Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1669
Hey,

sitter her med en AuraSound-lydplanke.
Problemet er at volumet går enten opp eller ned på lydplanken når jeg bytter kanal på TV'ev, eller bruker en fjernkontroll generelt.
Noen som opplevd det samme?

Står bak "Model No.: RSB-A320", om det er til nytte.

Takk på forhånd
Infrarøde signaler fungerer med rytmisk blinking som mottaker av signalet reagerer på. Dette høres ut som et tilfelle der fjernkontroll til tv sender tilnærmet like signaler som mottaker til lydplanke forventer for å øke volum.

Jeg ville evt. Sjekket om det finnes en "læremodus" i lydplanke først. Deretter ville jeg har sjekket om lydplanke samt tv har støtte for hdmi cec standard. Arc tillater tv å styre volum til lydplanken.

Hvis ikke det finnes læremodus, så kan en fjernkontroll fra F.eks logitech hjelpe. Men hvis problemet er at de operer på samme frekvens, så vil det antageligvis ikke fungere. Da er det bedre å levere tilbake lydplanke og finne et alternativ.
Takk så mye for svaret! Kan ikke finne noe "læremodus", og tviler sterkt på at den har en slik funksjon.
Samme gjelder CEC. Men, fant ut at hvis jeg muter lydplanken og unmuter, så reagerer den ikke med andre kontroller.

Planken ble kjøpt for en god stund tilbake, så tror ikke jeg får noe igjen for den. Klarer å leve med den;P