Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 6243
Det er avgjørende for flyktningenes skjebne at det sitter folk hos dem til en hver tid for å hindre at de skippes ut av landet uten oppmerksomhet. En del folk fra SOS Rasisme, Blitz, RV, AKP og Rød Ungdom har tilbrakt natta hos dem, men vi er avhengige av at flere tar turen nedom og sitter vakter. Alle som ikke har jobb eller skole oppfordres på det sterkeste til å dra til Domkirka, andre oppfordres til å dra ned etter jobb. Ta gjerne med ei kanne kaffe og venner og medelever. Dersom politiet ikke allerede har gjennomført en ny aksjon vil det også bli nødvendig at folk sover sammen med flyktningene i natt.- rød ungdom

er jeg den enste som reagerer når en gjeng aper som går ned til afghanerne og er er der i solidaritet mens de akkurat propa i seg en god middag. alle mette jævler som føler solidaritet for afghanerne er det bare å le eller spy av. hvis du selv ikke har spist på x-antall dager selv er det solidaritet.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Altså, jeg fatter ikke engang poenget med sultestreik som politisk virkemiddel. Hvorfor kan ikke samfunnet bli mer kyniske å innse at det på ingen måte er fellesskapet som rammes når en stut gjør som 2-åringer og nekter å spise?
Man kan selvsagt vise solidaritet med Afghanerene på andre måter enn å delta i sultestreiken deres, f.eks ved å gjøre det vanskeligere for politiet å fjerne demonstrantene. Marken : Selv om du ikke skjønner at det funker er det bare å se på historiske eksempler på sultestreiker som har fungert, og det er mange. Poenget er å få fokus på en sak, og å vise at man personlig er villig til å ofre mye.

FN har på det sterkeste oppfordra Norge om å ikke sende Afghanerene tilbake, men fordi den helvetes Arbeiderparti-regjeringa tror de må være like umenneskelige som Frp og Høyre, for å så stemmer, må de vise muskler i denne saken. Det er en skam for Norge hvis/når de blir utsendt.
tenkt på det sånn Dontomaso at hvis vi lar de bli og sende ut de neste som ikke vil så kommer jo sefølgelig de til og legge seg ned og sultestreike og det er forskjellsbehandling...

og en ting til ikke diss Frp. de har kanskje litt skrullete ledere men mye av det de står for synes ( i hverfall jeg) er bra
Skal være enig i at man ikke kan la alle flyktninger kom inn i Norge bare fordi de sultestreiker. Men i dette tilfellet har for eksempel FN sagt at afganerne ikke bør sendes tilbake. Dette pga. at risikoen for å bli drept i Afghanistan akkurat nå er veldig stor.

Man kan ikke si at for å vise solidaritet så må man gjøre det samme som de man støtter. Du hjelper ikke veldig mange afghanere ved å sulte deg selv. Selv om man kanskje ville brydd seg litt mer hvis noen nordmenn satte seg ned ved Domkirka i Oslo og sultestreiket de også.
Det lager jo et større problem ved å sultestreike spør du meg. Sjansene for å bli minker ved å gjøre akkurat dette. Grunnen: Får de bli værende kan andre tro at de kan få bli, ved å sultestreike, uansett hvilket annet grunnlag de har for å bli. Dette kan vi selvfølgelig ikke ha noe av, så de blir nok sendt tilbake igjen.
Det er skummelt å tenke på hvor heldig vi er som er født i dette landet. Jeg synes vanvittig synd på disse menneskene, og hadde ikke hatt noe problem med å la dem bli - om dette var opp til meg. Tingen er nok at det som blir gjennomført i praksis, skal være den offisielle politikken. Om vi gir asylsøkere en ny sjanse fordi de er uenig i avgjørelsen om å ikke la dem få asyl, vil hele systemet vårt slå sprekker. Jeg forstår godt at politikerne synes dette er vanskelig, men likevel er det lett for meg å mene: La dem bli her, gi dem et måltid og en klapp på skulderen. Dette er mennesker som sliter, og vi (som de rike og heldige) bør vise barmhjertighet og ta dem i mot med åpne armer. Så får vi i denne omgang se på dette som en sak som satt innvandringspolitikken vår på dagsordenen, og da en skikkelig gjennomgang av hva som skal være vår politikk på dette.
Sitat av ShAnGlaPanG
og en ting til ikke diss Frp. de har kanskje litt skrullete ledere men mye av det de står for synes ( i hverfall jeg) er bra
Vis hele sitatet...
Det er da ytringsfrihet her, og jeg tror nok ikke Don er alene om å mene at politikken er minst like skrullete som lederne er. Les no bare det naive partiprogrammet.
Sist endret av Matthiesen; 17. juni 2006 kl. 23:53.
9zlbed's Avatar
Trådstarter
offtopic men mulla krekar bor her etter å vært landsfovist i mange år
Sitat av DonTomaso
FN har på det sterkeste oppfordra Norge om å ikke sende Afghanerene tilbake, men fordi den helvetes Arbeiderparti-regjeringa tror de må være like umenneskelige som Frp og Høyre, for å så stemmer, må de vise muskler i denne saken. Det er en skam for Norge hvis/når de blir utsendt.
Vis hele sitatet...
enig i at de bør få bli her, men synes fortsatt at det gir dårlig signal ut til resten av verden. at man gjennom å sulte bare kan komme inn i norge på tvers av innvandringspolitikken. da ser ikke jeg noe vits i å ha noe innvandrerstopp isåfall.
Sitat av Tobb
Det lager jo et større problem ved å sultestreike spør du meg. Sjansene for å bli minker ved å gjøre akkurat dette.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt. En sultestreik er en temmelig desperat (og sjelden) aksjon, og jeg tviler sterkt på om de hadde hatt noen større sjansje for å bli værende i landet om de forholdt seg passive og ventet på å bli kastet ut.
Syns det er idiotisk med folk som gjorde motstand da politiet kom for å fjerne afghanerne.

