Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3452
Hei, en venn av meg har stjålet en iphone 5. Men jeg kommer ikke inn fordi jeg trenger Apple-ID´n til eieren. Er det noen annen måte å fikse dette på uten å bruke Apple ID?
Det er såvidt jeg vet - ingen - måte å gjøre dette på. Så telefonen er pr definisjon "bricked" i dine hender.
Ja denne sikkerhetsmekanismen i iOS 7 virker skikkelig bra. Ingen vei utenom så de nytter ikke å stjele iPhoner med denne versjonen av os.

Så telefonen blir ubrukelig for tyver !! endelig datasikkerhet som funker.

Lite spørsmål til android brukere og windows brukere, har dere tilsvarende sikkerhet innebygget eller er faktisk apple sterkest på sikkerhet etter tyveri??
Prøvd å jailbreake?
om ios og sikkerhet. Men er virkelig apple overlegen her vs win og android eller finnes tilsvarende brickwalling her ?
"En venn" Lever telefonen tilbake, du.
Sist endret av Misoxeny; 21. juni 2014 kl. 21:19.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Ja denne sikkerhetsmekanismen i iOS 7 virker skikkelig bra. Ingen vei utenom så de nytter ikke å stjele iPhoner med denne versjonen av os.

Så telefonen blir ubrukelig for tyver !! endelig datasikkerhet som funker.

Lite spørsmål til android brukere og windows brukere, har dere tilsvarende sikkerhet innebygget eller er faktisk apple sterkest på sikkerhet etter tyveri??
Vis hele sitatet...
Så lenge man ikke har sensitiv informasjon på telefonen så har det ingenting å si. Har telefonen allerede blitt stjelt så er det lite trolig at man får den tilbake selv om telefonen ikke klarer å jailbreake den.

98% av verdens befolkning har heller ikke sensitiv informasjon på telefonen sin, så jeg ser ikke helt hva man trenger så stor sikkerhet til. Er den stjålet så er den stjålet. Apple er piss uansett, jeg gidder ikke bytte til Apple bare for at tyver bestemmer seg for å kaste telefonen i søpla istedenfor å selge den.
Hvis dette viser seg å være en sikker løsning, vil vel tyvene velge å stjele andre telefoner etterhvert. De gidder ikke å ta en telefon de vet de ikke får låst opp.

Så da funker det jo allikevel?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Så lenge man ikke har sensitiv informasjon på telefonen så har det ingenting å si. Har telefonen allerede blitt stjelt så er det lite trolig at man får den tilbake selv om telefonen ikke klarer å jailbreake den.

98% av verdens befolkning har heller ikke sensitiv informasjon på telefonen sin, så jeg ser ikke helt hva man trenger så stor sikkerhet til. Er den stjålet så er den stjålet. Apple er piss uansett, jeg gidder ikke bytte til Apple bare for at tyver bestemmer seg for å kaste telefonen i søpla istedenfor å selge den.
Vis hele sitatet...
Uenig i alt.

For det første er ofte telefoner koblet opp mot buypass, nettbanker, lagrede passord og brukernavn osv. Kommer man inn på mailen min, har man tilgang til veldig mye rart. Og mailen min er bare ett trykk.

Jeg tviler også på at jeg er en av de 2% som har det slik.

Enda et argument for å velge apple
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Hvis dette viser seg å være en sikker løsning, vil vel tyvene velge å stjele andre telefoner etterhvert. De gidder ikke å ta en telefon de vet de ikke får låst opp.

Så da funker det jo allikevel?
Vis hele sitatet...
Det har vist seg rent statistisk sett at antall stjålne iPhones går ned etter siste sikkerhetsoppdatering. Antall stjålne Samsungs (og andre merker med Android) går opp. Mener tallene var fra New York - publisert i forrige uke en eller annen gang.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Så lenge man ikke har sensitiv informasjon på telefonen så har det ingenting å si. Har telefonen allerede blitt stjelt så er det lite trolig at man får den tilbake selv om telefonen ikke klarer å jailbreake den.

98% av verdens befolkning har heller ikke sensitiv informasjon på telefonen sin, så jeg ser ikke helt hva man trenger så stor sikkerhet til. Er den stjålet så er den stjålet. Apple er piss uansett, jeg gidder ikke bytte til Apple bare for at tyver bestemmer seg for å kaste telefonen i søpla istedenfor å selge den.
Vis hele sitatet...
Greia er at sikkerhetsmekanismen skal gjøre iProdukter mindre attraktive for tyver, de gidder ikke stjele noe de ikke får solgt, derfor blir det mer sikkert. Er den stjelt så er den stjelt, ikke noe man kan gjøre med det, men kanskje neste gang så gidder ikke tyven å stjele en iphone.
Tok nettop og factory resetta en iphone 5s, det fjernet passord og alt, prøvd det?
Og jeg vil ikke si apple har det beste av sikkerhet da det gjelder dette, vil si dette er vanskeligere med android.
Sitat av Heiho Vis innlegg
Tok nettop og factory resetta en iphone 5s, det fjernet passord og alt, prøvd det?
Og jeg vil ikke si apple har det beste av sikkerhet da det gjelder dette, vil si dette er vanskeligere med android.
Vis hele sitatet...
Android er ikke spesielt vanskelig å komme seg forbi. Hard reset og wipe av all data gjør susen.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Android er ikke spesielt vanskelig å komme seg forbi. Hard reset og wipe av all data gjør susen.
Vis hele sitatet...
Prøvde det med en experia x10i eller noe, husker ikke helt hvilken. Men det funket ikke når den hadde mønster lås. Men, nå er ikke jeg så god til dette da Så kan godt hende, er bare mine erfaringer.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Så lenge man ikke har sensitiv informasjon på telefonen så har det ingenting å si. Har telefonen allerede blitt stjelt så er det lite trolig at man får den tilbake selv om telefonen ikke klarer å jailbreake den.

98% av verdens befolkning har heller ikke sensitiv informasjon på telefonen sin, så jeg ser ikke helt hva man trenger så stor sikkerhet til. Er den stjålet så er den stjålet. Apple er piss uansett, jeg gidder ikke bytte til Apple bare for at tyver bestemmer seg for å kaste telefonen i søpla istedenfor å selge den.
Vis hele sitatet...
98% av verdens befolkning har sensitiv informasjon på telefonen. Hvis telefonene er ubrukelig etter de er stjålet, vil naturligvis færre stjele dem.
Sitat av Heiho Vis innlegg
Prøvde det med en experia x10i eller noe, husker ikke helt hvilken. Men det funket ikke når den hadde mønster lås. Men, nå er ikke jeg så god til dette da Så kan godt hende, er bare mine erfaringer.
Vis hele sitatet...
Gå i fastboot mode så flash stock rom. Da er alt borte
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne har ingen verdi for deg, så send den tilbake å få en fin dose karma din vei