Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3288
Hei folkens.


Jeg sitter her å fikler litt. Alt fungerer knall lokalt, men med en gang jeg prøver å laste opp på server så fungerer det ikke lengre.

Kode

$post_information = array (
        'post_type' => 'arkivert',
        'post_title' => '***** - ' . $nameNumber,
        'post_status' => 'publish',
);

$postID = wp_insert_post( $post_information );

Det er denne koden som stopper.
Jeg får absolutt ingen feilmelding, men wp_insert_post fungerer ikke på live, men fint på localhost.

Noen som har forslag?
Jeg trenger mer informasjon enn dette
1: Hva er målet?
2: Kan du vise oss mer av koden?
3: Når du sier at det ikke fungerer, er det fordi ingenting skjer, eller er det fordi du får en feilmelding? Isåfall hva står det i feilmeldingen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjekk error log. Dei fleste produksjonsmiljø viser ikkje feilmeldiger til klient, men logger det i error log.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Sjekk error log. Dei fleste produksjonsmiljø viser ikkje feilmeldiger til klient, men logger det i error log.
Vis hele sitatet...
Hei Vidarlo.

Dette er hva jeg finner i loggen på serveren:

Kode

[Tue Jan 11 08:06:31.954892 2022] [:error] [pid 2819428:tid 47306820884224] [client 217.22.35.164:50883] 
[client 217.22.35.164] ModSecurity: Warning. Match of "pmFromFile path_excludes" against "REQUEST_FILENAME" required. 
[file "/etc/apache2/conf.d/modsec_vendor_configs/imunify360-minimal-apache/006_i360_4_custom.conf"] 
[line "225"] [id "77140992"] [msg "IM360 WAF: Suspicious access attempt (WP folders)!|
|SC:/home/***/*****/wp-content/themes/starter/submit-form.php|
|T:APACHE||REQUEST_URI:/wp-content/themes/starter/submit-form.php||"] [severity "NOTICE"] 
[tag "service_i360custom"] [tag "noshow"] [hostname "***.***.website"] 
[uri "/wp-content/themes/starter/submit-form.php"]
Det ser ut som webhosten din har ekstra sikkerhet i form av Imunify360 og at den blokkerer scriptet submit-form.php.

Jeg kjenner ikke til Imunify360, men det ser ut som det skal være mulig å be den ignorere enkelte sider: https://support.cpanel.net/hc/en-us/...s-Ignore-List-

Men tenkt deg om to ganger før du whitelister scriptet ditt, om det skriver til databasen uten tilgangssjekk kan det være et potensielt sikkerhetshull.

Edit: Mer konkret ser det ut som den blokkerer direkte kall til PHP-fila.
Sist endret av Yochi; 11. januar 2022 kl. 08:57.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Det ser ut som webhosten din har ekstra sikkerhet i form av Imunify360 og at den blokkerer scriptet submit-form.php.

Jeg kjenner ikke til Imunify360, men det ser ut som det skal være mulig å be den ignorere enkelte sider: https://support.cpanel.net/hc/en-us/...s-Ignore-List-

Men tenkt deg om to ganger før du whitelister scriptet ditt, om det skriver til databasen uten tilgangssjekk kan det være et potensielt sikkerhetshull.

Edit: Mer konkret ser det ut som den blokkerer direkte kall til PHP-fila.
Vis hele sitatet...

Takk.

Har sjekket med host om de kan sjekke ut imunify360 og evt. åpne for denne fila da jeg ikke har tilgang selv.

Det er ikke noe kritisk som sendes. Det er kun noen felter som blir lagt inn i acf felt på en post som blir opprettet når skjema sendes.