Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2570
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Skal ikke nekte for at jeg ser mer av de, inkl. e-sigg.

Men et så helsemessig positiv skritt ser ikke ut til å ha tatt over helt.

Er det noen skjulte svakheter med å eie og bruke en vape som jeg ikke er klar over?

For jeg skal gå til anskaffelse av min første nå, helst en fin modell, og da spør jeg meg selv hvorfor jeg ikke ser flere av de.

Er norges brune rølperom konservative, selv ovenfor en klar konstruktiv utvikling?

Kan det være å sutte på samme åpning sammen med andre som er greia... for mye vedlikehold kontra en jay? Irriterende lavt batteri?
Mange liker å røyke. Liker å dra inn og ut tjukk røyk. Se resultatet av det man gjør. Fyr og flamme, brenne ting!
Rengjøring er det jeg er mest bekymra for på sånt avansert røykeutstyr. Hvor lang tid tar det før alle kriker og kroker er fulle av olje og søl, og hvis vapern ikke er helt rein hvordan påvirker det opplevelsen?
Sist endret av Bothrops; 24. september 2014 kl. 13:04.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Effekt.

Jeg har hittil ikke prøvd en vaporizer som gir like kraftig virkning, rusmessig, som innhalert røyk.
sertifisert idiot
Heisann,
Enig i det begge over meg sier, og kan jo komme med litt erfaringsbasert info
For min del bruker jeg vapen når det passer, og når jeg skal være litt stealth, men havner alltid tilbake til jay's, tror det har noe med hva man er vandt til, og at det er mer "tøft" å røyke jay's. En ting som skuffer er nettop effekten, da man får mer funk av en jay, men det er jo også mer skadelig.
Ift Vaporizeren, så har jeg en Davinci og den er jeg veldig fornøyd med.

+ Kan røyke "alt" i den, brunt, grønt og olje. Det følger med 2 kammere, der 1 er til brunt og 1 til olje. Jeg har bare testa med brunt i kammer, og det ble jeg veldig stein av.
+batteriet varer i ca 1,5 timer, og lader på ca 3-4.
+ man kan kjøpe med "utstyrspakke" som inneholder de vanligste slitedelene.
+ På ebay kan man også bestille lengre "sugerør", slik at vapen blir kaldere og mer behaglig, er ikke alle strains som passer i vape.
+ prisen, den koster ikke mer enn 6-700 kr

Minuset jeg kan finne med den er at kammeret er litt lite, men får ca 10 puffs før det må byttes, på den posetive siden, så har den ett innebygd oppbevaringsrom som man kan ha 3 ganger så mye som i kammeret, så den er veldig portabel.

Det er det jeg kommer på nå, hvis noen andre har spørsmål om vape, eller spessielt Davinci, så er det bare fyre løs!
er ikke like bra effekt av en vapo pga det fordamper.
Som erstatning for sigaretter er nok hovedårsaken tilgjengelighet. Iom at det ikke er tillatt å selge "nye" nikotinprodukter i Norge får du ikke kjøpt nikotinholdig olje annet enn fra utenlandske nettsider, og går du tom kan du ikke bare stikke innom butikken. Da er det lettere med sigaretter som du stort sett får kjøpt hvor og når som helst.
Spørsmål: Dersom man putter ren kief i en vulcano, vil da kiefen evaporisere?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Effekt.
Jeg har hittil ikke prøvd en vaporizer som gir like kraftig virkning, rusmessig, som innhalert røyk.
Vis hele sitatet...
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
+ Kan røyke "alt" i den, brunt, grønt og olje. Det følger med 2 kammere, der 1 er til brunt og 1 til olje. Jeg har bare testa med brunt i kammer, og det ble jeg veldig stein av.
Vis hele sitatet...
Sitat av druesukker Vis innlegg
er ikke like bra effekt av en vapo pga det fordamper.
Vis hele sitatet...

Trodde Poenget med en vaporizer var at effekten ble bedre og helse risikoen lavere, mulig jeg tar feil men har alltid tenkt dette ang vaporizer
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Styrkegrad er jo fort noe som det kan gå litt voodoo-hoodoo i. Dvs at følelser og enkelthendelser styrer oppfatningen og at man blir litt uvitenskapelig. Og når man "dopregner" så blir det fort noe man skal legge skylda på.

http://forum.grasscity.com/seasoned-...effective.html

Et raskt søk på det produserer et treff på grasscity, førstesvaret på posten sier at man får i seg MER gjennom vaportizer enn gjennom joint. Og det har jo vært viden kjent at man egentlig waster mye "funk" når man røyker en J.

