Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4636
Jeg startet å røyke hasj når jeg var 18. Først var det en gang innimellom, så en gang i mnd, så hver helg også ble det til hver dag. Det var kjempe morsomt, lo masse, hadde det chill og elsket det.

Plutselig etter 1 år, endret alt seg. Hver gang jeg røyka fikk jeg vrangforestillinger og psykose. Trodde absolutt alle var i mot meg, alle jeg hadde på Facebook disset meg, trodde jeg kunne lese andres tanker, at de kunne lese mine, at kjæresten min var djevelen osv. Stolte ikke på noen. Det var helt forferdelig, som et mareritt! Dumme meg fortsatte å røyke selvom det ble like ille hver gang. Trodde også jeg så tegn fra «gud», som når jeg kjørte moped, satt det en kråke på en strøm vier ved veien. Trodde dette var ett tegn til meg osv.

Problemet mitt er at:
Når jeg røyket følte jeg meg som meg selv igjen. Akkurat som hasjen faktisk hadde tatt en del fra meg. Men jeg kan jo ikke røyke. Føltes som etter det der, så endret hjernen min seg. Noe oppi det er annerledes. Før jeg røyka tok jeg meg selv uhøytidelig, hadde det bra psykisk, hadde aldri hatt angst. Nå sliter jeg med angst, har vært deprimert helt siden da og aldri blitt lykkelig igjen siden. Overrekker alt, er veldig inni mitt eget hode på en måte (vanskelig å forklare).

Lurer kanskje på om hasjen utløste en psykisk lidelse hos meg. Aner ikke hvilken. Har vært hos psykolog to ganger, men får ikke noe diagnose annet enn deprimert.

Nå har det gått 10 år. Det er lenge. Jeg vil bli meg selv igjen, men aner ikke hvordan. Har sluttet å røyke for lenge siden. Brukte aldri noen andre rusmidler ved siden av heller. Har prøvd anti depressiva men merket ikke noe forskjell.

Noen som har opplevd det samme?? Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min x hadde underliggende vrangforestillinger fra før, han drakk sprit, øl og røyka hasj da men han ble bare verre, hver gang han røyka sa han det hjalp. Rett etterpå ble han psykotisk.
Han nekter å slutte å røyke, slutta å drikke alkohol da.
Nå blir han tvangsmedisinert hver dag og etter flere opphold på psykiatri pga schizofreni.

Har mista hele han og han er ikke på jorda mer kan man si. Bokstavelig talt lever han, men sjela hans er borte vekk.
Veldig skummelt og trist. Verste jeg har opplevd.

Ikke røyk, du blir kun verre hvis du ikke tåler det.
Det er faktisk fakta at de som bruker rus for sine alvorlige sinnslidelser havner på psykiatrisk avdeling for alltid. På tvang....
Slutt å røyke. Gi det litt tid, så blir det nok bra igjen skal du se. Om du sliter psykisk så burde du kontakte lege/psykolog med en gang. Det er ingen skam i å søke hjelp.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Ikke røyk, du blir kun verre hvis du ikke tåler det.
Det er faktisk fakta at de som bruker rus for sine alvorlige sinnslidelser havner på psykiatrisk avdeling for alltid. På tvang....
Vis hele sitatet...
Hvordan er det fakta? Mener du at om du har en alvorlig sinnslidelse og røyker, så blir du innlagt pp psykiatrisk avdeling på tvang uansett? Har du kilder til faktaen?

Til TS. Vanskelig situasjon, med godt at du har sluttet å røyke siden det ga deg plager. Vanskelig for oss å anbefale deg noe, men kan gi mine gode ord og si at lege/psykolog er en god start, hvor du sier akkurat det du har beskrevet her.
Jeg fikk problemer ved røyking fra morgen til kveld noen år. Å røyke hjalp ikke, men en pause på noen mndr og sluttet å misbruke det. Så ble jeg helt fin og kunne kose meg en helg der og en helg der.

