Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 304674
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
God aften godtfolk.

Jeg fikk veldig lyst å spille et spill som jeg spilte da jeg var mindre, mer utav nysgjerrighet enn noe annet. Siden jeg poster i denne tråden er det allerede åpenbart at jeg har glemt hvem som produserte spillet eller hva det heter, men jeg skriver ned det jeg husker i håp om at noen med bedre hukommelse enn meg også har spilt det.

Spiller er et RTS spill til PC i 3D. Grafikken er ikke noe veldig god, den bærer preg av grafikken som Theme Park World har, kantete, 800x600, og få farger. Jeg tenker spillet kanskje er 6 år gammelt, eller mer, vanskelig å si, kom gjerne med forslag selv om de er yngre enn 6 år.

Selve spillet går ut på å bygge bygninger som du siden bruker til produksjon og oppgradering av tropper og enheter. Spillet har også en "sivil" del i selve makroen hvor du dyrker hvete og liknende for å få tak i mat. Jeg tror også du kan hogge ned trær, men jeg er ikke sikker. Jeg er usikker på om det utelukkende er kontrollert av hva slags bygninger du konstruerer, men du kan få "hvite" eller "mørke" enheter og bygninger alt ettersom. Dette kan også være styrt av ett slags forsknings-tre eller noe liknende ala Civilation, men jeg kan ikke huske noe slikt.

Du begynner med et "keep" som du senere kan oppgradere, du får noen enkle bønder som samler ressurser og bygger noen soldater. Om du blir ond kan du bygge wickermen som du kan ofre dine egne folk i for en slags bonus jeg ikke kjenner til. Om du blir hvit, eller hva jeg skal kalle det, kan du få englesoldater og bygge kirker.

Det hele blir veldig "helvete mot himmelen" inspirert, faktisk kan det godt være at det ikke har noe med techs å gjøre i det hele tatt, men er to lag innad i spillet.
Black and White?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av OneTrueSaxon Vis innlegg
Black and White?
Vis hele sitatet...
Nei Black and White er det ikke, har spilt begge spillene også. Black and White minner faktisk ikke i det hele tatt. I Black and White bruker du magi og ett stort monster for å bekjempe fienden, mitt spill er ett vanlig RTS med soldater og mikro.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stronghold er hverken 3D eller inneholder whickermen :P Men takk for forslag. Etter å ha googlet noen bedre søkeord fant jeg frem til Warrior Kings som høres veldig rett ut, det ringer mange bjeller. Skal ta en titt på det i kveld
Shady Banana
Quix's Avatar
Leter etter et hockey spill til PS1/PS2. Det var ikke et vanlig hockey spill, man kunne vel tro at det var EA Sports BIG som hadde laget det men nei... Det var veldig mange typer skudd og taklinger mener jeg å huske. Det jeg husker best var Backflip-skuddene og et skudd hvor du hoppet og snurret rundt et par ganger i luften og skøyt. Mener å huske at der var Power-Ups også med i spillet.
hei,

et band har laga et banner på sida si som ser slik ut:

http://www.empireempireband.com/wp-content/uploads/2011/05/eebanner.jpg

hvilket spill er grafikken fra? irriterer meg at jeg ikke kommer på det!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
8 bits ?? eller ?
det antar jeg. NES, IIRC.
Age og mythology eller age og empires?
eh... nei...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, jeg leter etter ett spill jeg spillte mye som liten.
Jeg spillte det på nintendo 64 og den jeg husker av det er at jeg kunne kjøre fly, bil båt osv.
Var vel lik grafikk som super mario 64, altså ikkenoe flysimulator opplegg.
Man trykket forskjellige koder for å få feks. fly bil osv.
Også husker jeg det var en foss der man kunne fly over(?)

Takk for svar
Sitat av alexanderb Vis innlegg
hei,

et band har laga et banner på sida si som ser slik ut:

