Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 41724
Hei, har søkt litt rundt her i forumet men finner ikke en skikkelig piercing tråd her.
Så tenkte og lage denne så det går å diskutere hva folk syns om piercinger generelt,
selv syns jeg det er fint. og har 1 i hver av ørene 2 stk i høyere øyebryn og 1 i tunga, da syns jeg grensa har nådd og det er ikke fint med flere mener nå jeg.

Mine erfaringer med Piercing.
Først når jeg var rundt 12 år fikk jeg lov av min mor og ta i den ene øreflippen, dette syns jeg var vondt i forhold til de andre stedene jeg har piercing. Så ble jeg 14-15 år og tok i den andre øreflippen, det var like ubehagelig men denne tok jeg selv.

så når jeg var 15 spurte jeg mama om jeg kunne ta i øyebrynet, fikk da et pent nei men jeg maste og maste hele tiden. siden her i området så tar de ikke på folk under 16 år, så endte opp med at jeg tok denne selv også, tok heller ikke lang tid før jeg tok en til i samme bryne selv der også. disse syns jeg ikke var vondt og ta.

så ble jeg enderlig 16 år og jeg spurte for og være høferlig med mamma om jeg kunne ta piercing i tunga, fikk også et nei her -.- men nå var jeg 16 år og kunne ta på det lokale piercing studeo og det var noe jeg også gjorde. Denne var ikke så vondt der og da, ikke mere en et vepsestikk. Men det var i ettertid jeg angra litt tunga mi hovna opp og jeg kunne nesten ikke snakke den første uka og det var tungt og spise. etter 2 uker bare lespa jeg litt, etter 5 uker var tunga tilbake til det normale. som sakt ikke vondt der og da men i ettertid angra jeg, men er glad jeg ikke tok den ut, er nå 18 år og har alle disse piercingene.

Litt gennerelt om Piercing.
Navn på piercingsmykker:
Banana: Også kalt bøyd barbell eller bananabell. Består av en bøyd stang (derav navnet "banana"), samt en kule eller lignende i hver ende. På enkelte bananaer er begge kuler løse, mens andre har bare en løs. Brukes til navle, øyenbryn, vertikal labret/medusa, brystvorte og litt av hvert ellers. På navlebanana er det en stor (nederst) og en liten kule, der den minste kan skrus av.

Barbell: Består av en stang, samt en kule i hver ende. På enkelte barbeller er begge kuler løse, mens andre har bare en løs.
Barbeller brukes vanligvis til tunger og brystvorter, evt. industrials eller mellom øynene. Rette barbeller bør ikke brukes i øyenbryn.

Bar Closure ring: Lik Segment ring, men har en rett del istedenfor kulen, som gjør at denne ser ut som en komplett ring. Delen kan bestå av kirurgisk stål, titan eller akryl.

CBB (Circular Barbell): Også kalt hesteskoring. En barbell formet som en ring. Brukes i vanligvis i septum (nese), brystvorter og øreflipper.

CBR/BCR(captive bead ring/ball closure ring): Dette er de mest brukte piercingsmykkene. Det er en nesten komplett metallring, med et lite mellomrom hvor det sitter en kule, som holdes på plass av press/klem fra ringen. Kula er vanligvis laget av titan eller stål, men kan også være laget av forskjellige stener eller akryl. Kula har to små hakk som ringen klemmer på. Kan brukes nesten overalt.

Labret: Dette er en rett stang med flat plate på ene siden (innsiden), og forskjellige kuler eller annet på utsiden. Oftest kan bare kula kan skrus av, men på noen innvendig gjengede smykker kan platen også skrus av. Brukes i leppe og øre.

Nostril Screw: Istedenfor plate eller kule på innsiden er stangen bøyd i en spiralform. Mindre piercingsmykker av denne typen selges ofte rette slik at pierceren selv kan forme den etter kundens behov.

Segment ring: Lik CBR, men har en kurvet del istedenfor kulen, som gjør at denne ser ut som en komplett ring. Delen kan bestå av kirurgisk stål, titan eller akryl.

Twister/ørespiral: Piercingsmykke som nesten ligner på en fjær. "Skrus" inn i flere piercinghull i øret.


