Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3374
Anonym bruker
"Ergerlig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan man best mulig scamme et bankkort.. sånn rent hypotetisk selvsagt.
Sånn rent hypotetisk sett er vell å "scamme ett bankkort" ulovlig.
Anonym bruker
"Ergerlig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det er narkotika og. Litt feil forum å stemple "ditt og datt" som ulovlig.
Levere det til eieren før han rekker å sperre kortet for å få finnerlønn. Jeg vet ikke lengre om noen sider man kan bestille ting som ikke krever two factor authenticator. Det var lettere for 10 år sidem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan man best mulig scamme et bankkort.. sånn rent hypotetisk selvsagt.
Vis hele sitatet...
Kjøpe det på deepweb tror jeg ihvertfall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan ikke jeg bruke det på deg til det ryker av rumpetuten din istedenfor?

Noen mp jo ha noe peil her.
Vis hele sitatet...
Folk har peiling men sånn informasjon kommer heller ikke gratis, det er ikke så lett som det var før i tiden. Hold deg til å send inn kort for finnerlønn du tror jeg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er narkotika og. Litt feil forum å stemple "ditt og datt" som ulovlig.
Vis hele sitatet...
Å det er jo ganske åpenbart dette ikke er rent hypotetisk, svindel går faktisk utover noen andre enn rus som går utover seg selv. Har selv erfaring med svindel men føler ikke freak akkurat er plassen for å dele sånne metoder heller. Skrap sammen nok cash vit hvor du skal lete ellers så trenger du ikke drive på med sånne greier heller
Sist endret av Metylfenidat; 29. mai 2021 kl. 22:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mye du kan gjøre med bare personnummer. Resten får du klare å finne ut på egenhånd om du er "noe" kreativ i det hele tatt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan man best mulig scamme et bankkort.. sånn rent hypotetisk selvsagt.
Vis hele sitatet...
Parkeringautomat?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Parkeringautomat?
Vis hele sitatet...
Mange automater har begynt å ta kode, så den muligheten er også i ferd med å forsvinne. Da sitter vi igjen med brusautomater og do-automater. og det er småpenger.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personnummer i seg selv er ubrukelig. Har du derimot fødselsdato før personnummeret så har du Fødselsnummer, og det kan brukes til _noe_ i det minste..
Handling i matbutikk kan vel også fungere. For hvis du handlere for et laft nok beløp(tror grensen ligger på 1000 kr) så trenger du ikke å taste inn koden. Det har iallfall jeg opplevd på de stedene jeg har handlet.
Sist endret av øyvind95; 30. mai 2021 kl. 13:15.
I min butikk er grensa for kode 500 kr.
BRAND ∞ STRONG
Kan man "tappe" ett kort ved uttak av cash også?
F.eks. at man spør om man kan ta ut 500 totalt hvis man kjøper en tyggis.
Man kan ikke tappe bankkort i butikken evig. Det er lagt inn tilfeldige PIN-kontroller for å forhindre ting som nettopp dette. Så det kan kanskje funke noen få ganger, men før eller siden blir du bedt om koden.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bruk det på diverse cola automater rundtomkring, krever ingen kode :P
BRAND ∞ STRONG
Blir man bedt om kode kan man jo bare si at man har glemt den siden man stort sett bruker tappe funksjonen.
Før det skjer har man kanskje kunnet handle for 1500-2500kr.
Det er vel det beste og sikreste man kan håpe å få ut av ett bankkort.

Koster ikke meg noe å taste inn fire tall, så personlig vile jeg reservert meg mot å ha denne funksjonen.
Det er mer å tape på det enn å vinne slik jeg ser det.
Liten finurlighet: Sikkerhetsmekanismene i de kontaktløse betalingskortene til Visa og Mastercard er blitt demonstrert knekt, og det finnes beviste angrep som lar en angriper bruke et stjålet kort til å betale valgfrie beløp uten kode. Det eneste som trengs er to mobiler med NFC. Video som demonstrerer dette.

Det morsomme (og litt tragiske) er at både Visa og Mastercard er blitt gjort oppmerksomme på feilen, uten å ha fikset dette (i alle fall ikke sist jeg hørte, for en måneds tid siden). Mulig Mastercard rettet en av svakhetene som gikk på selve kortene, men ikke problemer med terminalene. Hvis jeg husker riktig så involverte løsningen å erstatte alle eksisterende betalingsterminaler, og det synes man var for dyrt...

Uansett: Enn så lenge er visst dette bare blitt utført av en forskergruppe på universitetet i Zürich, uten at det har blitt rapportert
ute i den virkelige verden. Men angrepet på protokollen er publisert åpent, så IT-kompetente kriminelle kan i teorien sette seg ned og utvikle sin egen betalingsløsning, for deretter å tømme andres betalingskort.
Du kan sende det til teller som gir ut norske bankkort, så får du 200kr i finnerlønn. Står adresse på kortet.