http://www.empireempireband.com/wp-content/uploads/2011/05/eebanner.jpg

hvilket spill er grafikken fra? irriterer meg at jeg ikke kommer på det!
Vis hele sitatet...
Gjetter vilt, men grafikken ser noe kjent ut. Kid Icarus?
Hei, har lett gangske lenge nå etter et spill jeg spilte for mange år siden, kanskje 8-10 år siden.
Spillet går ut på å kjøpe brukte biler, plukke deler av den og overhale den. For så å selge bilen på auksjon, forhåpentligvis med overskudd. Ganske sikker på at spillet var på engelsk og det var ikke et nettspill.
Har ikke så mye mer å gå på, noen forslag?
Sitat av Norris200 Vis innlegg
Hei, har lett gangske lenge nå etter et spill jeg spilte for mange år siden, kanskje 8-10 år siden.
Spillet går ut på å kjøpe brukte biler, plukke deler av den og overhale den. For så å selge bilen på auksjon, forhåpentligvis med overskudd. Ganske sikker på at spillet var på engelsk og det var ikke et nettspill.
Har ikke så mye mer å gå på, noen forslag?
Vis hele sitatet...
Street rod?
Sitat av Ratex Vis innlegg
Street rod?
Vis hele sitatet...
Skal sjekke, men utifra bilder ser det ikke ut som samme spill som jeg tenker på
Leter etter et spill jeg pleide å spille for lenge siden. Det var et snake-spill som fulgte med et gammelt pcblad. Spillet gikk ut på å spise 8 forskjellige greier (diverse mat og crap) for å komme til neste level. Den tredje banen var en rundt en stor fot. Husker også baner med godteri, byggeplasser osv. Musikken var utrolig fet. Klarer ikke finne det uanset hvor mye jeg søker Noen som vet hva det heter?
Sitat av Månemann Vis innlegg
Leter etter et spill jeg pleide å spille for lenge siden. Det var et snake-spill som fulgte med et gammelt pcblad. Spillet gikk ut på å spise 8 forskjellige greier (diverse mat og crap) for å komme til neste level. Den tredje banen var en rundt en stor fot. Husker også baner med godteri, byggeplasser osv. Musikken var utrolig fet. Klarer ikke finne det uanset hvor mye jeg søker Noen som vet hva det heter?
Vis hele sitatet...
"Spettet"? Finner desverre ingen bilder av det på google,men det er snake spill,spiser du pupper,snop og mye rart... Også veldig snodige lyder, veit jeg fikk det med ett pcmagasin for lenge siden
Sist endret av Hydroide; 26. mai 2011 kl. 15:41.
Ja, det er nok spettet. Kan ikke være så veldig kjent.. Finner absolutt ingenting om det på nettet.
Sist endret av Månemann; 26. mai 2011 kl. 15:53.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Hei, jeg leter etter ett spill jeg spillte mye som liten.
Jeg spillte det på nintendo 64 og den jeg husker av det er at jeg kunne kjøre fly, bil båt osv.
Var vel lik grafikk som super mario 64, altså ikkenoe flysimulator opplegg.
Man trykket forskjellige koder for å få feks. fly bil osv.
Også husker jeg det var en foss der man kunne fly over(?)

Takk for svar
Vis hele sitatet...

Jeg spilte mye Diddy Kong Racing når jeg var mindre Beskrivelsen din kan minne litt om det
Hva går spillet ut på?
Av det jeg husker så var du en person på en øy. Målet var å komme seg vekk fra øya ved å ta ferje. Men det var for stygt vær til at ferjen gikk.

Hvilken plattform?
PC

2D/3D?
3D

Når spillte du det sist?
Kanskje 8-10 år siden.
Sitat av Wishmasterapp Vis innlegg
Jeg spilte mye Diddy Kong Racing når jeg var mindre Beskrivelsen din kan minne litt om det
Vis hele sitatet...
Ja!
Det var det!
Tusen takk

KP til deg.
http://www.youtube.com/watch?v=1QP-SIW6iKY

Sangen på starten, vet jeg har hørt den før i flere "episke" annledninger :P

Annyone

Edit: DAMN! dette var spill tråden, skulle i sang tråden ^^
Sist endret av Dead Roach; 31. mai 2011 kl. 17:46. Grunn: Feil tråd :S
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=1QP-SIW6iKY

Sangen på starten, vet jeg har hørt den før i flere "episke" annledninger :P

Annyone

Edit: DAMN! dette var spill tråden, skulle i sang tråden ^^
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=wV0wPBYDQ6Y
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Hallais
jeg leter etter ett spill som bror min å en gjeng spilte for ca. 7-8 år siden.
Det er som du er i en verden, du er en alien dame / mann og du bygger en base for og ta fienden.
Hele greia er litt sånn alien style...
Det er ikke ett strategi spill, alså du spiller i 3. person.
Shady Banana
Quix's Avatar
Vet det kanskje ikke heeelt matcher men kan det være C&C Renegade?
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vet det kanskje ikke heeelt matcher men kan det være C&C Renegade?
Vis hele sitatet...
Ikke helt sånn, bedre grafikk...

mye mer "animert" grafikk, renegade er helst bare tegning
Shady Banana
Quix's Avatar
Så du på Renegade eller Command & Conquer: Renegade?
Hei, leter etter et gammelt samuraispill til PC.

