Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5999
Hei.

Har en Samsung LE40A559 40"lcd med cam-port på siden. Skal bestille meg ett programkort fra rikstv, men ser jo at man kan velge mellom en tuner eller en cam-modul slik at man slipper en tuner.. Det jeg ikke klarer å finne ut er om min tv er rikstv godkjent. Ikke står den i oversikten over hvilke tv'er som er godkjent og det står heller ingenting på samsung sine sider. Jeg trodde at alle tver med cam-port er godkjent for slikt? Vil helst vite at jeg får tatt inn signalene før jeg bestiller..
Det pleier å stå et køistermerke om den er det. Husker en sak fra netonnet der noen kjøpte en RiksTV godkjent tv men den fikk ikke inn signalene fordi den var for svak. Det viste seg at de parallell importerer tver og det står en annerledes eller dårlige modul i de tvene som gjør at man ikke får brukt RiksTV på dem. Håper det var til litt hjelp. Tror det var på tv2 sine sider. Søk der. Evy handle det du skal ha og bruk angre retten om det ikke virker?
Hei!

Det kan se ut som din tv støtter bruk av CA modul mot rikstv.
Kilde: http://prisguide.hardware.no/produkt...598/erfaringer

Edit: Eller er det slik at kun den andre tv'en støttet Rikstv? hmm..

Lykke til!
Mvh!
Sist endret av saftus; 3. september 2011 kl. 22:23.
Vet ingenting
Trådstarter
Hmm det kan jo se ut som tven støtter dette ifølge erfaringen i linken du skriver. Skal jeg ta sjansen? :P
Jada, du har jo angrerett så
Sitat av margido Vis innlegg
Jeg trodde at alle tver med cam-port er godkjent for slikt? Vil helst vite at jeg får tatt inn signalene før jeg bestiller..
Vis hele sitatet...
Nei, det er overhodet ikke slik... http://www.rikstv.no/Produkter2/Mottaksutstyr/ velg ID TV og søk så finner du alle godkjente modeller.

Mottakere kan fungere selv om de ikke er godkjent, og gjør ofte det dersom leverandøren oppgir at det fungerer, men du får da ikke assistanse fra RiksTV dersom du får trøbbel, og må oppgi en annen (godkjent modell) ved bestilling.
Vet ingenting
Trådstarter
Hmm. ja okei. Jeg får prøve å ta kontakt med rikstv å høre hva de mener. Takk for all hjelp :-)