Ingenting..! Bortsett fra vann og noen vitmaminer/mineraler trenger vi og bær få i oss daglig.
For mye av alt er ikke bra.
Sist endret av Naturgrønn; 6. oktober 2021 kl. 13:04.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja hasj kan utløse schizofreni og psykoser. Psykoser kan føre til permanent skade på hjernen og det eneste alternativet du har når det har skjedd er å holde deg unna hasj og akseptere at sånn er det. Samma skjedd med meg og jeg er en annen person enn hvem jeg var når jeg røyka, savner den personen før jeg fikk psykoser men er ikke noe å få gjort noe med
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Anonym bruker;3725945]Hvordan er det fakta? Mener du at om du har en alvorlig sinnslidelse og røyker, så blir du innlagt pp psykiatrisk avdeling på tvang uansett? Har du kilder til faktaen?

Nei ikke alle, men de jeg kjenner som er 4 personer i mitt gamle miljø av 30 personer så er det ganske mange som havner dit til slutt med flere år med misbruk av rusmidler, hvertfall når de ikke vil motta hjelp når de trenger det mest. Det er selvsagt blandingsrus, men hasjen er alltid det viktigste for de for å roe ned, men samtidig blusser de opp bålet i psyken uten å tro det selv.
Her er noen tips & råd fra noen som har kjent på noe av det samme som deg etter å ha røyket for mye i ungdommen, og som trodde det ikke var håp, men med god hjelp kom ut av det:

1. Prøv å reflektere over din paranoia, hvor ofte har det hatt rot i virkeligheten, sannsynligvis aldri, ikke sant? Du vet jo at det ikke er normalt, siden du legger det fram på den måten. Som regel vil ikke schizofrene o.l klare å se seg selv så klart som du gjør.
2. Innse så at hjernen ikke alltid er på lag med deg, du må ta kontrollen tilbake over hodet. Hvordan gjør du det? Jo, du gjør ting som hodet sier du ikke skal gjøre Er du paranoid og redd for noe? Ta å gjør det uannsett, sånn at du kan erfare for deg selv at det ikke har noe rot i virkeligheten.

3. Skaff deg disiplin for å komme ditt. Start i det små.. Det er sikkert ikke lett for deg å trene, spise sunt osv. når du har det som du beskriver? Start med det! Det vil gjøre underverker bare det. Men du vil kanskje få det enda værre enn du har det nå i 5-6 måneder, fordi du prøver å ta tak. Hjernen liker ikke at man prøver å ta tilbake kontrollen.

4. Start med meditering, same as above =)
Trådstarter
2 2
Tusen takk for tips! Nå er det 10 år siden jeg fikk psykose da jeg røyket. Har sluttet med hasj for mange år siden. Så har ikke vrangforestillinger nå. Har kun depresjon og angst. Blir som sagt aldri lykkelig lenger. Var det mye før. Men helt enig med å gjøre det man er redd for. Eneste måten det ikke blir så skummelt lenger er å bli vant til det.

Prøvde dog å røyke for 1 år siden. Tok bare to små trekk, var nok til at jeg ble helt rar. Gikk over da hasjen gikk ut av systemet da. Fikk ikke psykose, men kun vrangforestillinger/paranoia og angst. Så det er sykt at så mye som 10 år etterpå, reagerer jeg omtrent like ille.
Sist endret av GardenL; 6. oktober 2021 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare hyggelig =)
Med disiplin vil du størst sannsynlig føle på glede igjen, men det kan ta tid!
Ønsker deg alt godt og lykke til!
Anonym bruker
"Villig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette skjer dessverre for mange. Man røyker selv om du forstår at det blir mer angst. Selv så er det jævla vanskelig å akseptere at jeg ikke tåler hasj lengre, men effekten endrer seg med alderen om jeg har forstått riktig.

Kul video om dette temaet: https://www.youtube.com/watch?v=w-dxMTDzMLY
viktig med bra kosthold, passe på at du får i deg alle micronæringstoffene, vitamin D,omega 3 og regelmessig trening for at hodet skal begynne å produsere naturlige lykkestoffer
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GardenL Vis innlegg
Tusen takk for tips! Nå er det 10 år siden jeg fikk psykose da jeg røyket. Har sluttet med hasj for mange år siden. Så har ikke vrangforestillinger nå. Har kun depresjon og angst. Blir som sagt aldri lykkelig lenger. Var det mye før. Men helt enig med å gjøre det man er redd for. Eneste måten det ikke blir så skummelt lenger er å bli vant til det.

