Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 21768
Hei

Jeg har hatt en (jævlig) fuktig natt på byen som har ført til en heftig blackout.
Har akkurat tatt en telefon til kontofonen og funnet ut at jeg har brukt 11-12 tusen kroner i løpet av kvelden/natta. Jeg fikk ikke dette til og stemme, da må jeg enten ha jeg spandert drinker på hele byen eller kjøpt ett par mobiltelefoner på nettet når jeg har kommet til bopellen.

Sjekket nettbanken og finner ut at jeg har tatt ut først 5000,- også 4000,- fra en minibank. Dette husker jeg ikke en dritt av. Hva her skjedd? Har jeg blitt tvingt at noen til og ta ut penger? Buksa mi var jævlig skitten, ser ut som at jeg har vært i bakken, og jeg har litt ondt over høyre øye.

Fy faen jeg har nerver nå, hva gjør jeg? Kan jeg ringe politiet og få de til og sjekke kameraet på minibanken?
Sitat av lihku Vis innlegg
Fy faen jeg har nerver nå, hva gjør jeg? Kan jeg ringe politiet og få de til og sjekke kameraet på minibanken?
Vis hele sitatet...
Skader jo ikke å gå seg en tur til politistasjonen imorgen..
Er jo fortellinger om folk som får blåst no rohypnol lignende i ansiktet også gjør de alt de blir bedt om..
For en kveld! Har du snakket med de du gikk ut med? Ingen av dem som vet noe som helst?
Hva som har skjedd kan vel bare du svare på, men med mindre du kan bevise at du ble tvunget til å ta ut penger får du bare betrakte det som en jævelig dyr lærepenge. For at politiet skal kunne sjekke kameraene må du levere en anmeldelse.
Kjipe saker det der! Kanskje litt OT, men selv våknet jeg med 2000 mer enn jeg startet med Vet fortsatt ikke hvor de kommer fra.
Sist endret av fotonewbie; 18. november 2012 kl. 15:04.
Tror heller du bare skal la være alkohol dersom du ikke er i stand til å drikke det.
Hvilken by er det snakk om? Om det var ute på bygda et sted er sjansen for å bli rana av noen ganske mye mindre enn i oslo sentrum natt til søndag. Uansett, vi inne her kan selvsagt ikke fortelle deg hva du gjorde i natt..Ring noen du kjenner som du var med, eller mediter frem din egen hukommelse..Pleier å komme seg når man får tenkt litt og snakka med noen som var med.
Politiet sjekker ikke videoen med mindre det er opprettet sak, og det har du vel egentlig for lite informasjon til å gjøre. Jeg ville hørt med banken først, forklar saken og håp at de tar deg alvorlig. Dersom de registrerer episoden som mulig svindel/tyveri, kan de kontakte politiet.

Du får vel opp i nettbanken hvor uttakene er gjort? Mørk bakgate eller inne på en 7-11? Har du fremdeles kortet ditt?
Skjedde dette i oslo sentrum? Bursdagsfest på et utested?
Sitat av lihku Vis innlegg
Hei

Jeg har hatt en (jævlig) fuktig natt på byen som har ført til en heftig blackout.
Har akkurat tatt en telefon til kontofonen og funnet ut at jeg har brukt 11-12 tusen kroner i løpet av kvelden/natta. Jeg fikk ikke dette til og stemme, da må jeg enten ha jeg spandert drinker på hele byen eller kjøpt ett par mobiltelefoner på nettet når jeg har kommet til bopellen.

Sjekket nettbanken og finner ut at jeg har tatt ut først 5000,- også 4000,- fra en minibank. Dette husker jeg ikke en dritt av. Hva her skjedd? Har jeg blitt tvingt at noen til og ta ut penger? Buksa mi var jævlig skitten, ser ut som at jeg har vært i bakken, og jeg har litt ondt over høyre øye.

Fy faen jeg har nerver nå, hva gjør jeg? Kan jeg ringe politiet og få de til og sjekke kameraet på minibanken?
Vis hele sitatet...
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Kjipe saker det der! Kanskje litt OT, men selv våknet jeg med 2000 mer enn jeg startet med Vet fortsatt ikke hvor de kommer fra.
Vis hele sitatet...
I see a connection here
Finnmarking
Trådstarter
Ja jeg må kansje ta en prat med politiet, det skader vell ikke? Jeg er borte på jobb og kollegaen jeg dro ut med dro vell hjem før meg. Jeg husker at jeg har vært på den eneste nattklubben som er her (er vell 2 uteplasser er, ikke en stor plass med andre ord), der kjøpte jeg en god del drinker og så det ble jævlig bratt til slutt. Det siste jeg husker er at jeg var med en random kar i en bolig på "nach". Men gikk vel derfra ganske tidlig regner jeg med. Husker ikke no mer en det.

