Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1390
På skolens nettverk har vi noe kalt metaframe, som er med bredbåndstilkobling. På denne serveren eller nettverket(vet ikke hva det kalles) har hver elev et område med 113 gigabytes. Problemet er bare at adminen har stengt av for all installasjon av filer på denne disken. Kan dette endres av meg slik at jeg kan få bruke den diskplassen til litt morro???
Better than thou.
113 GB per elev?! Håper du mener 113 MB.
Pondus's Avatar
Trådstarter
64 0
Nei. Vi har 113 gigabytes. det er derfor det irriterer meg ar jeg ikke kan bruke det til noe annet enn å lagre dokumenter
Better than thou.
113GB per elev!? Særiøst? Hvor mange elever er det på skolen din a?
Pondus's Avatar
Trådstarter
64 0
mange hundre, mn jeg vet ikke om alle har samme tilbud. iallefall de som går på almenn
Opprinnelig postet av Pondus
Nei. Vi har 113 gigabytes. det er derfor det irriterer meg ar jeg ikke kan bruke det til noe annet enn å lagre dokumenter
Vis hele sitatet...
Tror nok det er C: disken til serveren du får opp. Dersom admin på skolen glemte å huke av at diskene til serveren skulle skjules får du opp en masse filene på den. Har du noe på M:?
Rettighetene går høyst sansynlig på vanlige Win2k rettigheter, og er nok uavhengig av at dere kjører på MetaFrame.

Det MetaFrame gjør er egentlig bare å fordele brukerne på en "farm" av servere. Du logger på en "masterbrowser" som sender deg videre til den serveren med mest ledig kapasitet. Men i 99% av tilfellene hentes all info om brukertilganger fra Policyene admin setter i NOS´et.
Hey!!!!
Tror jeg begynner på skolen din, jeg!!
Pondus's Avatar
Trådstarter
64 0
Inne på metaframe har vi en disk h: som ikke er delt. og den er på 113 gigabytes. jeg kan laste ned bilder og programmer som ikke må instaleres dr. jeg har prøvd meg me poledit, men fikk det ikke til
på skolen min har dem slike områder, og når jeg tar egenskaper på H: som er elevområdet, for jeg opp at den er 20 giga, men det er alle elevene tilsammen , og vi er vel over 500 som bruker dette, så vi blir sittende med 4 mb hver i snitt. tror det bare kommer opp for alle til sammen..
Better than thou.
20 000 delt på 500 = 40 etter mine kalkulasjoner.
Pondus's Avatar
Trådstarter
64 0
Jaja!! KAn jo godt hende det, men det er iallefall ikke mye den blir brukt...mn hvis ingen finner en måte å gjøre det på hvil den stå ganske tom.
tror (og håper) det er 113GB TOTALT...
allikavel er det ganske mye på hver
kom deg inn som admin og forandre det eller.no
står i en annen thread nå om hvordan du kan få w2k passord...(med linux bootdisk )
uansett..

hva er så gøy med 113 gig når du er på skolen ?

veit ikke hvor mye jeg kan ha her jeg, men jeg jobber med noen store bilder, så kan nok ihvertfall ha over 100mb.. kan heller ikke kjøre setup filer osv
Men altså, Metz. Skal gi deg kjøre exe filer jeg.. . Heh, ja, vi har noe rundt 450mb ? Kan hende jeg tar helt feil.., men men ser slikt ut.. Men vi må nok ta dette nettverket med en knype salt, når du ser hvem som har satt det opp