1: Hadde de greid å forandre situasjonen i det hele tatt? Nei, greit de er uenige, men det hindrer ikke det faktum at polititet ville ha fjernet de asylsøkerne politiet måtte ønske uansett.
2: Det var tydelige tegn dagen før at de ville bli fjernet, og at de var fjernet etter forespørsel fra dompresten og Oslo kommune pga helstetilstanden til enkelte.

Før politiet måtte flyttet enkelte med makt fikk alle en slik lapp:
http://www.vg.no/bilder/edrum/1150443451792_673.jpg
Hvorfor i alle dager motsi seg det arbeidet de skal gjøre? Helt idiotisk etter min mening, men det skapte litt dramatikk og sympati som fremmer saken i deres retning da. Sympati som er gitt på feil grunnlag selvfølgelig, media vil ha dramatikk og situasjoner som sjokkerer.




Og en annen ting: Når de lager så mye mediahysteri for en slik sak så må Norge statuere strenge eksempler, ellers hadde Norge blitt sett på som paradis for fremtidige asylsøkere. Dere husker kanskje 13 år gamle Ashok som ble sendt til sin alkoholiserte bestefar i Sri Lanka (les mer her )



Edit: Virker som mange uttaler seg uten å ha satt seg inn i saken. Norge har planer om å sende de som skal sendes tilbake til Kabul selv om de har tilknytning til Kabul fra før eller ikke. FN anbefaler at folk ikke skal sendes tilbake til steder hvor de ikke tidligere har hatt tilknytning til, det er dette som er kluet her. Virker som noen tror at Norge har planer om å dumpe alle midt i en et av de farligstee områdene i Afghanistan. I Kabul er de trygge nok!!
Sitat av Fra NTB datert 10. juni
Norge lar afghanere som har et beskyttelsesbehov få bli i Norge, opplyser Arbeids- og inkluderingsdepartementet.
- Personer som kommer fra utrygge områder, vil ikke bli tvangsreturnert nå. I praksis innebærer dette at folk fra Kabul-området, uten beskyttelsesbehov, vil bli returnert, sier statssekretær Libe Rieber-Mohn.

FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) vil få opplysninger fra norske myndigheter om alle afghanske flyktninger som er planlagt returnert.

- Hvis UNHCR har innsigelser for enkeltpersoner, vil retur av disse bli vurdert på nytt, eventuelt utsatt. Dette innebærer i realiteten at det i denne omgang bare vil bli returnert personer som ikke har et beskyttelsesbehov og som har tilknytning til områder i Afghanistan som UNHCR har akseptert retur til i sine anbefalinger, sier Mohn.
Vis hele sitatet...
Sist endret av sputch; 18. juni 2006 kl. 02:40.
Norge er et demokratisk land, og folk har lov å sultestreike som de vil. Men se hva poltikere gjør - istedet for å lytte til dem, fjerner de bare dem fra gaten og vil sende dem tilbake til hjemlandet. Jeg ville ikke ha bodd i Afghanistan jeg heller. Ville dere?

