Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 16255
Hei, noen som vet om noen bra steder og utforke i vestfold?
Jeg har vært på en eller annen nedlagt fabrikk i Larvik, tror det var en gammel mineralfabrikk. Rosa maling rundt vinduene, avskallet maling og ei skummel bru rett ved. Trodde det var galehus først

Husker ikke mer enn at det lå et kvarter unna Larvik City og at det var endel båter der.
Hmm mulig jeg vet hvor det er, ligger det mere mot stavern ? utkanten av larvik by liksom
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Utrolig mange bunkere i Larvik. Ligger en del info om stedene på nett, men anbefaler deg å ta kontakt med noen om bor i området rundt Larvik Sentrum, flere om vet av mange kule steder der.
Tenker meg en tur dit neste sommer
Ja, jeg er jo i larvik/stavern vær sommer som regel på camping i 1 mnd, vet det er mange bunkere der men de fleste er jo stengt av desverre..
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Ja, jeg er jo i larvik/stavern vær sommer som regel på camping i 1 mnd, vet det er mange bunkere der men de fleste er jo stengt av desverre..
Vis hele sitatet...
Vet om en som ligger nær Lågen en plass, uten å røpe for mye. Men det var ikke særlig spennende der, da noen idioter har brutt seg inn og ødelagt alt som er der, det står bare et par gamle bensinkanner og aviser der nå
Mohaha !!
Jeg er fra Larvik


Men ja, er en del ting å se på her. En del bunkere \ huler \ ganger under bakken osv. Før løs på spørsmåla. En ting jeg kan anbefale deg er å ta "Langvannstunnelen" . Den går igjennom ett fjell og du kan risikere å se flagger mus Husk støvler !

Uten om det så er det jo noen huler her og der + bunkere.


Edit; Kan jo legge til at den tunnelen er oppe ved RA skole om det sier deg noe.
Sist endret av Ruudi; 28. august 2011 kl. 20:31.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Mohaha !!
Jeg er fra Larvik


Men ja, er en del ting å se på her. En del bunkere \ huler \ ganger under bakken osv. Før løs på spørsmåla. En ting jeg kan anbefale deg er å ta "Langvannstunnelen" . Den går igjennom ett fjell og du kan risikere å se flagger mus Husk støvler !

Uten om det så er det jo noen huler her og der + bunkere.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne si hvor disse hulene og bunkrene ligger og hvem av dem som er verd og se :P

og en ting til, hvordan funker EU på vinteren ?
På vinteren så er vel det eneste å utforske forlatte snøhuler.


Tunnelen er som sagt oppe ved RA skole. Det går sti inn der og følger du den så skal du komme til ett punkt hvor du faktisk ser inngangen.

Er en del bunkere på hvittensand, utover ved stavern og helgeroa. Samt en eller to ute på Gon. Eneste som er dumt er at de er nokså voldtatt av folk som liker og forsøpple.

Den tingen jeg syns er kulest er jo da selvfølgelig å gå i den tunnelen. Den er så lang at det fort går bortimot 45min - 1 time, hvis ikke mer å gå. Litt avhengig av forholdene. Er litt siden jeg var der nå, men husker at lyset i andre enden er så lite at du ikke ser det før du har gått litt \ må konse veldig. Er forresten en stige du må gå opp for å komme ut
Sitat av Ruudi Vis innlegg
På vinteren så er vel det eneste å utforske forlatte snøhuler.


Tunnelen er som sagt oppe ved RA skole. Det går sti inn der og følger du den så skal du komme til ett punkt hvor du faktisk ser inngangen.

Er en del bunkere på hvittensand, utover ved stavern og helgeroa. Samt en eller to ute på Gon. Eneste som er dumt er at de er nokså voldtatt av folk som liker og forsøpple.

Den tingen jeg syns er kulest er jo da selvfølgelig å gå i den tunnelen. Den er så lang at det fort går bortimot 45min - 1 time, hvis ikke mer å gå. Litt avhengig av forholdene. Er litt siden jeg var der nå, men husker at lyset i andre enden er så lite at du ikke ser det før du har gått litt \ må konse veldig. Er forresten en stige du må gå opp for å komme ut
Vis hele sitatet...
hvor var denne tunnelen så du ? RA hvor er det?
Den tunnelen er stengt. Savner en tur imellom der... Denne ble stengt grunnet flaggermusen der inne. Disse er sjeldne, og kan dø om de får fucka døgnrytme elns. :P
Prøver å leite opp kilde nå
N 59° 3.049', E 10° 1.629'

Er noe ganske kult på en murvegg i det området
Sitat av robz1 Vis innlegg
N 59° 3.049', E 10° 1.629'

