Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1362
Saken er den at om jeg googler noe, og klikker på ett av resultatene havner jeg inn på en stygg ikea annonse eller andre "konkurranse sider"
er ikke annonser jeg trykker på.

Så er det google som har "gått i stykker" eller rett og slett maskinen min som er full av drit hverken avg eller malwarbytes klarer å finne?
Det er maskinen din, ja.
Google er ganske bra. Men noen sider kan vell lure google og om jeg ikke tar feil.
Samt at du bruker de riktige ordene...
It's your machine :
Skaff deg noe som blokkerer reklame, eventuelt Adblock Plus 1.3.9 dersom du bruker firefox...

Og innstaller og kjør CCleaner som fjærner dritt fra maskinen din og deretter Iobit Game Booster 3 BETA 2.0 som booster maskinen din ved å sette unødvendige prosesser på pause.

Alle de overnevnte programmene koster 0 kroner.

Og skaff deg mer RAM til maskinen din.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Skaff deg noe som blokkerer reklame, eventuelt Adblock Plus 1.3.9 dersom du bruker firefox...

Og innstaller og kjør CCleaner som fjærner dritt fra maskinen din og deretter Iobit Game Booster 3 BETA 2.0 som booster maskinen din ved å sette unødvendige prosesser på pause.

Alle de overnevnte programmene koster 0 kroner.

Og skaff deg mer RAM til maskinen din.
Vis hele sitatet...
Hva har RAM og Game Booster med Google annonser å gjøre?

Her har du forresten AdBlock for Chrome
Sist endret av Xernox; 16. juli 2011 kl. 22:41.
virker som adblock gjorde susen

Takk så mye
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva har RAM og Game Booster med Google annonser å gjøre?

Her har du forresten AdBlock for Chrome
Vis hele sitatet...
Noen maskiner sliter med nettsider generelt fordi de er fulle av dritt, så jeg tenkte trådstarter kunne renske opp litt i tilegg til å installere AdBlock, bare for å være på den sikre siden.

Dersom AdBlock alene holder akkurat for at h*n klarer å google, vil den muligens slite på mer krevende nettsider som f.eks. youtube dersom maskinen er full av dritt fra før...
Sist endret av Turbolego; 16. juli 2011 kl. 22:46.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Noen maskiner sliter med nettsider generelt fordi de er fulle av dritt, så jeg tenkte trådstarter kunne renske opp litt i tilegg til å installere AdBlock, bare for å være på den sikre siden.

Dersom AdBlock alene holder akkurat for at h*n klarer å google, vil den muligens slite på mer krevende nettsider som f.eks. youtube dersom maskinen er full av dritt fra før...
Vis hele sitatet...
Da kan vi slenge på Defraggler også.

Forresten TS, har du veldig mange add-ons på nettleseren din? Prøv å deaktivere noen (om ikke alle) av dem.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Da kan vi slenge på Defraggler også.

Forresten TS, har du veldig mange add-ons på nettleseren din? Prøv å deaktivere noen (om ikke alle) av dem.
Vis hele sitatet...
+1! og se om du har "toolbars" også, de er noe herk...

Mens vi er igang, legg inn Ad-Aware (gratis) og Spybot - search and destroy (gratis) så er du sikker mot det meste av malware, spyware osv.
første add-onen er ad-block en.. aldri vært noe problem med googleingen bortsett fra disse annonsene da.
http'en som brukte å komme opp var, uavhengig av hva jeg har googlet noe lignende denne: http://secure.bidvertiser.com/perfor...x%2F%2F%3Akggs

men om jeg går inn på den nå kommer det ikke noe reklame mer, så jeg er happy
Følg instruksjonene her for å fjerne "bidvertiser" : Why Do My Google Searches Always Go To Bidvertiser.com?
da var samtlige program installert, oppdatert og kjørt, i tilleg til samtlige i guiden.. securefaenihelvette er her fortsatt=/

Format c: D: ??
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
da var samtlige program installert, oppdatert og kjørt, i tilleg til samtlige i guiden.. securefaenihelvette er her fortsatt=/

Format c: D: ??
Vis hele sitatet...
Når jeg trykker på linken din, sendes jeg videre til "http://search.bpath.com"

Den kan også fjernes:

Bruk AVG antivirus eller lignende: ANTI-VIRUS
FREE EDITION


Fikk opp "Spyware Nuker" da jeg søkte på løsninger for å fjerne bpath, men dette programmet var også bull: What Is Spyware Nuker?

AVG er i det minste et legitimt antivirus som er gratis, og som har fjernet bpath tidligere: Is Agent.exe a virus?

:mozilla.189:CDocuments and Settings\LadyBug\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5ode1jku.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Bpath : Cleaned.
Vis hele sitatet...
Egentlig... kjør HijackThis og post loggen her: http://free.antivirus.com/hijackthis/
Sist endret av Turbolego; 17. juli 2011 kl. 01:31.
avg free har jeg brukt siden tidenes morgen, men det finner ikke noe feil... bare la spyware nuker kjøre ferdig, så forsøke hijack this... Mange takk for hjelp btw..
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
avg free har jeg brukt siden tidenes morgen, men det finner ikke noe feil... bare la spyware nuker kjøre ferdig, så forsøke hijack this... Mange takk for hjelp btw..
Vis hele sitatet...
spyware nuker tror jeg bare gjør vondt værre, avinstaller det programmet og kjør HijackThis og post loggen her, så kan noen på forumet peke ut hva som er spionvare/malware/spyware/virus etc.

ComboFix skal vistnok også fungere bra mot drittvare: http://www.combofix.org/
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
avg free har jeg brukt siden tidenes morgen, men det finner ikke noe feil... bare la spyware nuker kjøre ferdig, så forsøke hijack this... Mange takk for hjelp btw..
Vis hele sitatet...
mulig enellerannen malware har endret DNS'en din og derfor forer deg med reklame.
her kommer rapporten

Sitat av somnium Vis innlegg
mulig enellerannen malware har endret DNS'en din og derfor forer deg med reklame.
Vis hele sitatet...
hmm, om jeg trykker på en link, kommer inn på reklameskit, trykker tilbake til google og trykker på linken igjen er det helt tilfeldig om jeg kommer til riktig side eller til reklame igjen. Om dns var endret ville jeg vel kommet til reklamegreia hver gang?

noen som kunne hjulpet?