Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1239
Hei, har et problem med mitt trådløse internett.

Når jeg laster ned torrents, eller streamer fra nettet så velger maskinen å ikke "finne" noen nettverk plutselig det skjer helt random - alt ifra 30 minutter til 5 timer. Jeg restarter og wops der kom det 5-6 stk gitt, inkludert mitt eget.

Jeg har prøvd å sette ned connections på utorrent, jeg har prøvd å laste ned patchen for "ID4226" problemet som noen har, men ingenting fungerer.

Jeg kjører Windows XP Sp3 og har et Atheros 50006EG nettverkskort.
Og ja, jeg har prøvd å oppdatere drivere.

Noen som har en ide?

Og en sidenote, noen som vet hvordan jeg kan blokkere folk ute ifra nettverket via kontrollpanelet til routeren, evt. gjøre slik at de må koble seg til igjen/restarte?
Har en Speedtouch 510.
Program som gjør dette mottas også med takk!

Kan også nevne at 3 andre bruker dette nettet og de detter ikke ut sånn som meg, så vi kan utelukke at routeren slår seg av eller noe.
Dette har skjedd både på Vista og XP SP3, så tenker at det er noe med nettverkskortet mitt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det første du kan prøve på er vel å oppdatere driverne til ditt trådløse nettverkskort og se om det hjelper.
Vet ikke hvilke muligheter du har på routeren din, men sannsynligvis finnes det en funksjon for å blokere mac-adresser som du selv velger ut. Slik kan du stenge ute hvem du vil fra nettet...
Sist endret av Halalgeir; 6. oktober 2008 kl. 21:04.
Sitat av Raymond
Det første du kan prøve på er vel å oppdatere driverne til ditt trådløse nettverkskort og se om det hjelper.
Vis hele sitatet...
Han skrev jo at han hadde oppdatert driverne. Les hva han skriver før du svarer i allefall...