Forresten, jeg har lest partiprogrammet til FrP før valget - og syntes at den suger mest av alle partiene i Norge. Den dagen FrP erobrer Norge, skal jeg flytte ut av landet...
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av marsboer
Norge er et demokratisk land, og folk har lov å sultestreike som de vil. Men se hva poltikere gjør - istedet for å lytte til dem, fjerner de bare dem fra gaten og vil sende dem tilbake til hjemlandet. Jeg ville ikke ha bodd i Afghanistan jeg heller. Ville dere?

Forresten, jeg har lest partiprogrammet til FrP før valget - og syntes at den suger mest av alle partiene i Norge. Den dagen FrP erobrer Norge, skal jeg flytte ut av landet...
Vis hele sitatet...
Det du sier er at vi skal fly over hele Afghanistan (og resten av midtøsten) hit?
Jeg foreslår videre at du tar for deg partiprogrammene til SV og ikke minst RV for å avdekke eventyr og fantasihistorier som overgår bibelen.
Sitat av Marken
Det du sier er at vi skal fly over hele Afghanistan (og resten av midtøsten) hit?
Vis hele sitatet...
Har du drukket? Hvor er det som står at jeg påpekte noe slikt? Og hvem sier at jeg holder med SV? Hvem er det som dikter opp her?
Siden han sitter med dataen klokka 02:39, så håper jeg ihvertfall at han har drukket og kommet hjem fra byen, og bare slang litt ubetenksomt med leppa, men jeg tror nok egentlig bare han er sånn.

Det er latterlig å kalle Kabul trygt, og det er idiotisk å sende folk tilbake dit.

Alle partier har sine "tåpeligheter" i programmene, ting de veldig gjerne skulle ha gjennomført, men som naturligvis er helt i det blå. De ubestridte kongene av å ha størst mengder med idioti og svada i programmet sitt, er uten tvil FrP. Ikke prøv å si noe annet. Gjennomfører man halvparten av programmet deres, så er norge KONK i løpet av null tid, arbeidsledigheten og renta skyter til himmels, mens det som var igjen av et samfunn ville ha vært totalt fucked.
"Alle som ikke har jobb eller skole oppfordres på det sterkeste til å dra til Domkirka (...)"
Dette er vel de nevnte partiene generelt?
Jeg personlig syns at man bør få disse vekk. Og hvis det blir slik at de får oppholdstilatelse.
Så setter det et eksempel for andre, og tilslutt har vi flere tusner som sultestreiker! Råd til staten: Rydd opp fort som faen. Send dem vekk

I Norge sultestreiker man ikke!!!
De sultestreikende er bare feige.. De er ikke villig til å kjempe for sitt eget land! De vil heller sette seg på rompa og dø i Norge, enn å dra tilbake til Afghanistan og prøve å gjøre noe med situasjonen. De lar andre føre krigen og lever på trygd her i Norge, som JEG betaler...
har norge en slik green card ordning som usa eller er det bare og rusle inn i landet og få (nesten alltid) oppholdstillatelse?
Sitat av ShAnGlaPanG
har norge en slik green card ordning som usa eller er det bare og rusle inn i landet og få (nesten alltid) oppholdstillatelse?
Vis hele sitatet...
Her søker man om asyl. Og vi bruker FN sine rettningslinjer om hva som er "kriterier" for å få innvilget søknad.
Sitat av Nyskjerriper
Ja send dem vekk.Det gjelder også (stor banditten)mula!Nå må norsker se hva som fåregår her i landet.Beklagelsesvis begynner vårt opphav å dø bort.Så det blir snart bare rompe slikkere igjen.
Vis hele sitatet...
Ja, ser at du prøver å bevare vårt opphave norske(r) språk.

Syns det er latterlig når folk kommer og sier at utlendinger ødelegger norske tradisjon/natur/ol. Det er heller USA som påvirker oss. Pek ut en ny tradisjon/trend/mote som vi har direkte hentet fra Østen...?

Skal vi være sint på dem som påvirker oss, må vi gå tilbake til vikingtiden. Da vil det si at vi må bli sint på kristendommen - de som først påvirket oss. Etterpå var det Danmark og Sverige. Så ødelagte de vårt gamle språket - Norrøn og hvor mange kan språket? eller den enkle runeskriften i hele tatt?

