Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4429
Hei!
Vurderer å kjøpe en fake Rolex.

Jeg vet veldig godt hva som er negativt med dette, så det er ingen vits i å kommentere det.

Det finnes et hav av Rolex-kopier.
Kjøper jeg billigst mulig kopi vil den bære tydelige preg av at det er en kopi.
Men hvis jeg betaler litt, kan jeg få så god kopi at folk flest ikke har sjans til å se forskjell.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette, og kan anbefale meg en nettside som selger gode kopier?

Vil helst holde meg i prisklassen 1500-2500.
..har bare et spm? Er ikke 2500 litt lite for en god kopi?
Her er noe i fra en artikkel jeg fant akkurat nå:

"En titt på internetts skyggesider viser at klokker som omtales som perfekte kopier selges for rundt 10.000 kroner. Dårlige kopier selges for en brøkdel av dette."
Sist endret av vindaloo; 5. februar 2020 kl. 19:22.
jo, 10-15.000 er god pris på en falsk rolex, ville heller kjøpt en stjålet rolex fra asia. falske klokke gir deg en dårlig følelse ved bruk
Denne artikkelen er gammel. Mulig den allikevel inneholder noe av info en du etterspør:
https://www.dinside.no/okonomi/klokk...kjell/60946857
Spørs som nevnt ovenfor hva du skal med det, skal du bare bruke det for å virke rik blandet folk? De aller fleste ville ikke sett forskjel på en ekte og en kopi for rundt tusen kroner, de som er billigere en dette er ofte relativt skrøpelige i kvaliteten og man kjenner det ganske godt på kvaliteten spesielt på lenken.

Også er jo også spørsmålet om du vill ha en kopi med automatisk urverk eller på batteri. Har hørt fra noen at de billige automat kopiene ofte går i stykker, siden de ikke har så stor gang reserve og derfor ofte må stilles og da ryker etter det jeg har hørt ofte tannhjulene til stillingen og klokken er søppel.

Ville heller anbefalt å kjøpe deg en klokke som foreksempel seiko skx, koster rundt 2,5k på bruktmarkedet. Er også en diver så ser lignende ut, men dette er ordentlige kvalitets klokker og du kan bære det med stolthet. Og trenger ikke å komme i en sitvasjon hvor du plutselig befinner deg blant noen som har litt peiling på klokker og spotter at den er fake.
Kjøp heller en fin budsjett klokke. La den være litt unik.

Målet mitt med å kjøpe en klokke var ikke akkurat oppmerksomhet og "status", men jeg kjøpte ei klokke til 2000kr og får like mye oppmerksomhet, hvis ikke mer, enn en kompis som har designerklokke. Du trenger ikke en klokke til flere hundretusen altså.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..har bare et spm? Er ikke 2500 litt lite for en god kopi?
Her er noe i fra en artikkel jeg fant akkurat nå:

"En titt på internetts skyggesider viser at klokker som omtales som perfekte kopier selges for rundt 10.000 kroner. Dårlige kopier selges for en brøkdel av dette."
Vis hele sitatet...
Det stemmer veldig godt. De billige ser man er fake på lang avstand mens de virkelig gode kopiene har selv trente øyne problemer med å skille fra om de er ekte eller fake ved første øyekast. Og ja, disse koster fra 10k og oppover.

Å gå med en fake Rolex er bare å nedverdige seg selv.
Man får faktisk veldig greie ur for 2500,- som f.eks Seiko SKX.
Det stemmer at du kan få "1:1" Rolex med kopi av verket, men finishen er helt jævlig i forhold til originalen. Du får heller ikke service på klokken, da ingen urmakere med respekt for seg selv gidder å røre varer som blant annet finansierer terror.

Forumet replica-watch.info har mye informasjon. Noob lager blant annet ganske greie klokker for prisen i replica-verden. Her er en sammenligning av velkjente og "respekterte" () fakes:

Review of ZZF New Sub 116610 LN and Comparison vs. Gen, ARF, Noob and Nail (PART I)

Nå skal ikke jeg være en moraliserende dust, men ingen kommer til å bry seg om du har en Rolex på hånda med mindre du er en kuk som skal på død og liv flashe, eller du møter på en entusiast. Hvis du vil ha noe som ligner på Rolex, men er lovlig produsert, så kan du blant annet se på homages fra Steinhart.
Sjekk ut /reptime på Reddit. Der finner du info om hva som er bra for tiden. Forskjellige "leverandører" er gode på forskjellige modeller fra Rolex.

I hovedsak er ZZF, ARF og Noob de beste.
Bare jeg som synes det er litt teit å bruke 20k på en falsk klokke? Altså, 20k er jo mange penger, å du har ingen garantier eller slikt på en falsk klokke såklart. Da ville jeg jeg heller sett etter andre klokker i en billigere prisklasse, du finner masse kult fra 10-30k. Enten det, eller spare til du har råd til drømmerolexen din. Hva med å se på noen Breitling klokker?

Er du interessert i klokker, eller har du bare lyst på en Rolex fordi det er kult og du vil leke rik?
Du kan eventuelt sjekke ut Parnis, er fullstendig rip-off av kjente klokkemerker bortsett fra at dem ikke kopiere logoen. Klokkene drives også av Miyota urverk, som til prisen er meget bra.