Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1382
Mornsann. Jeg bare lurte på hvordan man må gå frem for å lage en Trainer til et spill.

Jeg lastet ned GameHack fra http://www.gamehack.com , men hvordan kan jeg bruke det til å hacke valuene i et spill? Hjelpefilen som var med var ganske dårlig...

Dessuten kan jeg ingen bra programmeringsspråk, så jeg lasta ned Trainer Maker Kit fra http://fly.to/mtc , og det var greit å forstå... Men hvordan jeg kan få programmet til å forandre valuene GameHack finner, skjønner jeg ikke helt.

Sikkert noen her som har noen hint?
Vel, i GameHack finner man den valuen man vil forandre på, f.eks. hvis man har 100 i health så søker man etter hundre, taper litt health, søker en gang til, gjør det helt til man finner adressen som health'n er i, da kan man forandre den direkte i GameHack.

Trainere har jeg ikke så mye peiling på, men det går vel ut på det samme, programmet holder verdien på en adresse konstant, så man f.eks. blir uovervinnelig...
Spug's Avatar
Trådstarter
OK, skjønte det nå... Takk.

Det jeg trenger å vite nå er hvordan man overfører valuen til Trainer Maker Kit'en, altså hvordan man får Traineren til å gjøre ditt og datt... Nå har jeg jo bare funnet valuen...
men når du har funnet valuen så skal du kunne forandre den i GameHack... jeg får bare 2 b/s på den siden tmk'en er på så jeg vet ikke hvordan den fungerer... men phrozen crew har The Trainer Creation Kit Release 5 (kan ha kommet ut en nyere versjon) og denne er noe lignende som GameHack, den kan også finne verdier og adresser som den lager et trainer program av...
Spug's Avatar
Trådstarter
Javisst, jeg kan endre dem i GameHack... Men det jeg vil, er å lage et Trainer-program ut av dette...

Jeg kan sikkert laste ned det programmet (i morgen), men nå har jeg på en måte vent meg til Trainer Maker Kit da... Det kan da ikke være så vanskelig? Kan man ikke bare kopiere adressen man finner med GameHack til TMK og la den forandre valuen?
kan du ikke bare laste ned en trainer som er ferdig lagd :P
jeg tror, vet ikke/er ikke sikker, at adressene skifter for hver gang, menmen, jeg tar ikke sjansen på å si noe sikkert..
jeg ville bare ha prøvd å sett hva som ville skje..
Spug's Avatar
Trådstarter
IcEMaStA: Øh, poenget er at jeg skal LAGE en trainer...

Scoody: Hmm... Hvis adressene skifter, er det vel umulig å lage trainere?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis du ikke har peiling i det hele tatt, er det vel enklere å laste ned en ferdi laget trainer.........
Spug's Avatar
Trådstarter
LAGE!

Hmm, la oss se... Jeg har lyst til å lage en trainer, og jeg vil ikke laste ned... Kan det være fordi spillet jeg skal lage trainer til ikke HAR en trainer? :P

Men jeg mailet en fyr, og han forklarte meg hvordan jeg kunne forandre valuer inni Trainer Maker Kit, så jeg tror jeg skal få det til nå...
vel, lær deg assembly så kan du lage trainerprogram. GameHack osv vs assembly er som click and play vs. c++
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hmmm, er litt snodi denne skrift typen her med c og l, når noen skriver click ser det ut som de skriver dick............
ka e ein trainer ?
trainer = crack ?
grinder: en trainer er et program som forandrer en verdi i et annet program, for det meste spill, slik at man får evig med liv, skudd, etc.

spug: hmm, adressen må jo skifte, det er jo helt tilfeldig hvor i minnet de havner.. men jeg vet ikke hvordan det fungerer, om det er en fast adresse i selve programmet man finner eller.no, var bare såvidt innom trainere, men gadd ikke å lære meg det...

blitzer: hmm, det må da gå å lage trainere i c++ også
Spug's Avatar
Trådstarter
vel, lær deg assembly så kan du lage trainerprogram. GameHack osv vs assembly er som click and play vs. c++
Vis hele sitatet...
GameHack lager faktisk ikke trainere, de finner adresser... Men Trainer Maker KIt gjør det. Men det er som Mutimedia Fusion Express, ikke Klik & Play... Klik & Play er jævlig dårlig!

spug: hmm, adressen må jo skifte, det er jo helt tilfeldig hvor i minnet de havner.. men jeg vet ikke hvordan det fungerer, om det er en fast adresse i selve programmet man finner eller.no, var bare såvidt innom trainere, men gadd ikke å lære meg det...
Vis hele sitatet...
Vel, det virker ikke som om adressene skifter... De er konstante tror jeg...

Nå har jeg laget en prøve-Trainer (bare for å teste) til Jazz Jackrabbit 2 (HYSJ!), og den virker helt fint! Jeg kan sette alle values til hva jeg vil eller 'freeze' dem så de ikke skiftes (evig med liv, for eksempel).

Så problemet mitt er løst!