Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2279
Heisann!


Har lenge tenkt på å skaffe meg ekstra lagringsplass til telefonen, og tenker jeg skal bestille dette nå. Tradisjon tro så er Ebay fryktelig mye billigere enn norske forhandlere, og siden jeg tenke jeg skulle kjøpe 64 GB varianten er det vel fort 4-500 kroner å spare på å kjøpe på nett. Siden jeg ikke har så ekstremt god peiling på dette på stående fot så hadde jeg ønsket meg hjelp mtp. på hvilket kort som vil fungere best i min telefon, overføringsahastighet osv. Siden jeg ikke har noe brukbar datamaskin i hus brukes mobilen til alt, til og med piratkopiering, så det er det minnekortet vil brukes mest til!



Tusen takk på forhånd for hjelp!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har meget god erfaring med Samsung sine, jeg hadde 64gb på min note 3 men det korte kjøpte jeg på ebay..
kostet under 50 lappen :P meeeen.. ikke kjøp det, det tar ett kvarter og føre over en Family Guy episode (75-150mb) jeg vill kjøpt ett minnekort som man kan bruke på GoPro disse må kunne skrive fort og det høres ut som du har bruk for dette

lite tips, man kan få kjøpt 128gb men opptatering har vell ikke kommet helt enda som gjør att det støttes
Bestilte akkurat nytt microSDXC kort selv og gikk for Samsung Pro 64GB.

Det var på black-friday pris til 199, var vel halv pris. Så tenker du må ut med ca 400 i Norge og kanskje noe billigere på ebay. Selv har jeg sluttet helt å handle minnekort og ssd på ebay etter å ha mottatt fake varer 2 ganger. Når jeg har testet nye kort eller SSD så har de to ganger levert under halvparten av farta produsenten lover. Da er det fake asså.

Grunnen til at jeg valgte det kortet er:

Test av samsung pro 64GB

I lesemodus, målte vi en overføringshastighet på opp til 91,6 MB per sekund - en topp verdi. Enda tydeligere overlegenhet Samsung Kortet viser når du skriver. Mens en rekke andre modeller bryte inn i denne testen til en brøkdel av sin leseevne, Samsung oppnådde en gjennomsnittlig datahastighet på 80,1 stolt MByte / s.
Vis hele sitatet...

Om du sjekker ebay så får du den til under 200 kr eller noe over.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+64gb&_sacat=0
Sist endret av frtoretang; 2. desember 2014 kl. 17:13.
Dette trenger jeg også.. Er vel bare til å kjøpe fra kjente og bra rata selgere fra eBay? Eller er det også mye scam blandt disse også?

Noen som vet om noen greie billige? Trenger forsåvidt ikke være 64gb, blir nok lagring av bilder og Spotify offline sanger osv. på det.
Sitat av Xablo Vis innlegg
Dette trenger jeg også.. Er vel bare til å kjøpe fra kjente og bra rata selgere fra eBay? Eller er det også mye scam blandt disse også?

Noen som vet om noen greie billige? Trenger forsåvidt ikke være 64gb, blir nok lagring av bilder og Spotify offline sanger osv. på det.
Vis hele sitatet...
CDON har tilbud i dag: http://cdon.no/mobiltelefoni/jul_bla...ender_sandisk/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Xablo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikkje kjøp det på ebay. Det er eit problem med falske minnekort som har for liten kapasitet.

Det koster uansett ikkje mykje penger, og kjøper du frå ei seriøs norsk sjappe har du i det minste mulighet til å denge dei om det er eit falskt kort. Det vesle du sparer på ebay er stortsett ikkje verdt det.
Ok, ja tror jeg bare gjør det hvis det er såpass...
Er det noe særlig forskjell på disse SanDisk pro, Samsung pro, evo osv. når det kommer til vanlig bruk? Eller er det samme hvilket?