En ny piercing vil være sår, øm og rød i flere dager opp til tre uker. Komplett healing av piercingen vil ta flere uker. Under ser du mer spesifikke estimater for healing. I denne perioden må man ta hensyn for å unngå infeksjon. Å røre/leke med piercingsmykket, eller seksuell aktivitet ved intimpiercing anbefales ikke.
Primær heling vil ta omtrent så lang tid som listet under. I denne perioden skal piercingsmykket ikke tas ut.
Full heling av piercingen starter etter primærhelingen, og tar som regel like lang tid som primærheling. I denne perioden blir huden tykkere og begynner å få økt elastisitet

Mulige komplikasjoner:
- Betennelse (inflammasjon) pga av trauma.
- Infeksjon.
- Irritasjon pga overdreven rensing / for sterkt rensemiddel.
- Arrdannelser: Hypertrofisk: overproduksjon av arrvev. Kommer ofte av press og bevegelse. Går som regel bort. Ofte i ørebrusk og navel.
Atrofisk: nedsenket arr. Sånn piercinger vanligvis ser ut etter at smykket er fjernet.
Keloide: overproduksjon som oftest er genetisk. Arret vokser ut over det opprinnelige såret. Kan bli permanente.
- Migrasjon: piercingen har flyttet på se (vridd seg), eller vokst helt ut.
UANSETT; la smykket sitte i og kontakt en profesjonell piercer eller lege.
Hva gjøres om du bytter piercingsmykke selv?
Vask deg først godt på hendene før du tar i det nye smykket. Så vasker du alle deler av smykket i antiseptisk/antibakteriell såpe og legger det på en ren plass.
Deretter tar du ut piercingsmykket du bruker, og vasker piercingen (hullet), området rundt og hendene dine i samme såpe før setter i det nye piercingsmykket.
Hva er vanlig prosedyre ved operasjoner/medisinske undersøkelser/røntgen?

Her varierer det fra sted til sted. For operasjoner krever mange at alle smykker fjernes, selv for små rutineinngrep. Egentlig trenger man kun å fjerne smykker som sitter i området som skal opereres, og eventuelt smykker i munnen hvis man skal få narkose. Ved røntgen bør man fjerne smykker som kan sitte i veien for sikten, f eks brystvortesmykker hvis lungene skal sjekkes. Ved MR kreves alle smykker fjernet, men så lenge smykkene ikke er magnetiske er dette egentlig ikke nødvendig. Ellers ved vanlige undersøkelser kan smykkene sitte i så lenge de ikke vil være i veien.
Akkurat nå har jeg to hull i hver øreflipp, i nesevingen og i brystvorta.
Har hatt ett til hull i ene øreflippen, har hatt øverst i ørekanten to ganger og har også hatt septumpiercing.
Sist endret av sali; 28. august 2011 kl. 14:38.
hvordan var det og ta i brystvorta, vondt lenge etterpå eller derog da?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
hvordan var det og ta i brystvorta, vondt lenge etterpå eller derog da?
Vis hele sitatet...
Det var sinnsykt vondt å ta. Var fryktelig vondt dagen etterpå også, og var vell værst de første dagene. Ble bedre og bedre etterhvert.
Sitat av sali Vis innlegg
Det var sinnsykt vondt å ta. Var fryktelig vondt dagen etterpå også, og var vell værst de første dagene. Ble bedre og bedre etterhvert.
Vis hele sitatet...
ok hehe, har veldig lyst til og ta i brystvorten. Men det høres så synsykt vondt ut.. :O
Sitat av DingoXo Vis innlegg
ok hehe, har veldig lyst til og ta i brystvorten. Men det høres så synsykt vondt ut.. :O
Vis hele sitatet...
Ja var sinnsykt vondt, men vil du ha så ta det
Venninna mi som tok i brystvorta dagen før meg syntes ikke at det var vondt i det hele tatt. Er jo veldig individuelt det der
Sitat av sali Vis innlegg
Ja var sinnsykt vondt, men vil du ha så ta det
Venninna mi som tok i brystvorta dagen før meg syntes ikke at det var vondt i det hele tatt. Er jo veldig individuelt det der
Vis hele sitatet...
ja det er sant, hva er prisen på dette. Rundt 500 kr ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
ja det er sant, hva er prisen på dette. Rundt 500 kr ?
Vis hele sitatet...
640kr der jeg tok. Jeg piercer meg bare ett sted i Oslo så, kvalitet fremfor kvantitet

Koster 510 der for menn med ring. Jeg har barbell da.
Sist endret av sali; 28. august 2011 kl. 14:47.
Sitat av sali Vis innlegg
640kr der jeg tok. Jeg piercer meg bare ett sted i Oslo så, kvalitet fremfor kvantitet

Koster 510 der for menn med ring. Jeg har barbell da.
Vis hele sitatet...
ok, prisene har kanskje gåttt opp her også de 2-3 siste årene. Men det er noe jeg skal vurdere før neste sommer. Takk for info.
Tok i brystvorta for noen år siden.
såvidt jeg kan huske - syns jeg ikke det var så vondt. Det er faktisk vondere i etterkant, da t-shorta gnisser mot nippelen osv. (Tok ut piercingen etter 2 år, orka rett og slett den ikke mer, og siden jeg begynte med kampsport passa det heller ikke).

