denne situasjonen før legen svarte jaja helt normalt. Etter alt var gjort spør han har du inntatt noe idag ? Nei svarer jeg men vet jo at blodprøvene vil si noe annet men det får du jo først svar om 1 måned ish etter. Så jeg innrømmer og ha brukt tidligere i helgen og jeg har vært og flyttet (jeg kjørte heldigvis varebil og hadde en del møbler og søppel) samme forklaring til politiet så spør han {dette er det viktige btw) så du røyker til vanlig og tar stoffer ? Nei sa jeg jeg hadde intatt på fest og var usikker på mengden engang men igjen forklarte at dette ikke er normal oppførsel og ville aldri intatt noe under kjøring det som hjalp er at de ikke klarte og finne det jeg hadde på meg de sjekket bilen 3 ganger strippet meg faktisk ( det lå i den lille lomma på ola buksen lol ) og så fratok de meg kortet midlertidig som jeg såklart ikke samtykket i det som legen sa er at jeg kan ikke påpeke at han er beruset men han ser sliten ut så om det skulle vært noe er han nok bare mindre påvirket. Dette er veldig viktig ikke slå deg vrang med legen vær hyggelig og på hannes side det er faktisk hand avgjørelse til syvende og sist dette er den "sakkyndige" personen og politiet er der kun for og opprettholde loven

Ca 3 måneder senere for jeg telefon fra aktor som sier jeg har sett på forklaringen du ga, jeg svarer til jeg tror ikke jeg har gitt noe konkret forklaring værtfall ikke noe jeg samtykket til som forklaring (dette reddet meg) hvor hun da sier jo altså blodprøvene har jo kommet tilbake qå politiets mistanke car rett om ruspåvirket kjøring jeg sier nei jeg var ikke klar over at det ville være i blodet under kjøring og ville aldri kjørt når jeg er påvirket. Eller var klar over at jeg hadde en konsentrasjon i blodet iver lovlig grense. Da igjen spør de for du tar vel dette ofte igjen nei isolert tilfelle og etter episoden har jeg ikke engang rørt en dråpe alkohol heller litt sånn uskyldig spill etc og skammer meg blah blah ( vit dette jeg har hatt utallige razziar og mistanke om besittelse fra tidlige + dom for oppbevaring og bruk ) igjen de var minst 4 år gamle på det tidspunktet hun svarer generisk mhm mhm. Vel ettersom den sakskyndig(legen) mente på at ikke var sterkt beruset under testen men konsentrasjon var høy så kan vi kun bruke tabell og du vil få dom ut ifra dette jeg ble da altså målt til 0,6 i promille jeg skal legge ut teksten fra saken straks
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hørt om punktum?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hørt om punktum?
Vis hele sitatet...
Ja beklager det. skal få rettet på det

Men igjen jeg er ikke rakett forsker jeg ble tross alt tatt for ruskjøring, her har du noen ekstra sålenge plasser dem hvor du vil ....... ,,,,,,,,

Sitat av osteskive420 Vis innlegg
Ja beklager det. skal få rettet på det

Men igjen jeg er ikke rakett forsker jeg ble tross alt tatt for ruskjøring, her har du noen ekstra sålenge plasser dem hvor du vil ....... ,,,,,,,,
Vis hele sitatet...
Poenget med hvorfor jeg ville dele dette er hvis du har fått dom og kan vise til paragrafene kan jeg ganske tydelig finne ut av hva som skjer fremover mine var :
Vegtrafikkloven paragraf 33 nr.1jf

Tapsforskrift nr 3-2 nr 3

Jeg leste meg opp på alle som handlet om rus og hva man må unngå for og havne i situasjonen hvor du blir dømt som uedruelig

Sitat av osteskive420 Vis innlegg
Hei jeg mistet lappen ifjor for en periode av 12 måneder, dette ga meg nerver så det sang men jeg leste meg rundt nesten hele trafikk loven og sjekket det som er og sjekke. Jeg lette også etter svar her men ingen definitive svar og få alle hadde forskjellige utkom.

Men til dere som har nylig mistet og lurer på hva som skjer kan jeg gjerne dele min historie og hva jeg gjorde for og unngå og bli satt til urinprøver og det som er for og få sertifikatet tilbake på bestemt tid

Jeg vet jeg lette her etter svar og hvis det får noen til og føle seg tryggere vil jeg gjerne lette trykket
Vis hele sitatet...

Ps. Jeg har i ettertid skjønt at jeg var en idiot som kjørte i ruspåvirket tilstand.

Dette er ikke en tråd for og lære folk og slippe unna, men for og få rettet opp i en feil man gjør, alle fortjener en sjangse. Man skal slippe og få plutselig veitraffikloven paragraf 34 slengt etter seg fordi man ikke er edruglig. Man skal heller ikke kjøre og ta dop altså jeg er nok den siste som skal si noe moralskt men jeg har lært værtfall .

Dette er mer for de som går dag ut og dag inn og tenker over det og kanskje må lufte tankene litt...
Sist endret av osteskive420; 23. november 2021 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykedelisk bakverk
Det her skjønte jeg ingenting av, og har en følelse av at heller ikke du gjør