Prøvde dog å røyke for 1 år siden. Tok bare to små trekk, var nok til at jeg ble helt rar. Gikk over da hasjen gikk ut av systemet da. Fikk ikke psykose, men kun vrangforestillinger/paranoia og angst. Så det er sykt at så mye som 10 år etterpå, reagerer jeg omtrent like ille.
Vis hele sitatet...
Samme her nytter ikke å prøve å røyke igjen alle gangene jeg har prøvd selv med mange års pause og bare par trekk så blir jeg rar og i grensepsykose, paranoid i mange uker eller mnd etter!

Jobb med depresjonen og angsten din for å få bedre livskvalitet. Om ikke det går helt vekk så er det hvertfall viktig å lære seg å mestre det på best mulig måte. Psykolog er lurt å begynne med fast og over lang tid for to ganger hjelper ikke noe. Vil råde deg å finne en privat psykolog med offentlig avtale (betyr du betaler samme pris som hos offentlig psykolog og får frikort) for der kan du gå lenge uten å bli shippa ut igjen etter 12-30 timer som på DPS
Anonym bruker
"Slank Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kansje burde prøve medesinsk cannbis uten thc å se om d hjelper mot depresjon
Jeg ville dratt til en psykolog. Tror du har underliggende psykiske problemer, da dette er langt i fra normalt.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kansje burde prøve medesinsk cannbis uten thc å se om d hjelper mot depresjon
Vis hele sitatet...
Det er faktisk forskning som viser at CBD kan reversere skade gjort av thc tidligere. verdt et forsøk.

Raskt nettsøk, fant ikke den forskningen jeg har lest tidligere, men noe som peker i samme retning.
Anonym bruker
"Reflektert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er faktisk forskning som viser at CBD kan reversere skade gjort av thc tidligere. verdt et forsøk.

Raskt nettsøk, fant ikke den forskningen jeg har lest tidligere, men noe som peker i samme retning.
Vis hele sitatet...
høres for godt ut til å være sant at cbd vil fikse tidligere skader fra cannabispsykoser. men hadde vært sjeleglad om det stemte. Hilsen en som også har en ødelagt hjerne grunnet cannabis. Er studier som peker mot at cannabis kan gi bipolar lidelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er faktisk forskning som viser at CBD kan reversere skade gjort av thc tidligere. verdt et forsøk.

Raskt nettsøk, fant ikke den forskningen jeg har lest tidligere, men noe som peker i samme retning.
Vis hele sitatet...

Det står vel ingenting om at det reverser skade gjort av thc tidligere, men at det heller motvikrker de ubehagelige effektene under rusen, som paranoia og angst.

Men uansett tror ikke hasj har forårsaket dette ene og alene, det er forsket på at hasj kan forverrre underliggende psykiske problemer
Sist endret av Bolebenny; 7. oktober 2021 kl. 04:36. Grunn: *
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så kjipt å høre at du sliter. . 10 år med angst og depresjon...vært hos psykolog to ganger og testet antidepressiva i en periode.

Det å være syk psykisk må tas like alvorlig som alle andre sykdommer, men dessverre velger mange ikke å oppsøke hjelp.
For deg så er det mye hjelp å få, men først så må du oppsøke din lege og forklare og fortelle nettopp det du skriver i denne posten.

Du må si ja til alt av hjelp både medesinsk og samtale terapi. Du tror kanskje at det du opplever er selvforskyldt, at din periode med hasj har utløst det, og det derfor er din skyld at du har blitt syk.

Det kan være, men igjen ikke stemme... Uansett må du ikke la vær å oppsøke hjelp. Du kan bli helt frisk med medesiner og hjelp, tror meg, hvert i gjennom det samme... Og nå er jeg frisk =) =)
Jeg røyka hver dag fra 17-21 år, selvom det gjorde meg sykere og sykere. Alle sa at jeg aldri kunne røyke hasj igjen. Jeg slutta i 5 år, deretter røyka jeg igjen og havna ganske fort tilbake i en enda værre psykose enn før. Måtte begynne med zyprexa. Etter et halvt år med zyprexa prøvde jeg å røyke igjen og denne gangen uten noe noia. Siden har jeg røyka hver dag (et halvt år) uten noen noia. Føler meg kurert.

