Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4974
Jobber som vikar i Posten Norge as, men sliter med at jeg aldri får rett utbetalt lønn.

Om man jobber 2 lørdager etterhverandre, skal man ha 100% på èn av lørdagene, altså 315 kr timen. Jobber man bare annenhver lørdag får man 23 kr i lørdagstillegg, altså 172,4 kr. Har 149,4 kr timen normalt i ukedagene. Jeg har jobbet flerfordige lørdager etter hverandre og har ikke fått 100% siden i august i fjor.. Ergo, jeg er blitt lurt for ca. 4000 kr om 100%-lørdagene er regnet som bare vanlig lørdagsstillegg med 23 kr ekstra, altså 172,4 kr i timen.

Jeg har snakket med teamlederen min xx antall ganger og det nytter ikke si det til han uansett hvor mange ganger, for etter hver lønning så står det 0 timer på 100% på lønnslippen.

Men siden jeg er vikar, aner jeg ikke om jeg er ansatt via Posten eller et vikarfirma.. Har aldri spurt. Det står Posten Norge på lønnslippen men nederst på arket står det Aditro.. Kanskje dette bare er de som behandler lønningene til Posten?

Uansett, hver gang jeg ringer teamlederen min og klager på at jeg har fått feil lønn IGJEN, så sier han at han skal ordne det men viser seg gang på gang at jeg aldri får betalt for de lørdagene jeg skulle hatt 100%. Tror han tar kontakt med de som utbetaler lønningene men er tydeligvis noe som ikke funker når jeg får for lite betalt..

Har ikke kontrakt, noe jeg vet jeg skulle hatt men vet ikke om det hadde spilt noen rolle. De er avhengig av meg da jeg er den eneste som kan alle rutene og er veldig fleksibel vikar, spesielt da det er manko på folk..