Er noe ganske kult på en murvegg i det området
Vis hele sitatet...
Finnes det en nettside der jeg kan skrive inn kordinate for og så få opp et satelitt kart?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Finnes det en nettside der jeg kan skrive inn kordinate for og så få opp et satelitt kart?
Vis hele sitatet...
Here you go:
http://g.co/maps/ejx9
Sitat av robz1 Vis innlegg
N 59° 3.049', E 10° 1.629'

Er noe ganske kult på en murvegg i det området
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hva som er på den murveggen? Da jeg sykla forbi der seinest ista :O
Ligger det altså en hule/tunnel med flaggermus midt i byen så og si ?
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Kan du fortelle hva som er på den murveggen? Da jeg sykla forbi der seinest ista :O
Vis hele sitatet...
Husker ikke akkurat hva det er, siden det er en stund siden jeg har vært der selv. Men det er en ganske stor piece på siden av et hvitt mur-bygg som jeg husker var pretty nice.
Når du kjører nedover mot togstasjonen og du nettopp har hoppet av E18 (fra porsgrunn) så skal du se det på venstre side av veien. (altså motsatt av togstasjonen som vist på kartet)

Hadde vært kult hvis noen kunne tatt bilde av det kanskje ^^
Dere som bor i larvik kan jo bare besøke militær museumet, ikke akkurat ue, men er mye kult å se på der, fikk til og med lov til å gå inn i en ubåt og et gammelt krigsskip! det var gratis!
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Ligger det altså en hule/tunnel med flaggermus midt i byen så og si ?
Vis hele sitatet...
http://maps.google.com/maps?q=langev...src=6&t=h&z=17

Ligger omtrent der trur jeg.

Sitat av robz1 Vis innlegg
Husker ikke akkurat hva det er, siden det er en stund siden jeg har vært der selv. Men det er en ganske stor piece på siden av et hvitt mur-bygg som jeg husker var pretty nice.
Når du kjører nedover mot togstasjonen og du nettopp har hoppet av E18 (fra porsgrunn) så skal du se det på venstre side av veien. (altså motsatt av togstasjonen som vist på kartet)

Hadde vært kult hvis noen kunne tatt bilde av det kanskje ^^
Vis hele sitatet...
http://maps.google.com/maps?q=N+59%C...,80.02,,0,6.11

Er vel ikke den her? http://maps.google.com/maps?q=N+59%C...,80.02,,0,6.11
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal til Larvik kjenner jeg, er der kun et par uker om sommeren Siden det er såpass mye vann går det sikkert an å kjøre båt til et par spennende plasser også, eller?
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal til Larvik kjenner jeg, er der kun et par uker om sommeren Siden det er såpass mye vann går det sikkert an å kjøre båt til et par spennende plasser også, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg får begynne å aktivisere meg litt skjønner jeg. Så kan jeg finne noen plasser som kan være artige. Mye bunkere og greier som er murt igjen nå da. Så det er ikke like moro her. Var like før jeg var inni en bunker her, men rakk ikke det før noen hadde tent på eller noe, og den også ble stengt...

Før var det et felt uti stavern/rakke som var fullt av bunkere vi fløy i når vi var på tur med tante. Mange av disse er nå murt igjen...
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hehe jo det stemmer, det var den jeg tenkte på =)
er det noen som har mere info om denne hulen?
aksakt hvor den ligger
er det mulig og komme inn der
noen bilder eller andre kilder?
Jeg kan ta turen opp til langevannstunnellen når jeg får tid. Akkurat nå er det en hel shitload som henger over meg føles det som :O Har snakka litt med en kamerat idag, som blei med på å leite litt etter "UE" steder.
Det ligger forøvrig en bunker i nærheten av farris bad. Tror dog ikke denne er veldig spennende.

Du ser den såvidt her: http://maps.google.no/maps?q=larvik&...,80.67,,0,1.17
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Jeg kan ta turen opp til langevannstunnellen når jeg får tid. Akkurat nå er det en hel shitload som henger over meg føles det som :O Har snakka litt med en kamerat idag, som blei med på å leite litt etter "UE" steder.
Det ligger forøvrig en bunker i nærheten av farris bad. Tror dog ikke denne er veldig spennende.