Så hva er overtro? Hva er riktig?

Bong & Jointfolket: er dere ofre for vanetekning?
Sist endret av meaculpaUIO; 24. september 2014 kl. 15:50.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå må jo jeg innrømme at jeg bruker tobakk i jointene mine, den synergiske effekten mellom alt i tobakken og det grønne/brune jeg har sammen blir noe helt annet enn en joint med ren cannabis i. Førstnevnte kjenner man noe med en gang, det slår deg fort og relativt hardt om du trekker nok ned. Med ren cannabis så går det noen minutter før jeg kjenner noe som helst.

Alikevell er effekten mye større ved antenning av materialet enn fordamping, i min erfaring.
Vaporizere jeg har prøvd er: Magic Fligh Box, Den vaporizerpennen til Snoop, og diverse andre pennestørrelse vaporizere. Jeg har til gode å prøve volcano, den har jeg større forventninger til.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Alikevell er effekten mye større ved antenning av materialet enn fordamping, i min erfaring.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Jeg etter min erfaring trenger jeg nesten ingenting i en vape for å bli apekatt kontra det å røyke rev.

I tillegg kan man også røyke AVB (allready vaped bud) eller spise det, som også funker helt sinnssykt bra. Om man vil få mye ut av lite vil jeg definitivt anbefale en vape. Jeg ruller fortsatt jonaser, for det gir meg en litt annen høy (høy'en fra en vape føles mye "cleanere" ut), og så liker jeg ritualet ved å faktisk rulle en joint og og fyre den opp.
Sist endret av xyzaa; 24. september 2014 kl. 16:30.
Jeg er ikke enig i hva folk sier om at man blir mer stein av en jay. I min Arizer Solo er det plass til 0.1-0.3, så såklart blir jeg ikke like stein av å røyke en jay på 1g i forhold til det, men i forhold til hvor lite jeg bruker, så er det mer mye mer effektivt.

Vennegjengen min har også hatt en Volcano, hvor man får en hel ballong til seg selv. Dette er helt klart den beste vaporizeren, og tviler på at noen kan si en jay er mer effektiv enn det. Da holder en ballong i lange baner.
Digital nomade
trippy's Avatar
Step up your game, Dodecha! Har en Gentlemans vape med olje atomizer. 4 trekk med BHO er nok til å blåse sokkene rett av!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Teknikk har vel noe å si, spesiellt i henhold til Magic Flight Box, jeg har vært veldig forsiktig med den for jeg vil ikke brenne fast noe i risten (blir sur smak av slikt), en kompis presterte å nesten antenne cannabisen som var i den en dag.

BHO blir jo en helt annen verden, jeg har prøvd det i en vannpipe der man hadde BHO på en nål og la den lille klumpen på et forvarmet plate mens man innhalerte, det ble mer trippy enn det jeg vanligvis opplever med cannabis og fikk kanskje et lite innblikk i hva som får folk til å "frike ut" på cannabis.
Jeg gikk nylig til innkjøp av denne, fordi lungene mine ble alt for slitne av å røyke spliffs hele tiden: Fuzion avr 100

Den er veldig billig og er nok ikke noen top-class vaporizer, men den gjør jammen jobben
Blir ganske stein og høy av å bruke den, og jeg trenger ikke legge i mer enn 0.1 med medioker weed, så kan jeg sitte og patte i kanskje 10 minutter.
Skal jeg bli up-there-high, legger jeg bare i litt mer

Absolutt veldig bra. Du kan ta store trekk hvis du virkelig vil kjenne det, da kjenner du effekten mye raskere også.

Det skal nevnes at jeg nylig røyka en joint (uten tobakk) etter 2 ukers joint-pause, og da tenkte jeg faktisk "wow, den satt"
Så det er noe med å røyke vs vape som "kicker" mer, men jeg syns det er chill å bare ta joints i ny og né, for å spare lungene.
Blir så nedstemt og sliten av å røyke joints hele tiden Vape er veien å gå hvis du vil spare litt på helsa (og weeden)
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Kan bare snakke av erfaring. Jeg har eid en Arizer Solo i omtrent et år nå. Så langt har det vært en rekke situasjoner der røyking har vært utelukket, men vaporizeren har sørget for en high likevel. Det kan absolutt anbefales videre. Så kan man heller rulle en jay eller trekke av bongen når man vil ha en skikkelig smoke-out.
Du får en forskjellig high av vaping, mindre CBD dominert enn når du brenner den.