Kortet mitt er borte så det har jeg akkurat fått sperret.
Sitat av Orph Vis innlegg
Hva som har skjedd kan vel bare du svare på, men med mindre du kan bevise at du ble tvunget til å ta ut penger får du bare betrakte det som en jævelig dyr lærepenge. For at politiet skal kunne sjekke kameraene må du levere en anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk han som ikke kan svare på det. Andre folk som var ute på byen eller rundt minibanken han tok ut penger fra kan derimot sitte på viktig informasjon.
Syns det er litt snodig med to såpass store uttak fra minibank, men man gjør mye rart i fylla.
Når jeg tipper over pleier jeg hvertfall å bli litt mer uforsiktig med bruk av kortet i baren, ikke gå for å ta ut såpass mye i minibanker.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Når jeg tipper over pleier jeg hvertfall å bli litt mer uforsiktig med bruk av kortet i baren, ikke gå for å ta ut såpass mye i minibanker.
Vis hele sitatet...
Vel, det blir fort en tur i minbanken om man kjøper shit. Dealere tar sjelden betaling i øl.
Kanskje OP plutselig fikk et urge om å kjøpe 10g kokain? Det går fort det om man er flere...
Det er igrunn ett godt poeng
Shit happens.......
Finnmarking
Trådstarter
Nei narkotika har jeg aldri brukt, bare sett det på film! Jeg er på en veldig liten plass så hva jeg skal med 9k i kontanter her klokka 5 på morgenkvisten aner jeg ikke..
Vanligvis så kicker nok adrenalin inn til at man husker ting om man skulle ha blitt ranet eller truet. Dette dog bare på alkohol, har du blitt dopet ned er det jo andre saker igjen.
Sitat av lihku Vis innlegg
Kortet mitt er borte så det har jeg akkurat fått sperret.
Vis hele sitatet...
Da er jo saken klar, noen har tatt kortet og tømt kontoen. Kanskje ble du lurt/truet til å si koden, kanskje har de fått ut pengene på en offline-terminal, kanskje har du selv gitt vekk kort og kode til en vilt fremmed. Men hvis du var så full at du ikke vet, spøker det for forsikringen.
Skjedde ikke i Oslo?
Veit om et par stykker i Oslo som har vært for dritings, et par utlendinger har kommet og tilbudt dem om å kjøpe noe å ruse seg på eller "billig" tur hjem. De blir med i minibanken, og det blir tatt ut penger. Mens de følger med på både kode og sier hvor mye som skal bli tatt ut. Den ene blei også fratatt mobilen.

Men takk, dette gjorde at mine fyllenerver føles ubetydelige idag!
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av Dice Vis innlegg
Vanligvis så kicker nok adrenalin inn til at man husker ting om man skulle ha blitt ranet eller truet. Dette dog bare på alkohol, har du blitt dopet ned er det jo andre saker igjen.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har gitt kortet og koden vekk til noen slik at de kunne hente seg drikke i baren også har de gått til minibanken og tatt ut penger uten at jeg har merket det. Men som sakt så husker jeg lite.

Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Da er jo saken klar, noen har tatt kortet og tømt kontoen. Kanskje ble du lurt/truet til å si koden, kanskje har de fått ut pengene på en offline-terminal, kanskje har du selv gitt vekk kort og kode til en vilt fremmed. Men hvis du var så full at du ikke vet, spøker det for forsikringen.
Vis hele sitatet...
Kontoen er ikke tømt, vist noen har tatt ut penger med kortet mitt kunne de tatt ut 5k, 2-3 ganger til..
Sitat av lihku Vis innlegg
Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har gitt kortet og koden vekk til noen slik at de kunne hente seg drikke i baren også har de gått til minibanken og tatt ut penger uten at jeg har merket det. Men som sakt så husker jeg lite.