Lykke til
Er det så viktig for deg å røyke hasj at du må bruke anti psykotiske medisiner for å gjennomføre det? Det er ikke å være kurert. Det er å maskere problemet, ikke å løse det.
Litt fascinerende å se at folk ikke skjønner når nok er nok, men på død og liv skal ruse seg på noe som gjør dem utelukkende vondt i lengden.
Sitat av GardenL Vis innlegg
Nå er det 10 år siden jeg fikk psykose da jeg røyket. Har sluttet med hasj for mange år siden. Så har ikke vrangforestillinger nå. Har kun depresjon og angst. Blir som sagt aldri lykkelig lenger. Var det mye før. Men helt enig med å gjøre det man er redd for. Eneste måten det ikke blir så skummelt lenger er å bli vant til det.

Prøvde dog å røyke for 1 år siden. Tok bare to små trekk, var nok til at jeg ble helt rar. Gikk over da hasjen gikk ut av systemet da. Fikk ikke psykose, men kun vrangforestillinger/paranoia og angst. Så det er sykt at så mye som 10 år etterpå, reagerer jeg omtrent like ille.
Vis hele sitatet...
Hva er det du ønsker å oppnå ved å røyke Cannabis? Det høres jo veldig ut som om røyking kun betyr trøbbel for din del, så hvorfor oppsøke noe som gir deg veldig lite, men som tar utrolig mye?

Du bør ikke ruse deg, du bør prøve å ordne opp i livet ditt som du fremstiller som veldig lite kult. Og om du først skal ruse deg tror jeg oppriktig at Benzoer er et lurere valg for din del. Noe som ikke er psykoaktivt nok til å gjøre deg psykotisk og gi deg vrangforestillinger.
Sist endret av krystallkongen; 7. oktober 2021 kl. 14:07.
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Er det så viktig for deg å røyke hasj at du må bruke anti psykotiske medisiner for å gjennomføre det? Det er ikke å være kurert. Det er å maskere problemet, ikke å løse det.
Litt fascinerende å se at folk ikke skjønner når nok er nok, men på død og liv skal ruse seg på noe som gjør dem utelukkende vondt i lengden.
Vis hele sitatet...
Du antar at man ikke blir kurert av zyprexa, kun maskert. Det er vell det mest interessante å diskutere. Men gidder jeg? Nei.
Er ufattelig mange som sier at hasj er helt harmløst og ufarlig.

Men jeg har sonet med mange som "kun" har røykt hasj daglig i mange år.

Rart at nesten alle av de måtte få sovemedisiner, og tabletter for å kunne klare å spise de første uken i fengsel uten røyken som de mener påvirker de så litte..
Sist endret av Conan; 7. oktober 2021 kl. 19:19.
Sitat av Fomo Vis innlegg
Du antar at man ikke blir kurert av zyprexa, kun maskert. Det er vell det mest interessante å diskutere. Men gidder jeg? Nei.
Vis hele sitatet...
Tenk over det, men vær ærlig med deg selv.
Du har fått skader av cannabisen, og startet på zyprexa fordi du fikk psykose av hasj, du skriver jo det. Du skriver også at du ble sykere og sykere av hasjen mens du holdt på å røyke i en alder av 17-21år. Nå som du har gått på zyprexa i ett år så velger du halvt år inn i den medisinske behandlingen og starte å røyke igjen, men denne gangen uten noia. Du nevner at du ble kurert, men er det å være kurert når du må ha Zyprexa for å røyke/ikke få noia?
Er det ikke bedre og eventuelt kun gå på medisinene, men samtidig gjøre ting som gjør deg godt? Sånn at du ihvertfall gir deg selv en fighting chance?
Om du selv mener at du er kurert, da kan du vel bare slutte på medisinene å forsette med røykingen?
Jeg prøver ikke å angripe deg. Kun få deg til å reflektere over hva du holder på med.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Jeg ville dratt til en psykolog. Tror du har underliggende psykiske problemer, da dette er langt i fra normalt.
Vis hele sitatet...
Det er godt bevist gjennom forskning og erfaringer at man ikke behøver å ha underliggende psykiske problemer for å få negative bivirkninger av hasj. Det var det man trodde før men enough nyere forskning viser at cannabis er årsak til mange psykiske problemer uten at noe er underliggende fra før