Tror det dreide seg om at du hadde tre forskjellige samuraier, og kunne bytte mellom de. De to du ikke styrte styrte PC-en for deg. Du kunne finne masse forskjellige ting, og noen ting hadde en curse på seg...
Spillet minna litt om Diablo 2 hack and slash og hadde mange RPG-elementer.
Er nok over 5 år siden jeg spilte det. Har prøvd å google litt, men fant ikke noe.

Det var masse fiender, og forskjellige nivåer oppover eller nedover i en japansk festning. Du kunne også teleportere deg visse plasser, slik som waypoint i Diablo 2...

Håper noen aner hva jeg snakker om
Sist endret av Ladejarlen; 3. juni 2011 kl. 01:47.
Eldre Fantasy-slåssespill på PC.

Husker ikke så fantastisk mye av det, men her er noen stikkord:
- 3D
- Arena mot CPU
- Brukte numpad for å slå i forskjellige retninger med sverdet
- Kunne slå av armer/føtter etc.
- Skelletons og orcs (orc så veldig ut som villsvin)
- Var en bane med lava eller noe

Tror det var noe storymode, men fryktelig lenge siden jeg har spilt det.
Leter etter et spill som jeg tror var på disket.

Det eneste jeg husker fra spillet var at du kunne velge mellom å styre en gutt og en jente og at det var platform spill.
Tror også det var noen tanker med grønt slim eller noe involvert i spillet.

Sorry for dårlig informasjon, var bare et spill vi hadde på SFO når jeg var der :P
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Leter etter et spill som jeg tror var på disket.

Det eneste jeg husker fra spillet var at du kunne velge mellom å styre en gutt og en jente og at det var platform spill.
Tror også det var noen tanker med grønt slim eller noe involvert i spillet.

Sorry for dårlig informasjon, var bare et spill vi hadde på SFO når jeg var der :P
Vis hele sitatet...
Vill gjetting. 40 Winks?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Vill gjetting. 40 Winks?
Vis hele sitatet...
Nei, glemte å nevne at det var 2d
Hei! Leter etter et par spill jeg har lett etter lenge. Husker jeg spilte det sist på min brors pc da han hadde en pakke med alle SEGA-spillene..

Det første spillet er 3D-spill hvor man er en slags "mark", hvor kroppen består av 3 kuler. Man kunne være grønn og blå farge om jeg husker rett. Gikk an å spille 2player... Målet var å skyte ned den andre spilleren eller dunke borti den med en superkraft man fikk hvis man kjørte inn i de, man kunne f.eks bli usynlig (Samme konsept som supermario-bilspillene). Var bare 1 bane.

Spill nummer 2 går ut på å være noen slags marker (Nei, snakker ikke om worms). Spillet går ut på akkuratt det samme som worms (skyte ned de andre markene). Her er det også bare 1 bane og den er under jorden. Man må grave eller skyte seg vei i jorden. Husker det var forferdelig mange våpen å velge mellom, bl.a en laserpistol!

Spill 3 er et motorsykkelspill. Målet er selvfølgelig å kjøre raskest. Husker at man kunne krasje i skilt og hoppe på biler. Man kunne også oppgradere sykkelen sin imellom slagene (Vet, dette er konseptet til alle motorsykkelspill). Har dessverre ikke mere informasjon til dette.

Det 4. spillet er et wrestlingspill. Man kunne hente stoler fra utenfor ringen. Forferdelig grafikk. Husker spesielt en wrestler som var helt rød.

Spill nummer 5 er vel kanskje det jeg ønsker mest å få tak i! Et baseballspill hvor man var små folk og når ballen er slått, filmes det fra fugleperspektiv. Før man begynner spillet, må man velge ut et lag med masse forskjellige folk på en svart skjerm. Husker spesielt en bane som var på en skole. Har ikke mere informasjon om dette heller..

Tror alle spillene var SEGA-spill..
Lubbii: Liero? http://no.wikipedia.org/wiki/Liero
Gått mangen timer på det spillet
Sitat av Lubbii Vis innlegg

Det 4. spillet er et wrestlingspill. Man kunne hente stoler fra utenfor ringen. Forferdelig grafikk. Husker spesielt en wrestler som var helt rød.
Vis hele sitatet...
Dette må da være Pro Wrestler.
Sitat av Ladejarlen Vis innlegg
Hei, leter etter et gammelt samuraispill til PC.

