Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 574
Hey. Nå har min trofaste Acer funnet ut at den er sliten og vil slås av for godt.
I den forbindelse så er jeg på utkikk etter ny pc. Hvor mye penger "må" legges i en bærbar? Jeg har falt helt ut av lasset når det gjelder specs, men er ingen hardcore gamer. Det bruker jeg ps3 til. Selvfølgelig er det greit å kunne spille litt hvis man føler for det, men det er ikke det jeg bruker pcen til i hovedsak. Det går egentlig mest i film, musikk og nettsurfing. God batterikapasitet er ett pluss, samme gjelder en god skjerm.

Så, hvor mye burde jeg legge i en bærbar for å bli fornøyd til mitt bruk? Er ikke interessert i å legge i 10k for å si det sånn.
Mellom 3600 og 4000.
Høres igrunn ut som om en PC i 11-12 tommersklassen passer godt for deg, selv om det gjør spilling (av relativt nye spill) utelukket. Mange gode netbooks som oppfyller kravene dine, og som havner i budsjettklassen som emptychange nevner.

Om du ikke flytter på PC-en veldig mye, vil jo en litt større bærbar kanskje være passende i og med at du kommer til å bruke den til film.
Sist endret av Bartulf; 10. januar 2012 kl. 22:52.
Vet ingenting
Trådstarter
Hadde en Acer aspire one for ett par år siden og jeg vil ikke ha det igjen. Slitsomt med liten skjerm.

Noen som har forslag til kurrant bærbar?
Vet ingenting
Trådstarter
Noen som har tips til bærbar med mine kriterier? Er så mye å velge i her.
Skal selv bestille meg denne , god skjerm og greit skjermkort. Det eneste negative er dual-core cpu, kanskje litt utdatert ? Batteri sier 5-6 timer, men ville tatt det med en klype salt ! Ellers er det mange god Asus laptoper der ute til rimelig pris, du kan jo se på Asus x53sv om du dropper HD skjerm, da får du omtrent samme specs til en billigere penge.

Om dette blir i dyreste laget, så kan du jo lete litt rundt på nett selv. Det du må se etter er vel prosessor, minne og et skjermkort med 1-2gb udelt minne