Du ser den såvidt her: http://maps.google.no/maps?q=larvik&...,80.67,,0,1.17
Vis hele sitatet...
Nice, håper du tar noen bilder der oppe og kanskje kan peke på kartet akkurat hvor den er :P
http://www.paranormal.no/forum/phpbb...php?f=1&t=7460 mye god informasjon om diverse "ghost n shit". Er også et annet spøkelseshus ut mot Stavern.
Da var jeg ute og testa kameraet i horten skogene, legger ut noen her som er i HDR, om dere vil ha orginal bilder så si i fra

Avstengt bunker nede ved karljohansværn
Name:  Freak.jpg
Views: 519
Size:  85,9 KB

inne i bunkeren
Name:  Freak 2.jpg
Views: 545
Size:  79,3 KB

et veltet tre
Name:  Freak 3.jpg
Views: 509
Size:  82,7 KB
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Merciful One
mr5050's Avatar
Du kan sjekke ut følgene steder.

ulfsbakktunellen
tunnelen som går under farriselven i hammerdalen
bunker anlegget på toppen av brattås i brunlanes
bunkersystemet under bødkerfjellet bak farrisfabrikken
ca 10 bunkere på stavernsveien ( flere av disse ligger nede ved vannet )
bunkerne som ligger som ligger i treklynga på fritzøe golfbane
hulene som ble bygd av russiske krigsfanger på månejordet
ole høyland hula i bøkeskogen ( skal vist være gjemt en del sølv der )
en rekke bunkere som ligger ned mot jernbanelinja mot vasvik camping ( kjør gamleveien fra farriseidet mot porsgrunn se etter hull i muren og en trapp som går ned.
ligger også et stort bunker anlegg i hoffgate rett ved thor heyerdahl skolen
finns også masse bunkere på kyststien fra stavern til nevlunghavn .
oddane fort men der må man snike seg inn.
ligger også noen huler/bunkere på rakke fort som ikke er murt igjen
fins også noen svære bunkere i hedrum også men jeg husker ikke hva stedet heter.
ligger også en større bunker på tollerodden

et annet forslag er og lage en origo profil og bli med i gruppene som har med larviks historie og gjøre! der finner du mange tips om steder du kan besøke.

http://origo.no/-/sandbox/show/44809...ilarvikkommune

http://origo.no/-/sandbox/show/19910_larvikinaerfortid

http://origo.no/-/sandbox/show/7_ostlands-posten
Sist endret av mr5050; 26. september 2011 kl. 11:37.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hvis du er på leit etter ue steder i vestfold kikk på denne siden
Her er det svært mange kule steder som er verdt et besøk!!

Og legger inn denne tråden for de som er på utkikk etter ue steder i Larvik=)

Edit:
Anbefaler alle som er intressert i å lage seg en konto på det forumet, slik at du kan se bilder som blir lastet opp. Disse kara veit det som er verdt å vite om bunkere og fort, så veldig kjekt hvis du skulle ha noen spørsmål!
Sist endret av r0bin; 26. september 2011 kl. 12:32.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Awareness Vis innlegg
Dere som bor i larvik kan jo bare besøke militær museumet, ikke akkurat ue, men er mye kult å se på der, fikk til og med lov til å gå inn i en ubåt og et gammelt krigsskip! det var gratis!
Vis hele sitatet...
Nå blander du veldig her, museet du snakker om ligger i Horten og heter Marinemuseet
det er ca en times kjøring nord for Larvik.
Utenfor museet ligger undervannsbåten KNM Utstein, som er lagt på land og er åpen for publikum i åpningstiden. Det samme er KNM Blink, en MTB, som ligger i kanalen mellom de to store magasinene.

Jeg anbefaler alle som har et snev av interesse for marines historie å besøke museet.
Nå i vinterhalvåret er det kun åpent på søndager fra 12-16 og det er gratis inngang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om steder i Tønsberg området? :O
The Merciful One
mr5050's Avatar
[quote=FlipWare;2234397]Den tunnelen er stengt. Savner en tur imellom der... Denne ble stengt grunnet flaggermusen der inne. Disse er sjeldne, og kan dø om de får fucka døgnrytme elns. :P
Prøver å leite opp kilde nå [/QUOTE

Den er jo ikke stengt den da

var vel heller at de anbefalte folk og ikke gå inn der pga de flaggermus greiene

og det rosa bygget er vel sikkert gamle sliperiet som er blitt kulturhus nå

alfred andersen er det jo alltid gøy og snike seg inn på og så har du oddane fort i nevlunghavn

Sitat av Awareness Vis innlegg
Dere som bor i larvik kan jo bare besøke militær museumet, ikke akkurat ue, men er mye kult å se på der, fikk til og med lov til å gå inn i en ubåt og et gammelt krigsskip! det var gratis!
Vis hele sitatet...
det er i horten
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bumper opp denne igjen, postet akkurat en tråd med noen UE steder i tbg
https://maps.google.com/maps?q=59.04...num=1&t=h&z=17

her ligger denne nå beryktede tunellen, men at det er 45 minutter- time og gå igjennom den, høres ut som en skikkelig skrøne for meg, men spørs jo selvfølgelig på hastigheten. Hsuker vi gikk mellom i 8 kl på skolen, manndomstest vistnok
Sist endret av lookster; 25. februar 2013 kl. 05:38. Grunn: oppdatert feil link