Tror det dreide seg om at du hadde tre forskjellige samuraier, og kunne bytte mellom de. De to du ikke styrte styrte PC-en for deg. Du kunne finne masse forskjellige ting, og noen ting hadde en curse på seg...
Spillet minna litt om Diablo 2 hack and slash og hadde mange RPG-elementer.
Er nok over 5 år siden jeg spilte det. Har prøvd å google litt, men fant ikke noe.

Det var masse fiender, og forskjellige nivåer oppover eller nedover i en japansk festning. Du kunne også teleportere deg visse plasser, slik som waypoint i Diablo 2...

Håper noen aner hva jeg snakker om
Vis hele sitatet...

Throne of Darkness.
http://en.wikipedia.org/wiki/Throne_of_Darkness

http://www.gamershell.com/static/screenshots/2554/41014_full.jpg
Sitat av ezimitpo Vis innlegg
Lubbii: Liero? http://no.wikipedia.org/wiki/Liero
Gått mangen timer på det spillet
Vis hele sitatet...
Var akkuratt det spillet! Tusen takk! KP til deg <3


Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Dette må da være Pro Wrestler.
Vis hele sitatet...
Var ikke det, nei
Tuuuusen takk isbilen10, det var det vettu!
Husker ikkje så mye men jeg husker at bakgrunnen var svart og de brikkene du skyter blinker i disco farger. Spillet er ganske likt Panicball bare gamlere og flere ting du kan få, hodeskalle som gjorde at du du døde. Husker dessverre ikkje hva det heter men håper at dere kan hjelpe . (Tror at alle gamle pcer hadde det.)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Husker ikkje så mye men jeg husker at bakgrunnen var svart og de brikkene du skyter blinker i disco farger. Spillet er ganske likt Panicball bare gamlere og flere ting du kan få, hodeskalle som gjorde at du du døde. Husker dessverre ikkje hva det heter men håper at dere kan hjelpe . (Tror at alle gamle pcer hadde det.)
Vis hele sitatet...


Nokså sikker på du mener DX Ball(2)

http://www.pcgaming.ws/screens/3/dx_ball.gif
Sist endret av Fleff; 4. juni 2011 kl. 23:58.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Nokså sikker på du mener DX Ball(2)

http://www.pcgaming.ws/screens/3/dx_ball.gif
Vis hele sitatet...
tusen takk <3
Leter etter ett spill der du ser liksom verden ovenifra og kan ta fly rundt og få jobber. For og få jobber måtte du svare på spørsmål som handler om det yrke du vil jobbe i.
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Leter etter ett spill der du ser liksom verden ovenifra og kan ta fly rundt og få jobber. For og få jobber måtte du svare på spørsmål som handler om det yrke du vil jobbe i.
Vis hele sitatet...
Backpacker-serien ?
Har en utfordring til dere her nå!

hadde en amiga i gamle dager som jeg dreiv å spillte mye rart på.

hadde der et spill der du styrte ett lite trekantet romskip som kunne skyte, målet var å fullføre banen uten å kræsje/bli skutt av fastsittende Baser som skøt mot deg..

var veldig enkel grafikk og det gikk ann å spille 2 player.

kanskje ikke en enkel oppgave men håper noen har noen tips
Googlet i hele kveld, uten hell.

Spillet er til playstation 1, og går ut på at du styrer forskjellige "kjente" monstre.(Godzilla, king kong osv)
Du starter på den ene siden av byen, også skal du komme deg gjennom byen, og knuse så mye som mulig.

Er 10 år siden jeg prøvde det hos en kompis, så håper jeg husker riktig
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Googlet i hele kveld, uten hell.

Spillet er til playstation 1, og går ut på at du styrer forskjellige "kjente" monstre.(Godzilla, king kong osv)
Du starter på den ene siden av byen, også skal du komme deg gjennom byen, og knuse så mye som mulig.

Er 10 år siden jeg prøvde det hos en kompis, så håper jeg husker riktig
Vis hele sitatet...
Rampage?

http://www.coverbrowser.com/image/playstation-games/557-1.jpg
Noen som huser et spill til PS1 hvor man kunne sykle, stå på rulleskøyter og sykle? Husker svært lite av spillet, men jeg tror det var et slags oppdragsbasert 1. persons spill.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Noen som huser et spill til PS1 hvor man kunne sykle, stå på rulleskøyter og sykle? Husker svært lite av spillet, men jeg tror det var et slags oppdragsbasert 1. persons spill.
Vis hele sitatet...
3Xtreme ?

http://www.youtube.com/watch?v=ArUPohZB_xU