Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1522
Hey. Noen her inne som har fått ting levert på døra fra Elkjøp før? Pakker de inn ting litt "ekstra" når det leveres på døra?
Jeg fikk ei vaskemaskin levert på døra og den var ikke pakka noe utenom det som er vanlig for ei vaskemaskin iallfall.
De store tinga som er typisk for hjemlevering, hvitevarer, Flatskjermer og denslags leveres nok som de er da de er emballert for transport.
Jeg har fått hjemlevering én gang, og da mistet fyren TV-en min ned i asfalten fra lasteplanet 1,5 meter over bakken, etter å ha vært flere dager forsinket, og holdt meg unødvendig hjemme fra jobb når det uansett ikke dukket opp noen.
Jeg var nok litt uheldig, så forhåpentligvis er ikke dette representativt for en normal hjemlevering!

Men en ting du bør være obs på, spesielt om du bor i blokk, er om det er levering til dørstokk/fortauskant eller helt inn i stua. Har hørt fra mange som har opplevd at selger har solgt inn hjemleveringen som «helt inn på bad/kjøkken», men så dumper sjåføren varen nede på fortauet uten noe som helst intensjon om å bære den opp et eneste trappetrinn.
Greit å dobbeltsjekke og få avklart dette før du står der alene med et kjøleskap eller en vaskemaskin som skal opp fem etasjer!

Jeg har for øvrig heller ikke opplevd noe forskjell i emballasjen om den leveres hjem til deg, eller om du tar den med fra lageret selv.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg har fått hjemlevering én gang, og da mistet fyren TV-en min ned i asfalten fra lasteplanet 1,5 meter over bakken, etter å ha vært flere dager forsinket, og holdt meg unødvendig hjemme fra jobb når det uansett ikke dukket opp noen.
Jeg var nok litt uheldig, så forhåpentligvis er ikke dette representativt for en normal hjemlevering!

Men en ting du bør være obs på, spesielt om du bor i blokk, er om det er levering til dørstokk/fortauskant eller helt inn i stua. Har hørt fra mange som har opplevd at selger har solgt inn hjemleveringen som «helt inn på bad/kjøkken», men så dumper sjåføren varen nede på fortauet uten noe som helst intensjon om å bære den opp et eneste trappetrinn.
Greit å dobbeltsjekke og få avklart dette før du står der alene med et kjøleskap eller en vaskemaskin som skal opp fem etasjer!

Jeg har for øvrig heller ikke opplevd noe forskjell i emballasjen om den leveres hjem til deg, eller om du tar den med fra lageret selv.
Vis hele sitatet...
Hørt litt av hvert om hjemmeleveringa til elkjøp ja. Jeg bestilte hjemmelevering til døra eller gårdsplassen men kisen var på vei å trille vaskemaskina helt inn på badet. Måtte bare stoppe han da det var dårlig tidspunkt å ha ukjente folk inne.
BRAND ∞ STRONG
Hvis Komplett skulle være ett alternativ så har jeg alltid vært fornøyd med deres levering.
Fri frakt hvis du er medlem.
Små ting levert på døra samme dag eller neste for29kr
Jeg fikk levert ny komfyr i høst. Den var solid nok innpakket fra fabrikk. Jeg ble inngående spurt i butikken om hvbor jeg ville ha den levert, og ble da spurt om jeg hadde heis. (Blir du ikke spurt om heis i blokk, blir den ikke båret inn). Så den ble levert utpakket utenfor døra mi etter avtale. Pga viruset kunne de ikke bære den på plass, men en komfyr er lett å flytte selv, ikke så tung. Elkjøp på Alna senteret, Oslo.