Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1381
Etter utallige problemer med windows har jeg valgt å formatere hele hden og installere winme. Men når jeg booter opp med en bootdisk og prøver å formatere for jeg feilmeldingen at jeg ikke har nok ledig minne , selv om jeg har 192 mb ram. Hvorfor skjer dette? Jeg har klart å formatere tidligere. Finnes det en annen måte å formatere på?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
fdisk?
fjern partisjonen og legg den inn igjen, presto data gone
Kan du forklare det på en idiotsikker måte? hvordan fungerer fdisk? og jeg forstp ikke det derre med partisjoner? Men ellers takk
Sett harddisken inn i en annen pc og formater fra den..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Eller start opp med en oppstartsdiskett av no slag....
Opprinnelig postet av z0py3r
Eller start opp med en oppstartsdiskett av no slag....
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av fashion3001
Men når jeg booter opp med en bootdisk og prøver å formatere for jeg feilmeldingen at jeg ikke har nok ledig minne
Vis hele sitatet...
Ser du en likhet?
Ja jeg ser en sammenligning!
Nå har jeg klart å formatere, men jeg har rota meg inn i fdisk. Tror jeg sletta en partisjon eller no. Når jeg prøver å formatere winme for jeg en feilmelding at jeg ikke har en dos-partisjon eller no. Kan noen skrive en trinn for trinn brukeranvisning for å sette opp fdisk riktig, formater og installere win me? Da hadde jeg blitt veldig glad.
trykk inne i fdisk at du vil ha en logical dos partisjon ting da vel, så blir en trylla frem

så booter du opp på nytt
installer linux så slipper du problemene!
Better than thou.
Bruk heller Windows XP.

Hvis du ikke har det så har så godt som alle her det, og jeg kan sikkert sette opp en ftp hvis du trenger.

Eller hvis du ikke har fastlinje har du sikkert en friend eller fo som har det.

Og hvis ikke, mail meg og jeg skal se hva jeg kan få gjort.
Opprinnelig postet av Carlo
Eller hvis du ikke har fastlinje har du sikkert en friend eller fo som har det.
Vis hele sitatet...
Uhmm.. enn om han er som meg? Jeg har INGEN venner..

Scha
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av zeth




Ser du en likhet?
Vis hele sitatet...
Hmmm, begynne å lese postene skikkeli.......
gidder ikke starte fdisk for å sjekke, men her er ca. det som skal være.

1. lag bootdisk
2. start maskinen og "dir a:"
3. start fdisk , ja til støtte for større partisjoner.
( 4. du kan sjekke nr. 4 for og se om du har noen partisjoner inne.) vis du har slette dem.
dette gjør du på nr 3: tror jeg.
slik / gå inn på 1. lage logisk partisjon. (dette blir c
5. vis du skal ha d: må du lage en utvidet partisjon (exstended eller.no)
6. så må du sette c: aktiv dette gjør du på 2. en tror jeg.
7. så gå ut formater , restart.
8. formater partisjonene.
IKKE installer winme, det sux. bruk 2000 eller llinux (98 går fint vis sec edition) xp og me kast dette forsøplede produkt.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
serial_killah: han sier jo at han ikke kan boote på diskett!
Opprinnelig postet av Gusto
serial_killah: han sier jo at han ikke kan boote på diskett!
Vis hele sitatet...
Han sier at han ikke får formatert når han starter med bootdiskett.. kanskje fdisk funker fordiom
Nå har jeg klart det Først sletta jeg dos-partisjonen, så installerte jeg en på nytt. Så klarte jeg å formatere via en boodisk (vet ikke hvordan, kanskje fordi jeg boota med cd-rom?) Har installert Win ME, og de fungerer greit. Men jeg kommer ikke inn på internett, isdn kortet (billion) bare ringer og ringer uten å får svar? Kan noen hjelpe meg?

Carlo, jeg har ikke fastlinje og kjenner ingen som har winXp, kan du hjelpe meg? Ellers tusen takk for hjelpen