Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1163
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Det har seg sånn at jeg til høsten begynte på universitetet på en utdanning jeg trodde kunne være noe for meg, noe det viste seg å ikke være. Utdanningen er bachelor i hotelledelse.

Har gått 2 år på medier og kommunikasjon + påbygg med mediefag fra før. Har alltid hatt et ønske om å bli lærling som mediegrafiker, noe jeg har hørt at skal være komplett umulig. I det siste har jeg likevel gjort litt research å funnet ut at det faktisk finnes muligheter, om man da er skikkelig god og kan vise til tidligere verk. Fra videregående har jeg bare 5 og 6 i fagene, pluss at jeg har hatt reklamer jeg har laget på trykk i magasiner.

Det jeg da lurer på er om dette kan være grunnlag for å få læreplass? Og hvordan bør jeg eventuelt gå frem? Kontakte min gamle skole, opplæringskontor eller bedriftene selv?

Og også, er det verdt å fullføre året på utdanningen jeg har begynt på? Vil det ta seg godt ut på CV?

Hadde satt pris på innspill og erfaringer :-)
Jeg søkte selv som mediegrafiker lærling i Oslo. Var helt umulig for min del da jeg tydeligvis hadde for mange enkelttimer fravær, da jeg sa jeg gledelig kunne vise dokumentasjon for at dette var kjøretimer.. Men men. Fikk også vite at det kreves generell kunnskap i programmering da jeg skulle søke som mediegrafiker, vet ikke helt hvorfor, men det var der jeg mistet motivasjonen..

Ta kontakt med gamle lærere og søk på google etter lærlingkontorer innen media.
Fullfør året ditt for så å begynn fra sommeren av som lærling
Sist endret av nuffins; 3. januar 2018 kl. 10:11.
Kan du ikke ringe/maile bedriftene du har interesse av å jobbe for og høre hva slags kvalifikasjoner de ser etter?
Vil man ha noe gjort er det best å gjøre det selv imo. Overlate fremtiden i hendene til en eller annen random fucker på opplæringskontor? No thank you.

Jeg er tilhenger av at all erfaring og utdannelse er positivt, men om du skal loke deg gjennom tre år til i et felt du ikke synes noe om når du heller kunne vært lærling og tjent penger innen et felt du synes er gøy; lett valg.
Hvor relevant er en bachelor i hotelledelse om du vil gjøre grafikk anyways...