Har i tunga nå, og en i øret. Thats it.
har 2 i øret som jeg driver å strekker, er vel 3mm på høyre, å 4 på venstre. Får se hva det ender opp på..
Vurderer å ta begge nipplene, må bare finn et sted der de vil stikke i begge samtidig. tviler på jeg går tilbake vist jeg først tar i den ene. Har også vurdert en omvendt prince albert, men ekke spes keen på å gå lenge uten pulings.. Og vurderer også en "rocco", tenker jeg bare stikker akkurat den selv. Har også fundert på implant, kanskje i nakken elns, men tror det funker dårlig i kombinasjon med jobben min. Men suspension frister VELDIG.

Har merkelig nok bare renset ørene 2 ganger etter jeg tok de, men ingen infeksjon eller tull, og jeg jobber som mekaniker så har vært borti de mer enn en gang med skittene hender. bra imunforsvar kanskje.


Bodymod wiki finner dere her:
http://wiki.bmezine.com/index.php/Main_Page
Jeg utvida til 10mm i hvert øre, pluss tre piercinger til oppover øreflippen, også har jeg tragus og inner conch. Jeg har også angelbites, altså to piercinger i overleppa, i tunga og i navelen
Ja, jeg hadde forresten 5mm i begge ørene før.
Betalte bare 450 spenn for en piercing i nippel'n med enkel ring med kule på artic tattoo i Tromsø.
Var som å ta en vaksine egentlig... Har også hull i begge ørene som jeg tok selv på speiderleir for flere år siden med sikkerhetsnål sterilisert på bål.
Noen som har peiling på pris ved peircing i tunga? Har fryktlig lyst på dette.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Noen som har peiling på pris ved peircing i tunga? Har fryktlig lyst på dette.
Vis hele sitatet...
Prisene varierer jo fra studio til studio, men jeg tror jeg betalte rundt 500,-
Noen som vet hvordan det er med dermals? Sitter de godt, bedre enn f.eks surface piercinger for å sammenligne med noe?
Jeg tok en surface piercing mellom kragebena for en stund siden, og den grodde ut etter en knapp måned. Vurderer nå fire dermals, to på undersiden og oversiden av hvert krageben, så det ser ut som om piercingen går inn under kragebenet og kommer opp igjen Men er veldig usikker på om de faktisk vil sitte, eller om de gror ut sånn som surface piercingen.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Noen som har peiling på pris ved peircing i tunga? Har fryktlig lyst på dette.
Vis hele sitatet...
500kr på downtown tattoo & Piercing i oslo.
Jeg synes ansiktspiercinger på menn er MASSIV turnoff. Den eneste ørepiercingen jeg kan tolerere er plugs. Blergh.
Sitat av Klepto Vis innlegg
Noen som vet hvordan det er med dermals? Sitter de godt, bedre enn f.eks surface piercinger for å sammenligne med noe?
Jeg tok en surface piercing mellom kragebena for en stund siden, og den grodde ut etter en knapp måned. Vurderer nå fire dermals, to på undersiden og oversiden av hvert krageben, så det ser ut som om piercingen går inn under kragebenet og kommer opp igjen Men er veldig usikker på om de faktisk vil sitte, eller om de gror ut sånn som surface piercingen.
Vis hele sitatet...
Alle mine venner som har dette har hatt store problemer med dem. Kroppen liker dem ikke i det hele tatt og gjør alt for å støte dem ut ser det ut til. Tror vel det nærmer seg et år grotid på en av jentene og det ser fortsatt totalt jævlig ut.
Mitt råd er å droppe dette, det blir ikke bra etter det jeg har sett.
Sitat av KingPill Vis innlegg
500kr på downtown tattoo & Piercing i oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg betalte også 500 kr på studio Z i tønsberg for 2 år siden, vet ikke helt prisene der nå men vile vel tro det var noe av det samme
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er tunneller i ørene snart her.
Og så blir det implant etter hvert!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Det er tunneller i ørene snart her.
Og så blir det implant etter hvert!
Vis hele sitatet...
Implant her jeg ikke hørt/lest så mye om, er dette dyrt og hvordan fungerer dette?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Bilde søk på google, så ser du hvertfall hva det er.

