Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1266
Hei igjen!
Etter å ha kommentert i en annen tråd her på bruket, har jeg innsett at jeg bare må krype til korset og kjøpe meg et elpiano.
Jeg har sånn cirkus 6k å rutte med. Pengene var egentlig ment til enda mer gitar-utstyr som jeg ikke trenger, så om det er litt igjen på konto etter elpianoet, så er det bare bonus!
Jeg har aldri spilt piano, og kan ikke stort annet enn introen på In This River. Det er heller slett ikke sikkert at piano egentlig er noe for meg, og at jeg relativt tidlig kommer til å gi opp hele greia. Et ok-rimelig piano til en helt grønn nybegynner er altså å foretrekke!

Jeg er i den anledning også ute etter noe "how to play piano for dummies" på DVD. Har sett litt på hva som eksisterer på youtube, men alle har enten en skrikende stygg stemme, eller så har de en humor som får Jerry Seinfeld live til å virke interessant.

Alle tips, triks og anbefalinger tas imot med stor takk!
Takker for svar, men prisen var i mine øyne noe stiv. Jeg kan rett og slett ikke strekke meg til 7.000,-
Det helt optimale hadde vært om jeg klarte å holde meg rundt 5 laken eller under, og likevel ha 88 tagenter uten at det går ut over følelsen av å spille på et akustisk piano alt for mye.
Det blir jævlig mye å spørre om, og det er jo allment kjent at man får det man betaler for, men jeg prøver meg likevel!

EDIT: Med litt ettertanke er det egentlig ikke så nøye med 88 tangenter.
Har du vurdert keyboard med veide/semi veide tangenter?
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Har du vurdert keyboard med veide/semi veide tangenter?
Vis hele sitatet...
Det kan nok se ut som at jeg har misforstått begrepene litt, ser jeg. Det sier vel sitt om min kunnskap om piano!
Det jeg egentlig er ute etter er vel egentlig et keyboard/stage piano eller noe slikt.

EDIT: Men helst noe med den akustiske følelsen når det kommer til tangenter, motstand og slikt.
Sist endret av McLovin; 21. januar 2013 kl. 22:13.
Dette ligger rundt 4k
2k igjen til gitar dilldall!

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=78330&artno=296276

MEN eg vil anbefale deg å stikke innom en butikk for å teste litt ulike modeller av samme grunn som om du skal kjøpe deg en gitar

Skal du derimot bruke det i studio sammenheng ville eg gått for :
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=720378&artno=303220
Takker så meget!
Skal selvfølgelig innom en butikk i nærmeste fremtid og forhøre meg litt, men tenkte det kunne være greit å høre litt erfaringer og slikt på forhånd!

Det blir nok ikke brukt i studiosammenheng. Kunne vært greit med en out-put til å kjøre rett i lydkortet mitt, men det er intet krav. Kun en bonus

Bare å komme med flere anbefalinger og erfaringer!
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Så og si alle lydkort/elpianoer har vel MIDI utgang, så det skal ikke være noe problem og få det til å fungere med lydkortet ditt.
Nei, men eg tenkte mer i retning av en midi-controller sånn at han sparer noen kroner og ikke gjorde som meg (Kjøpte cc121 når eg alikevel skal oppgradere keyboardet mitt )

Lykke til med kjøpet ihvertfall, så får du komme med et lite review når du har tatt et valg og fått det i hus!
har ett m audio keyboard liggendes om det kan være interresant, er dog midikeyboard , som eventuelt byttes i en rimelig gitar. da piano ikke var så moro som jeg håpet. så og si ikke brukt.