Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 629
Nå trenger jeg litt hjelp...

Kjøpte meg en Linksys WRT160NL og installerte DD-wrt med en gang, alt fungerte som det skulle.
Så i går fikk jeg en dum ide om å teste original firmware, alt virket greit med oppdateringen til routeren skulle reboote. Nå står powerlampen kun og blinker. (kun den som lyser/blinker).
Har prøvd 5/5/5, 30/30/30 og 60/60/60 for å resette uten hjelp..
Har også prøvd å sette opp fast ip på pc'en, men får ingen kontakt når jeg prøver å pinge.
(Når jeg kobler inn ethernetkabel i routeren så lyser den aktuelle porten).

Har prøvd å google, og kommer tilbake til JTAG (dette tror ligger litt over mitt nivå).

Har noen av dere noen tips før jeg eventuell leser meg grønn på JTAG?
Hvorfor i helvete skulle du kjøre originalt firmware
Trådstarter
17 1
Som sagt, dumt påfunn!
Lever den tilbake du , så får du ny en og husk da til neste gang at det ikke lønner seg å flashe tilbake.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den er nok en murstein ja, hjernedød, lever tilbake å si den ikke funket fra begynnelsen
Trådstarter
17 1
wuhuu!!! Jeg greide ikke helt å gi opp... og jaggu fikk jeg den opp å gå igjen

Jeg gjorde som følger: (etter å halvveis lest i denne guiden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php...om_a_Bad_Flash)

Satte pc'en på manuell ip.
Skrudde av routeren.
Kjørte disse kommandoene (kjører linux)
tftp 192.168.1.1
binary
rexmt 1
timeout 60
trace

Så trykte jeg enter på denne kommandoen samtidig som jeg skrudde på routeren: put firmwarefile.bin

Etter dette kjørte jeg en 30/5/5 reset uten å ha noen andre kabler tilkoblet routeren.

Irritert over meg selv lot jeg bare routeren stå med strømmen i, plutselig etter 5-10minutter så sluttet power å blinke og wireless symbolet kom på

Logget meg inn på routeren og alt var på stell!!