Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1743
Hei har blitt svindla for 1200kroner av en priv person på et forum.

Kort fortalt skulle kjøpe en ps4 og betale først halvparten for deretter betale når den ankom. betalte halvparten og han har sletta brukeren. (IKKE bare meg som ble svindla 2 personer til)

Så har samlet endel info om den fyren som; Navn, bilde av han, byen han bor i, skole, psn bruker, skype bruker, email (fake og ekte!), instagram, kik, snapchat.

Så lurte på om det i det hele tatt ville gått noe vei med anmeldelse.

Og betalte med paypal rett fra kortet. så kan vel få tak i banken å gjøre en chargeback?

Takk for svar!
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Hei har blitt svindla for 1200kroner av en priv person på et forum.

Kort fortalt skulle kjøpe en ps4 og betale først halvparten for deretter betale når den ankom. betalte halvparten og han har sletta brukeren. (IKKE bare meg som ble svindla 2 personer til)

Så har samlet endel info om den fyren som; Navn, bilde av han, byen han bor i, skole, psn bruker, skype bruker, email (fake og ekte!), instagram, kik, snapchat.

Så lurte på om det i det hele tatt ville gått noe vei med anmeldelse.

Og betalte med paypal rett fra kortet. så kan vel få tak i banken å gjøre en chargeback?

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Hvordan betalte du han? Med kredittkort?
Dersom kun du anmelder vedkommende vil det tvilsomt få noen konsekvenser. Dersom samtlige som ble svindlet anmelder vedkommende er det større sjanse for at det kan få noen rettslige konsekvenser.
Sist endret av Spelly; 26. november 2014 kl. 16:17.
Sitat av Spelly Vis innlegg
Hvordan betalte du han? Med kredittkort?
Dersom du anmelder vedkommende vil det tvilsomt få noen konsekvenser for vedkommende, jo flere som anmelder desto større sjanse er det for at det får noen rettslige konsekvenser.
Vis hele sitatet...
betalte med paypal, og pengene kom rett fra bankkortet. så er vel visa delen det går på da?

Edit: Kan få hvertfall en til som kan anmelde. han blei lurt for over 2k
Sist endret av mrbobba; 26. november 2014 kl. 16:17.
Sitat av mrbobba Vis innlegg
betalte med paypal, og pengene kom rett fra bankkortet. så er vel visa delen det går på da?

Edit: Kan få hvertfall en til som kan anmelde. han blei lurt for over 2k
Vis hele sitatet...
https://www.paypal.com/us/webapps/he...tionId=FAQ2562

Du kan bare hoppe til 2.
Sist endret av Spelly; 26. november 2014 kl. 16:18.
Sitat av Spelly Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har kontakta de, de sa at selve paypal ikke kunne gjøre noe siden jeg betalte som Friend og de hadde ikke nok bevis da..
Siden du betalte med kort burde du snakke med banken din.

Er han under 18 kan du ringe foreldrene, besøke han osv
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Siden du betalte med kort burde du snakke med banken din.

Er han under 18 kan du ringe foreldrene, besøke han osv
Vis hele sitatet...
Ja skal kontakte banken. er mest sannsynlig under 18 ja. men vet ikke telefon nummer og han bor i sverige.
Banken din er som regel behjelpelig med dette. Var i samme situasjon for noen år tilbake da jeg var dum og godtroende, og da sendte de meg et skjema jeg måtte fylle ut. Deretter tok det et par uker før pengene var tilbake på konto.
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Ja skal kontakte banken. er mest sannsynlig under 18 ja. men vet ikke telefon nummer og han bor i sverige.
Vis hele sitatet...
Hmm, her gjelder det å tenke smart. Bruk kunnskapen du allerede har til å få ny informasjon.

Du sa tidligere at du har brukernavnet hans på snapchat. Kontakt vennene hans via snapchat, spør deretter hva nummeret hans er osv.
Bruk skyperesolver --> Finn ip ---> kontakt ISP?

Du har flere muligheter.
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Hmm, her gjelder det å tenke smart. Bruk kunnskapen du allerede har til å få ny informasjon.

Du sa tidligere at du har brukernavnet hans på snapchat. Kontakt vennene hans via snapchat, spør deretter hva nummeret hans er osv.
Bruk skyperesolver --> Finn ip ---> kontakt ISP?

Du har flere muligheter.
Vis hele sitatet...
Kontakte isp? tror du de leverer ut slik informasjon til hvem som helst?
UPDATE: Sendte en kik til han. Å har nå ordna med han og skal få pengene tilbake

BTW, noen som kan anbefale en god bitcoin exchanger. for å få penger rett til paypal, eller bankkortet?
Sist endret av mrbobba; 26. november 2014 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.