Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1019
Hei.

Jeg jobber deltid i en butikk på senteret.

Har ingen faste arbeidsdager, men jobber alltid 1-3 ganger i uka. Aldri hatt fri en uke i hele året jeg har jobbet.

Nå i mai og juni er jeg satt opp til å jobbe 4-5 ganger i uken.

Men har nå dessverre blitt sykmeldt.

Har jeg krav på lønn for allerede oppsatte timer?
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hei.

Jeg jobber deltid i en butikk på senteret.

Har ingen faste arbeidsdager, men jobber alltid 1-3 ganger i uka. Aldri hatt fri en uke i hele året jeg har jobbet.

Nå i mai og juni er jeg satt opp til å jobbe 4-5 ganger i uken.

Men har nå dessverre blitt sykmeldt.

Har jeg krav på lønn for allerede oppsatte timer?
Vis hele sitatet...
Når jeg ble sykemeldt og hadde deltidsjobb fikk jeg betalt for alle vakter som var satt opp de neste 2 ukene (4 ukene? husker ikke) og etter det måtte man søke om sykepenger - noe jeg ikke hadde krav på ettersom jeg ikke hadde tjent nok.
Ja, etter folketrygdloven §8-18 har du krav på sykepenger fra arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden (første 16 dager) for de vaktene som er satt opp. Dersom du normalt har blitt tilkalt flere ganger enn oppsatt, og du sannsynligvis ville blitt tilkalt også i perioden du er sykemeldt har du også krav på sykepenger for å kompensere dette.
Etter 16 dager dekkes sykepengene av NAV.
Trådstarter
Tusen takk for hjelpen =)!