Er ingen i Norge som gjør dette lovlig, men i Sverige er det lettere å få det gjort.
Husker ikke eksakt prisen, men det ble noen tusen.

En annen ting jeg kunne tenke meg å prøve er suspenison.
vet hva implant er :P så dem tar det ikke i norge?
suspenison ser kult ut men kunne ikke tekt meg det selv nei..
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er en plass i Norge hvor det kan vere mulig å få det gjort, men ho vil ikke gjøre det på fremmede, lenger.
Men er ikke noe problem i Sverige, så det blir vel forhåpentlig vis en ferie tur til Stocholm til sommeren.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Det er en plass i Norge hvor det kan vere mulig å få det gjort, men ho vil ikke gjøre det på fremmede, lenger.
Men er ikke noe problem i Sverige, så det blir vel forhåpentlig vis en ferie tur til Stocholm til sommeren.
Vis hele sitatet...
hmm, ja du får ha lykke til da. Ser ikke så godt ut :P
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Men resultater blir bra da!
Smerte kan vere morsomt!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det bir samme tunellen som han har i nesen, jeg skal ha i ørene. ca 10-12mm
Jeg har 5 hull i det venstre øret, og 3 i det høyre.
Pappa tok meg med til frisør for å ta mine 2 første hull når jeg var 6 år, og skulle begynne på barneskolen. De andre har blitt tatt i perioden 12-16.
Har hull i navlen, den ble tatt da jeg var 15. Har også hull i tunge, som ble tatt når jeg var 16. Har hatt 2 hull på venstre siden av leppen, men de er nå borte, og grodd igjen tror jeg. (dette var det verste stedet jeg hadde, jobbmessig måtte jeg alltid ta den ut, og kampsport ble skummelt.. )
Alt i alt har jeg sikkert brukt 10 000 på piercinger. Vurderer å splitte tunge.
Sist endret av kn^tte; 28. august 2011 kl. 19:19.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg har 5 hull i det venstre øret, og 3 i det høyre.
Pappa tok meg med til frisør for å ta mine 2 første hull når jeg var 6 år, og skulle begynne på barneskolen. De andre har blitt tatt i perioden 12-16.
Har hull i navlen, den ble tatt da jeg var 15. Har også hull i tunge, som ble tatt når jeg var 16. Har hatt 2 hull på venstre siden av leppen, men de er nå borte, og grodd igjen tror jeg. (dette var det verste stedet jeg hadde, jobbmessig måtte jeg alltid ta den ut, og kampsport ble skummelt.. )
Alt i alt har jeg sikkert brukt 10 000 på piercinger. Vurderer å splitte tunge.
Vis hele sitatet...
Neeei ikke splitt, det ser jo ikke bra ut...
Splitting av tunga er noe av det grusomste jeg ser, men, smaken/baken og alt det der.

Har selv hatt godt over 10 piercinger til sammen, men skjeldent mer enn 2 som "synes", vil ikke se ut som en vandrende skraphaug.
Noen som har piercing i penis her?
Kunne selv tenkt meg dette, men det må jo gjøre noe sykt vondt. Synes det ser kjempestilig ut med Prins Albert, men samtidig er det jo ganske hard core.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg har 5 hull i det venstre øret, og 3 i det høyre.
Pappa tok meg med til frisør for å ta mine 2 første hull når jeg var 6 år, og skulle begynne på barneskolen. De andre har blitt tatt i perioden 12-16.
Har hull i navlen, den ble tatt da jeg var 15. Har også hull i tunge, som ble tatt når jeg var 16. Har hatt 2 hull på venstre siden av leppen, men de er nå borte, og grodd igjen tror jeg. (dette var det verste stedet jeg hadde, jobbmessig måtte jeg alltid ta den ut, og kampsport ble skummelt.. )
Alt i alt har jeg sikkert brukt 10 000 på piercinger. Vurderer å splitte tunge.
Vis hele sitatet...
Håper du er jente?

Splitt tunga om du føler for det, personlig ville jeg ikke gjort det, men det er meg, og du er du!
Sitat av moret Vis innlegg
Noen som har piercing i penis her?
Kunne selv tenkt meg dette, men det må jo gjøre noe sykt vondt. Synes det ser kjempestilig ut med Prins Albert, men samtidig er det jo ganske hard core.
Vis hele sitatet...
Har selv hatt lyst på dette og er nok det første jeg skal prioritere innen for piercing nå, men ikke prins albert det ser så knotete ut med pulings da, vil heller ha Ampallang
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/314064 <-- bilde link
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Håper du er jente?

