Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1014
Hey freaks!

Her om dagen ble en venn av meg lurt til å "logge inn" på en nettside som så eksakt lik ut som spillnettsiden som han vanligvis logger seg inn på hver dag. Han la ikke merke til "skrivefeilen" i lenken og dermed ga han sitt brukernavn og passord til denne "hackeren". Så langt er det ganske åpenbart hvorfor han mistet kontoen sin, men det endte ikke der. Ettersom spillet har en type bank hvor man må ha koden for å komme inn, så ville "hackeren" ha denne også.
Dette førte til at "hackeren" blokkerte all tilgang til internett til vennen min, flere ganger, men vennen min var litt usikker om nettilgangen var blokkert på hans iPad også.

Hvordan fungerer dette egentlig og hvordan beskytter man seg imot det/fjerner det? Jeg antar at pcen ble infisert på en eller annen måte, men kan dette skje så lett uten brukeren merker noen ting?
Jeg har alltid vært interessert i hacking selv, men tror dette heller er en yngre person som har fått tilgang på verktøy han ikke burde hatt tilgang til.

Denne såkalte "hackeren" stoppet å blokkere internettet til min venn etter at jeg logget inn i min venns navn, som gjorde at "hackeren" ikke fikk blokkert meg fra å prøve få frem litt fornuft(nei, det fungerte ikke).

På forhånd, takk for alle svar!
Noe samme skjedde med meg for en stund siden, jeg hadde ikke skrevet inn passordet på en phishing nettside, jeg vet egentlig ikke hvordan han fikk lastet ned et program til PCen min, jeg tror det var et Java program han brukte. Han lata som han var fra Jagex | RuneScape og sa at hvis han ikke fikk PIN koden til banken min skulle han overoppheate PCen min, fordi han hadde full kontroll på den, og han beviste at han hadde kontroll over den. Det eneste som viste på PCen var et lite chattevindu av Java som jeg ikke kunne lukke. Det jeg gjorde var at jeg drog ut nettverkskabelen av pcen og re-installerte windows.

Noe av det samme har jeg gjort med lillebroren min også, så det går lett an
Sist endret av DenNorskeste; 14. juni 2013 kl. 16:15.
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Noe samme skjedde med meg for en stund siden, jeg hadde ikke skrevet inn passordet på en phishing nettside, jeg vet egentlig ikke hvordan han fikk lastet ned et program til PCen min, jeg tror det var et Java program han brukte. Han lata som han var fra Jagex | RuneScape og sa at hvis han ikke fikk PIN koden til banken min skulle han overoppheate PCen min, fordi han hadde full kontroll på den, og han beviste at han hadde kontroll over den. Det eneste som viste på PCen var et lite chattevindu av Java som jeg ikke kunne lukke. Det jeg gjorde var at jeg drog ut nettverkskabelen av pcen og re-installerte windows.

Noe av det samme har jeg gjort med lillebroren min også, så det går lett an
Vis hele sitatet...
Rart du skulle nevne RuneScape, for det er det spillet han spiller. :P Han brukte nok ikke samme unnskyldning, men formålet var tydeligvis det samme. Er det ikke en lettere måte å få fjernet dette på? Jeg ba vennen min å levere pcen på ikt-avdelingen på skolen(dette skjedde på hans skole-pc) for å reformatere pcen. Tror du kanskje det kan hjelpe? Ettersom det er en skole-pc, så er det lite optimalt å reinstallere windows.. :/
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Overoppheting av alle ting...

Hvis det er en skole-PC, er det trivielt å få den reinstallert, det er jo som regel standardløsningen til IT-folk på skoler.