Det er ikke uvanlig det ts har opplevd men det er ikke dumt å komme seg til psykolog uansett
Jeg deler samme oppfatning, spesielt blant de som har misbrukt cannabis. Nesten uten unntak så har de flotteste menneskene blitt rare av å røyke daglig, men man ser det ikke selv når man er mitt i tåka. Også uten unntak så har de som forstod at nok er nok blitt oppegående igjen når de har sluttet. Men man må først innse at man har et problem selv, det hjelper liksom ikke hva andre sier før man finner ut av det selv.
Forøvrig har jeg også sett folk som har hatt et sporadisk forhold til cannabis klart seg veldig bra.
Anonym bruker
"Reflektert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er godt bevist gjennom forskning og erfaringer at man ikke behøver å ha underliggende psykiske problemer for å få negative bivirkninger av hasj. Det var det man trodde før men enough nyere forskning viser at cannabis er årsak til mange psykiske problemer uten at noe er underliggende fra før

Det er ikke uvanlig det ts har opplevd men det er ikke dumt å komme seg til psykolog uansett
Vis hele sitatet...
Akkurat Cannabis var blandt annet hva som fikk Bloodshoteyes til å begynne med Heroin I et håp om å kunne kjenne følelser igjen etter noen dårlige episoder med cannabis. Han røykte aldri ofte.

Har akkurat samme erfaring som TS og Bloodshoteyes. Jeg røykte heller ikke ofte i snitt hver andre uke. Selv 14 år senere sliter jeg fortsatt med manglende følelsesliv, Angst, Paranoia og andre morsomme ting.
Det er viktig å begynne å røyke hasj med et godt utgangspunkt. Ha det ryddig og fint hjemme, og et godt kosthold, og så hvis dette forverres av hasjen, at en ikke gidder å rydde eller å lage seg grei mat, da vil hasjen medføre større og større problemer. Og man vet at man må kutte ned eller ta pause.
Sist endret av Hans Høyhet; 8. oktober 2021 kl. 04:47.
Anonym bruker
"Reflektert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er viktig å begynne å røyke hasj med et godt utgangspunkt. Ha det ryddig og fint hjemme, og et godt kosthold, og så hvis dette forverres av hasjen, at en ikke gidder å rydde eller å lage seg grei mat, da vil hasjen medføre større og større problemer. Og man vet at man må kutte ned eller ta pause.
Vis hele sitatet...
Det gode utgangspunktet har fint lite med å gjøre om du får cannabispsykose eller ei. Frekvens og gener er hva som utgjør psykose primært.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tåler man ikke smoke, så ikke røyk Mange blir psykotisk av alko også
Anonym bruker
"Reflektert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tåler man ikke smoke, så ikke røyk Mange blir psykotisk av alko også
Vis hele sitatet...
Ja noen blir spinnville av alkohol. De går som regel mye fortere over og man får ikke langvarige skader som ts snakker om.
Anonym bruker
"Reflektert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tåler man ikke smoke, så ikke røyk Mange blir psykotisk av alko også
Vis hele sitatet...
Ts har avstått mer eller mindre 10 år fra Cannabis. Han er ikke ute etter å røyke igjen men kunne kjenne positive følelser igjen.

Lettere sagt en gjort. La meg si du er litt stoner og alltid får gode opplevelser med Cannabis. Plutselig en dag er rusen endret. De vil mest sannsynlig bare rasjonalisere det som at det er noe forbigående eller røyka for mye og røyker noen få ganger til helt til man får en tripp fra helvete som snur hele psyken din på hodet.
Ikke meningen å spore av her, men nyere forskning viser de siste årene at det er registrert personer som har døden til følge etter kronisk inntak av cannabinoider fra cannabis/hasj.
Dette er en reel ting med navnet cannabinoid hyperemesis syndrome og kan være dødelig om man ikke får behandlet det. I noen studier har det ført til blant annet nyre- og leversvikt. Det er heldigvis veldig sjeldent det blir fatale konsekvenser men.

Det jeg prøver å si er selv her og nå, etter store deler av verden har fått mere avkriminalisert syn på mari-planten, er det ikke vært god nok forskning som folk "trodde" og det begynner å vise seg.

^Skal ikke langt for å finne eksempler som noen av kommentarene over meg her^

Jeg mener en god del aktivister der ute som har gjort det som stort sett gjøres innenfor medisinen og politikken, bøyer å tvister på alt av data for å passe budskapet dems mest. Men akkurat dette hører kanskje hjemme i en annen tråd?