Splitt tunga om du føler for det, personlig ville jeg ikke gjort det, men det er meg, og du er du!
Vis hele sitatet...
Jente ja. Brystvorte høres kult ut. Hvordan er det med piercing downstairs?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jente ja. Brystvorte høres kult ut. Hvordan er det med piercing downstairs?
Vis hele sitatet...
Personlig er jeg ikke veldig begeistret for det, men er bare å kjøre på det!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Personlig er jeg ikke veldig begeistret for det, men er bare å kjøre på det!
Vis hele sitatet...
Mens jeg synes det er stilig. Her er det mange meninger.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Såklart, det er det som er så fint.
Man må bare gjøre som man selv liker!
Ignifer, Ser du har skrevet at du har lyst å prøve suspension, vel da anbefaler jeg deg wings of desire, søk opp på google og facebook for mer informasjon. De er sinnsykt flinke, og håve som også er The headmaster i pain solution er veldig flink med dette, så anbefaler å la han henge deg opp
- Start med ryggen, det er det enkleste.

kn^tte, om du skal splitte tunga, pass på hvor du gjør det, er sinnsykt fail om folk gjør det feil, og tro meg - har sett mange mislykka forsøk - Anbefaler deg og dra ut av landet, og gjøre det på Calm Tattoo & piercing i stockholm, der jeg gjorde det. (koster 3000kr) men er definitivt verdt det.

Og downstairs på jenter er tøft
Noen merker jo til og med mer nytelse ved å ha det i klitten...

"Var en jente der jeg bodde som 16 åring, som tok og klitten og fikk en litt uvanlig reaksjon, hvergang hu går i trapper nå får hun en orgasme, p.g.a denne piercingen. "
Sitat av KingPill Vis innlegg
Ignifer, Ser du har skrevet at du har lyst å prøve suspension, vel da anbefaler jeg deg wings of desire, søk opp på google og facebook for mer informasjon. De er sinnsykt flinke, og håve som også er The headmaster i pain solution er veldig flink med dette, så anbefaler å la han henge deg opp
- Start med ryggen, det er det enkleste.

kn^tte, om du skal splitte tunga, pass på hvor du gjør det, er sinnsykt fail om folk gjør det feil, og tro meg - har sett mange mislykka forsøk - Anbefaler deg og dra ut av landet, og gjøre det på Calm Tattoo & piercing i stockholm, der jeg gjorde det. (koster 3000kr) men er definitivt verdt det.

Og downstairs på jenter er tøft
Noen merker jo til og med mer nytelse ved å ha det i klitten...

"Var en jente der jeg bodde som 16 åring, som tok og klitten og fikk en litt uvanlig reaksjon, hvergang hu går i trapper nå får hun en orgasme, p.g.a denne piercingen. "
Vis hele sitatet...
har en venninde selv som har i klitten og vær gang hun går opp/ned lange trapper så går det :P og sykkelturen er noe hun tydligvis liker..
Det trur jeg rett og slett ikke noe på!
http://bildr.no/thumb/967653.jpeg

kan vell skryte på meg min piercing og har hatt fler i leppa og i øyenbrynet også

brigden ble bytta ut i en større piercing , men har ikke noe bilde av det x)
Sist endret av NosNils; 5. september 2011 kl. 17:22.
Hvilke studioer piercer 12 åringer??
14 da?
haha , er 18 om det skulle forandre saken

men er klar over at bildet ser pudding ut x)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har tips til beste plassen i Trondheim og ta piercing? Trenger for all del ikke være billigste, men helst beste?
Handler om piercing i øyenbrynet.
In the kitchen
muRit's Avatar
Vurderer sterkt å ta en slik piercing i løpet av de neste ukene. Det er vel industrial den heter?

To ting:
1. Hvor i Trondheim anbefaler dere freaks å dra for å ta den?
2. Er det 16 eller 18års grense? (Fyller 16 på fredag )
Sitat av muRit Vis innlegg
Vurderer sterkt å ta en slik piercing i løpet av de neste ukene. Det er vel industrial den heter?

To ting:
1. Hvor i Trondheim anbefaler dere freaks å dra for å ta den?
2. Er det 16 eller 18års grense? (Fyller 16 på fredag )
Vis hele sitatet...
det er 16 årsgrense på de allerfleste piercing studier untak av nedre deler.
så da får du ha lykke til