Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 293
Tydeligvis er arbeidsgiver pålagt til å spare pensjon for deg, så det spares pensjon i storebrand fra mine tidligere jobber. Skjønner ikke en dritt av det der. Er det noe jeg bør gjøre liksom eller burde jeg bare la det ligge?
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Hvis du er ung (som jeg antar du er) vil det være lurt å endre spareprofil på dette. Antar den er moderat til lav risiko eller kun renter. Å plassere disse i fond vil lønne seg mye (avkastning på avkastning osv.).
Har selv det siste 12årene hadde over en dobling av innskuddet grunnet plassering i fond.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Penga står på "anbefalt pensjon"

Et pensjonskapitalbevis er oppspart pensjon fra en tidligere arbeidsgiver hvor du hadde innskuddspensjon. Pensjonskapitalbeviset utstedes når du slutter i jobben og inneholder det som arbeidsgiver har betalt inn til din pensjon mens du var ansatt. Produktet leveres av Storebrand Livsforsikring AS. Når du sparer i denne avtalen, blir du ikke eier av de underliggende finansielle investeringene, men du får en fordring på Storebrand Livsforsikring AS.
Vis hele sitatet...
Jaha. Hva betyr det?
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Penga står på "anbefalt pensjon"



Jaha. Hva betyr det?
Vis hele sitatet...
Hvis du ringer både Storebrand og din bank så kan du få litt innsikt i sparing i fond.
Rentene dine og derav avkastningen (kall gjerne fondet for vekstforholdene til planta di. Og de forskjellige fondene er forskjellige veksthormoner med forskjellige fordeler, ulemper og risikoer) vil variere mye mellom forskjellige fond. Men, de vil variere ekstremt mye fra en rentekonto til et fond.