For all del dra til legen om du ikke føler deg bra og helst hold deg unna hasj om du har underliggende psykiske problemer.
Ihvertfall konsumer hasj med moderasjon. Ingenting er fordelsmessig om det blir for mye av det uansett. Ønsker deg det beste.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tåler man ikke smoke, så ikke røyk Mange blir psykotisk av alko også
Vis hele sitatet...
Det kunne vært hensiktsmessig med en stor internasjonal forskning på dette her vs cannabis. Såvidt jeg vet foreligger ingen statestikk på alkohol men i mitt 40 år gamle liv har jeg aldri hørt om noen i krets som har fått psykose av alkohol alene selvom alkohol er et såpass utbredt rusmiddel. Derimot kjenner jeg mange som har fått psykose og langvarige problemer av hasj desverre..
Man kan miste besinnelsen av alkohol og oppføre seg ugjenkjennelige mens man er ruspåvirket men alkohol utløser ikke schizofreni eller er direkte årsak til langvarig psykose vel? Sånn sett blir der ganske feil å dra inn alkohol som sammenligning i denne diskusjonen
Lurer på hvordan røykingen hadde blitt hadde det bare vært lovlig som alkohol.

Alkohol i dag: Mye, mye og mer info, om hvor skadelig det er, hvor avhengighetskapende det er. Det = Masse helgefylla og noe sårbare sjeler som blir tatt.

Cannabis i dag. Masse skremselpropaganda.(Heldigvis mindre) Når han tullingen fra FRP var justisminister og ble grillet av han fysikeren Andreas husker ikke etternavnet på. Så kom han med svar man vil pakke inn i en malerirull og gli den inn i et visst hulrom.

Nå datt jeg ut.. ...spesielt ungdom i dag, røyker for mye. Pga for lite informasjon? Vennegjengen?

Leste ikke selve studien men konklusjonen var at det var mindre røyking blant unge i Canada og USA i statene det var fullt lovlig.



Tenk, all narkotikaen som ble ulovlig fram til 60 tallet handlet om penger.

De som hadde produktet skulle ikke tjene på oss i vesten uten å kunne gi noe tilbake, slik andre land kan som hovedsaklig Kina og Hong-Kong etter 2. verdenskrig.. Økonomien vokser kun pga handelsavtaler mellom land.

Se på det som cubanske sigarer i USA, for det er akkurat slik det er.
At det er skadelig.,.. At det er ditten og datten... For en vits av en verden vi lever i.

Vesten ville ikke at noen kommunistiske land skulle tjene penger...!

Bortsett fra motstandbevegelsen i Venezuela på 70/80 tallet..?


Og de som kjenner saken... Hvor fikk motstandbevegelsen penger fra...?

All lovlig cannabis som blir solgt over atlanteren blir produsert i USA. Hadde aldri blitt lovlig om de måtte importere fra... Afghanistan?

...eller andre steder som ga økende øko. til midtøsten...!!!!


Tenk gutter, tenk.

Nei det er ikke illuminati... Det er vanskelig å komme til makten i la oss si USA.... Det er ikke mannen i gaten.. Det er personer med spissere albuer enn en som nettopp har slipt dem.
Sist endret av Naturgrønn; 9. oktober 2021 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er ikke Cannabis såpass tilgjengelig i dag og også i økende grad sosialt
akseptert blant folk i aldersgruppen 40 år og ned at de som vil røyke gjør det?
Det begynte å bli slik allerede da jeg røyka aktivt, og det er mange år siden.

Syns særlig de siste årene etter at flere og flere stater i USA har legalisert og det stadig oftere
snakkes normalt om på tv, film, i musikk og blant både vanlig folk og kjendiser at aksepten
også i Norge har blitt høy (pun intended)i i hvert fall blant yngre mennesker i byer.
Jeg går en del rundt i Oslo å tar bilder, og så og si alltid går jeg forbi en eller flere i løpet av dag som går på gata å røyker.

At skadepotensialet ved å drikke mye alkohol er tilstede samt all den idiot oppførselen som følger med er vel de fleste klar over.
Men er det så ofte folk velger alkohol i stedet for hasj fordi hasj er ulovlig?
Og for mange, i hvert fall unge folk, vil vel ikke være snakk enten eller, men ja takk begge deler.