Kontoen er ikke tømt, vist noen har tatt ut penger med kortet mitt kunne de tatt ut 5k, 2-3 ganger til..
Vis hele sitatet...
Tipper du møtte på ei "bra" dame du ga kort og kode til.
Vett hvordan du har det. Selv våknet jeg en gang med 33 000 tappet fra konto. Fikk ikke en dritt tilbake av banken selv om jeg ble svindlet. Jeg var for full, og det hele endte med at jeg var den som ble politianmeldt av banken. Merkelig nok ble saken henlagt pga. manglende beviser. Det var en dyr lærepenge ihvertfall.
Finnmarking
Trådstarter
Skulle ønske jeg kunne se om det er faktisk var meg som tokk ut pengene.
Du kan jo si at du fikk en drink og fikk totalt blackout (ghb?). Og tror deretter at noen har tvunget deg til å ta ut cash.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Kjipe saker det der! Kanskje litt OT, men selv våknet jeg med 2000 mer enn jeg startet med Vet fortsatt ikke hvor de kommer fra.
Vis hele sitatet...
Var buksa fortsatt på da? Litt øm i pompen kanskje?
Haha, dette er grunnen til at jeg tar ut kontanter på forhånd og lar kortet være igjen hjemme når jeg går ut
Hvem er dumme nok til å gå med 10k+ på brukskontoen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du sjekket bukselommene, jakkelommer og i skoene? Her pleier jeg å finne mye rart etter en vill natt.
Sitat av lihku Vis innlegg
Skulle ønske jeg kunne se om det er faktisk var meg som tokk ut pengene.
Vis hele sitatet...
Kan du se tidspunkt for uttakene? Har du noen referansepunkter for å
finne ut når du kom tilbake fra byen, f.eks. resepsjonist på hotell som
har sett deg e.l.?

Dersom pengene er tatt ut etter at du la deg, og du kan bevise dette,
så er det vel et brukanes grunnlag for å anmelde tyveri av kort og
penger.

Høres jo merkelig ut at du skulle ta ut så mye penger helt uten mål
og mening. Høres ut som du burde ta stikkordene "random fyr" og
"nachspiel" med i regnestykket. Går ut fra at du har sperret kortet.
Jeg klarte å bruke 8k på horer for en helg for ikke så lenge siden. Var akkurat full nok til å være dum nok til å gjøre det, samtidig som jeg var edru nok til å huske det. Var en fantastisk kveld, men savnet pengene mine dagen derpå. Kan noe lignende ha skjedd med deg?
Er vell kamera rundt minibankene? Om du har et tidspunkt når pengene ble tatt ut kan du vel kreve å få sitt bildene?
Ta en urinprøve bare for å sjekke om du kanskje har fått noe i deg, det kan hjelpe saken din
Vet hvordan du har det.

Var nylig i Vegas og da gikk det 50 000 på 2 netter :P
Finnmarking
Trådstarter
Uttakene er det siste som har skjedd på kontoen,

18. nov
Uttak i automat, reservert transaksjon
400,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
500,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
4.000,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
5.000,00

Slik ser det ut, virker som at det er det siste som har skjedd, jeg snakket med ei jeg kjenner på telefon i halv 6 tiden i mårrest, men hun sa at jeg ikke hadde nevnt noe om at jeg har tatt ut penger. Det er jo helt vilt, hva faen kan jeg ha tenkt på.

Tror heller ikke at jeg har fått i meg andre stoffer en alkohol, vi shottet en god del før det ble svart (dødslurt). Står ikke i minibanken nårtid pengene er tatt ut, det kommer kansje ikke før i morgen?
Sist endret av lihku; 18. november 2012 kl. 17:35.
Foreslår at du stikker til snuten og forteller det som har hendt. Si at du mistenker at noen har sneket droger i deg.
Be om å blir testet, og be om å få de til å sjekke minibankens kamera. Alle minibanker har kamera såvidt jeg vet.
Tror det er det eneste du kan gjøre for å komme noen vei. For alt vi vet kan det jo være at du selv var helt på tur og tok ut disse penga men det kan jo og hende noen truet deg og det viser seg på filmen.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Noe som heter å ikke dra på byen også...
Du har vel ikke vært på strippeklubb da eller? Pengene går fort der. (av erfaring)
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Hvem er dumme nok til å gå med 10k+ på brukskontoen?
Vis hele sitatet...
Jeg og han karen her vertfall.
Hvem er det som ikke har 10k på brukskontoen?
Synes det virker mye merkeligere enn å ikke ha det.
Kan være verdt å nevne, etter å ha sett beløpene som har gått ut av konto, at de aller fleste banker kun tillater uttak på 9900,- over en 3-dagers periode.

