Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2131
Hei,

Har fått et irriterende problem.
Har fiber fra altibox og med kabel oppkobling så er hastigheten 25/35 mbps mens vis trådløst så blir det kun ca 11/11 mbps?
Vet ikke hvor lenge det har vært sånn da jeg ikke tar speedtest så ofte.
Er det noe innstillinger jeg kan prøve på pc eller i altibox sentralen på veggen?
Prøvd å ta strømmen på sentralen og tilbake stille pc til tidligere dato uten at det hjalp noe.
I og med at hastigheten med kabel er grei så er vel ikke feilen hos altibox?
Jobbet for Altibox kundeservice for en tid siden. De kan garantere den kablede hastigheten, ikke den trådløse. De ville vel annbefalt å gå til innkjøp av egen trådløs boks og ikke bruke den sentralen fra altibox.

Hvis du ikke har fri sikt til boksen med pc-en kan den miste signalstyrke gjennom gulv, betong, kjøkken osv.
https://www.altibox.no/privat/internett/bedre-wifi
Kablet nettverk kommer alltid til å være bedre en trådløse teknologier.
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
jo men poenget......som kanskje ikke kom frem i posten.......er at trådløs og kabel hastighet har vært den samme siden jeg fikk fiber for over 1 år siden.
Noe har skjedd siste dager/siste uke.
Det kan ha skjedd endringer i miljøet rundt routeren.

Eks:
• Du har kjøpt deg ny mikrobølgeovn som skaper signalstøy.
• Naboen har kjøpt seg trådløsrouter som sender på samme kanal som deg.
• Gammel hardware som begynner å bli dårlig.

Mulighetene er mange.
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
[quote=junkpal;3151322]Det kan ha skjedd endringer i miljøet rundt routeren.

Eks:
• Du har kjøpt deg ny mikrobølgeovn som skaper signalstøy.
• Naboen har kjøpt seg trådløsrouter som sender på samme kanal som deg.
• Gammel hardware som begynner å bli dårlig.

Mulighetene er mange.[/QUOTE]

Ikke så lett å finne feilen da.....enkleste er vel da å bruke kabel connection,kjipt at det kun er 1 kabel utgang på altibox sentralen.
Skjønner ikke at de ikke kunne hatt 1 til.....i stedet er det mye annet dill som aldri blir brukt ....inkludert 2 USB (mulig en gang i fremtiden KANSKJE)
Du kan prøve inSSIDer og se om det er andre trådløse nettverk i nærheten på samme kanal. Dersom dette er tilfellet kan du endre kanal i ruterinstillingene.

http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html
Om du vil ha litt flere kabelutganger og knakende god trådløs router har Komplett et tilbud nå...
Og den ASUS routeren kan jeg gå god for, får god dekning i hele leiligheten med flere armerte murvegger osv. Har til og med dekning nede på parkeringsplassen, 8 etasjer lenger ned (svakt, men kan brukes)