Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2244
Vet ingenting
Heisann.

Har en venninne der eksen tidligere har hatt tilgang på mail, facebook og andre medier under forholdet. Nå er det slutt og venninnen min har en sterk mistanke om at eksen fremdeles er å snoker på mail og facebook. Det samme gjelder mobiltelefonen da han flere ganger har visst hva hun gjør og skriver på sms til meg for eksempel.

Det hele ble enda mer sykt da han idag skrev til meg på facebook via hennes bruker. Han innrømmet dette på sms etter at venninnen min konfronterte han med dette. Så spørsmålet mitt er da:

Hvordan tror dere han kan ha fått tilgang? Hun har byttet passord på mail, facebook og alt annet tidligere. Nå idag har hun byttet på nytt for å være sikker. Det første som slo meg var at han hadde tilgang på mailen hennes og bare brukte glemt passord for å få tilgang, men nå er da passordet byttet igjen.

Er det noen måte å finne ut av dette på? Eventuelt forsikre seg om at han ikke får tilgang? Hjelper vel lite å bytte passord hele tiden hvis han uansett klarer å snoke det til seg.
Kanskje hun logget seg inn på face på pcen hans en gang og hadde på sånn "husk meg", så logges den aldri ut :P gå på account settings > account activity, og lukk alle sessions
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Kanskje hun logget seg inn på face på pcen hans en gang og hadde på sånn "husk meg", så logges den aldri ut :P gå på account settings > account activity, og lukk alle sessions
Vis hele sitatet...
Man kan også sette på flere koder og funksjoner laget nettopp for å forhindre dette, se under sikkerhet i kontoinnstillinger
Keylogger mest sannsylig

Skann pcen for virus
facebook er veldig enkelt da ...

trykke på pila ved siden av home , deretter velge "account settings" og videre "security" fra menyen til høyre.

Nederst på siden som kommer opp er "Active sessions"

Der kan man se de 8 siste stedene man har logget inn på facebook i fra.

(bor man i nærheten av hverandre og har samme internettleverandør kan det dog se ut som om innloggingene er fra samme maskin)
Vet ingenting
Trådstarter
Har også tenkt tanken på keylogger. Nå har jeg falt ut av alt som heter data de siste årene, så hvordan finner jeg ut om det er keylogger på pcen hennes?

Dog, så forklarer det ikke det med sms og mobil. Finnes det noen programmer eller lignende som gjør at han får tilgang på sms hun sender og mottar på mobilen?
Spør her, siden jeg synes det er unødvendig å opprette en ny tråd for spørsmålet mitt:
under aktive økter er de 7 siste øktene fra "Safari på Linux". Hva kan dette være? Jeg har verken Linux eller Safari på noen av mine maskiner, og har Android på telefonen. Any ideas?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Spør her, siden jeg synes det er unødvendig å opprette en ny tråd for spørsmålet mitt:
under aktive økter er de 7 siste øktene fra "Safari på Linux". Hva kan dette være? Jeg har verken Linux eller Safari på noen av mine maskiner, og har Android på telefonen. Any ideas?
Vis hele sitatet...
Hahaha, hvem faen bruker Safari på Linux?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hahaha, hvem faen bruker Safari på Linux?
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo en ting, men jeg kjenner ingen som bruker Linux til vanlig, og enda mindre har jeg logget på en linux-maskin før.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei, det er jo en ting, men jeg kjenner ingen som bruker Linux til vanlig, og enda mindre har jeg logget på en linux-maskin før.
Vis hele sitatet...
Andre har vært pålogget min facebook-konto før, jeg byttet passord og ga faen.
Problem solved.
Vet ingenting
Trådstarter
Halloo.. Lag en ny tråd da istedenfor å søple ned min slik at jeg ikke får svar på mine spørsmål..


Spør på nytt:

Finnes det noen programmer eller lignende som gjør at han får tilgang på sms hun sender og mottar på mobilen?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av margido Vis innlegg
Halloo.. Lag en ny tråd da istedenfor å søple ned min slik at jeg ikke får svar på mine spørsmål..


Spør på nytt:

Finnes det noen programmer eller lignende som gjør at han får tilgang på sms hun sender og mottar på mobilen?
Vis hele sitatet...
Er det en android? Hvis det er slik tror jeg det. Er ikke ett androidmenneske men mente å ha lest det ett sted.

Uansett. Er ikke dette ulovlig hvis det stemmer? Regner med at loggen fra Tlf. gjelds sånn nogenlunde som ett grunnlag til sak, og dersom det kommer fram at han har snoka rundt blir det nok tatt hånd om.
en mulighet kan være at vedkommende har fått kloa på et såkalt trillingsim på hennes telefon, dvs at alt av meldinger samt samtaler også kommer inn på opptil tre SIM-kort. Dette kan man som regel se om er aktivert på MinSide. Alternativt så tilbyr vel de fleste operatører en såkalt SMS pluss tjeneste. Denne tjenesten videresender alle SMSer videre til et annet nummer eller til epost. Dette kan også sjekkes på operatørens sider. (MinSide)

Og her har man jo da allerede en måte vedkommende kan ha fått tilgang til facebook, mail etc. da han også kan ha fått engangskodene for bytte av passord til sin mobil. Ble litt rotete nå, men er iallefall en mulighet. Samt at det finnes programmer til mobil som kan sende alle meldinger videre uten at bruker merker det.

Hvilken telefon bruker vedkommende venninne da? Ulovlig, ja det er det. Men det er mange grinete ekser som gir bæng i akkurat lovligheten ...
Sist endret av NoKeR; 28. mars 2012 kl. 22:24.
Lukter Keylogger :P
Sitat av margido Vis innlegg
Halloo.. Lag en ny tråd da istedenfor å søple ned min slik at jeg ikke får svar på mine spørsmål..


Spør på nytt:

Finnes det noen programmer eller lignende som gjør at han får tilgang på sms hun sender og mottar på mobilen?
Vis hele sitatet...
Ja. Hva slags telefon har hun?
Sitat av margido Vis innlegg
Halloo.. Lag en ny tråd da istedenfor å søple ned min slik at jeg ikke får svar på mine spørsmål..


Spør på nytt:

Finnes det noen programmer eller lignende som gjør at han får tilgang på sms hun sender og mottar på mobilen?
Vis hele sitatet...
Mener det er/var mulig og sende meldinger man får over til mail. Skyt meg hvis jeg tar feil
Vet ingenting
Trådstarter
Hun har en samsung galaxy s2 med telenor.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av margido Vis innlegg
Hun har en samsung galaxy s2 med telenor.
Vis hele sitatet...
Da er videresending av meldinger fult mulig, jeg ville ha:

Skaffet nytt nummer & SIMkort fra telenor
Gjenopprettet tlf. til fabrikkinstillinger
Samt anmeldt denne personen.
Ridder av 1. klasse
Sitat av PederAas Vis innlegg
facebook er veldig enkelt da ...

trykke på pila ved siden av home , deretter velge "account settings" og videre "security" fra menyen til høyre.

Nederst på siden som kommer opp er "Active sessions"

Der kan man se de 8 siste stedene man har logget inn på facebook i fra.

(bor man i nærheten av hverandre og har samme internettleverandør kan det dog se ut som om innloggingene er fra samme maskin)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor seriøst du skal ta det? I følge facebook så har jeg 5 innlogginger sist lørdag i området Nesoddtangen... Mens i virkeligheten var jeg litt uten for Bergen og surfet på facebook via mobilt bredbånd på mobilen