Med andre ord er kontoen din "tømt" i den grad den kan tømmes.
Sist endret av Astory; 18. november 2012 kl. 19:03.
Er vel ganske stor sannsynlighet for at noen har stått bak deg når du har betalt med kort og sett koden din, stjålet kortet ditt og tatt ut så mye som gikk an i minibanken. Som Astory sier, de fleste banker har en grense på hvor mye som kan tas ut i minibank. Siden det er flere uttak kan det tyde på at noen som ikke eier kortet har tatt ut flere beløp helt til det ikke funka å ta ut mere.

Uansett, jeg ville kontaktet banken som eier minibanken og bedt om å få se hvem som tar ut pengene. Pleier ikke være noe problem å få se overvåkingsvideo hvis man mistenker at noe kriminelt har skjedd. Dersom det ikke er deg som tar ut pengene, ta kontakt med politiet og din egen bank.
Sitat av lihku Vis innlegg
Uttakene er det siste som har skjedd på kontoen,

18. nov
Uttak i automat, reservert transaksjon
400,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
500,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
4.000,00
Uttak i automat, reservert transaksjon
5.000,00

Slik ser det ut, virker som at det er det siste som har skjedd, jeg snakket med ei jeg kjenner på telefon i halv 6 tiden i mårrest, men hun sa at jeg ikke hadde nevnt noe om at jeg har tatt ut penger. Det er jo helt vilt, hva faen kan jeg ha tenkt på.

Tror heller ikke at jeg har fått i meg andre stoffer en alkohol, vi shottet en god del før det ble svart (dødslurt). Står ikke i minibanken nårtid pengene er tatt ut, det kommer kansje ikke før i morgen?
Vis hele sitatet...
Husker du å ha tatt ut 400 + 500? For jeg synes dette kan virke som om du selv har tatt ut disse summene, også har noen stått bak deg og sett koden eller noe, og så stjelt kortet og tatt ut 4 000 og 5 000.
Hvis du ikke har kortet, er det mest sannsynlig blitt stjålet.

Anmeld til politi og snakk med forsikringsselskapet ditt. Ikke si at du ble så full at det svartna.
Finnmarking
Trådstarter
Nei jeg kan ikke huske og ha tatt ut penger. Da jeg overhodet ikke hadde behov for kontanter iløpet av kvelden. Og når dere nevner det så ser det litt rart at du det er tatt ut først 5k, 4k, 500,- også 400,- rett etter hverandre.
Sitat av lihku Vis innlegg
Nei jeg kan ikke huske og ha tatt ut penger. Da jeg overhodet ikke hadde behov for kontanter iløpet av kvelden. Og når dere nevner det så ser det litt rart at du det er tatt ut først 5k, 4k, 500,- også 400,- rett etter hverandre.
Vis hele sitatet...
Trodde det var først 400, så 500, så de store beløpene jeg. Men hvis det var omvendt var det ennå mer merkelig..
Sitat av lihku Vis innlegg
Nei jeg kan ikke huske og ha tatt ut penger. Da jeg overhodet ikke hadde behov for kontanter iløpet av kvelden. Og når dere nevner det så ser det litt rart at du det er tatt ut først 5k, 4k, 500,- også 400,- rett etter hverandre.
Vis hele sitatet...
Det er aller mest sannsynlig blitt stjålet og tømt.
Naar det staar som reservert er ikke rekkefolgene paa utaket riktig nodvendigvis, saa ikke heng dere opp i det. Jeg ville tro du har blitt svindlet i fylla ja. The easiest 'marks' are drunk people.
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er aller mest sannsynlig blitt stjålet og tømt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror jeg tar en tur til politiet imorgen og melder kortet stjelt. Det høres mest sannsynlig ut.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du må selvsagt bare politianmelde det, men de kommer aldri i verden til å sjekke opp noe minibank-kameraer for en slik liten sak.

i mine øyne tviler jeg sterkt på "noen truet meg kanskje til å ta ut penger".
om du ikke engang husker DET, så hadde du vel neppe husket PIN-koden heller.

om pengene har gått ut uten at PIN er slått feil, så kan du se på pengene som tapt.

occams razor - den enkleste forklaringen er ofte den beste.
du ble for full, husker ikke at du har tatt ut penger og på en eller annen måte mistet dem eller brukt dem.