Forresten, den største innvandrer-gruppen i Norge er svensker. Fakta.
Sitat av Jumbo
Jeg personlig syns at man bør få disse vekk. Og hvis det blir slik at de får oppholdstilatelse.
Så setter det et eksempel for andre, og tilslutt har vi flere tusner som sultestreiker! Råd til staten: Rydd opp fort som faen. Send dem vekk

I Norge sultestreiker man ikke!!!
Vis hele sitatet...
Det var noen etiopiere som sultestreika for å få søknadene sine gjennomgått på nytt for noen år siden. Så vidt jeg husker det så fikk de det. Har ikke sett "flere tusener som sultestreiker" etter det.

Kabul er forsåvidt ikke noe trygt sted.
Sitat av commie

Kabul er forsåvidt ikke noe trygt sted.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, men det er f... ikke Oslos gater på kveldstid heller. På tide at det settes strengere krav til de som søker opphold her i landet. Folk sulter i hjel i store deler av verden, sultestreik er et hån mot disse.
Vi kan ikke la de bli bare for at de sultestreiker. Gjør vi det kommer alle til å sultestreike. Så enkelt er det.
Å sammenlinge situasjonen i Kabul med Oslo i de sene nattetimer er tullete. Jeg forstår ikke hvor du vil med det heller. Det virker som om du ved å nevne sikkerhetssituasjonen i Oslo forsøker å hinte til at innvandrere står for mye vold og vi derfor må stille strengere krav til de som søker opphold. Om du ikke vet det så er krava som stilles til asylsøkere ekstremt strenge.

Og hvordan er en sultestreik en hån mot folk som sulter i hjel?

@mainer: Nei det er ikke så enkelt. Som jeg har skrevet så har innvandrere tidligere sultestreika for å få søknaden gjennopptatt. Den gang nådde dei fram, og vi har ikke sett noen strøm med sultestreikende i ettertid.
Sist endret av commie; 18. juni 2006 kl. 14:54.
Sitat av 9zlbed
offtopic men mulla krekar bor her etter å vært landsfovist i mange år
Vis hele sitatet...
OT: Men der har du jo det slik at de landene han faktisk ikke kommer til å bli drept i, de slipper ham ikke inn. Men nå er det jo slik at de holder på å diskuterer om hvilket land han skal utleveres til først. For både usa og nederland og en del andre land har sakt de vil ha ham innenfor sine murer:P
Sitat av sputch

Edit: Virker som mange uttaler seg uten å ha satt seg inn i saken. Norge har planer om å sende de som skal sendes tilbake til Kabul selv om de har tilknytning til Kabul fra før eller ikke. FN anbefaler at folk ikke skal sendes tilbake til steder hvor de ikke tidligere har hatt tilknytning til, det er dette som er kluet her. Virker som noen tror at Norge har planer om å dumpe alle midt i en et av de farligstee områdene i Afghanistan. I Kabul er de trygge nok!!
Vis hele sitatet...
eh..
det er jo veldig tydelig at folk uttaler seg uten å ha satt seg inn i saken, deg inkludert.
hva vet du om at kabul er trygt?
jeg møtte en kis hvis bror, bosatt i kabul, har fått armen kuttet av fordi han nektet å si hvor broren (som sultestreiker i norge) er, av taliban.
mange tror at den vestlige verdens tilstedeværelse i afghanistan har gjort landet trygt, noe som er helt borte i natta teit.
det var en tydelig beruset norsk dame innom som slang dritt til afhganerne og ba dem kjempe sin egen krig.
da vi pratet med henne viste det seg at hennes sønn, som tjenestegjorde i militæret og var stasjonert i afghanistan var drept for snaut et par uker siden.
trygt?
Presidenten i afghanistan i dag er en gammel krigsherre med tilknytning til al quaida.
trygt?
norge har brukt 500 milliarder kroner på militære formål der nede, men bare 300 millioner kroner på hjelpe arbeid.
trygt?
det er krig i landet og mange av disse menneskene er ettersøkt i afghanistan pga politisk overbevisning og kommer sannsyneligvis til å 'forsvinne' innen et par timer etter at de har kommet til kabul.
trygt?
jeg har vært der nede hver dag siden deres 20. dag med sultestreik og har faktisk satt meg inn i deres situasjon, i motsetning til flertallet som uttaler seg her på forumet


Sitat av Jumbo
Jeg personlig syns at man bør få disse vekk. Og hvis det blir slik at de får oppholdstilatelse.
Så setter det et eksempel for andre, og tilslutt har vi flere tusner som sultestreiker! Råd til staten: Rydd opp fort som faen. Send dem vekk

I Norge sultestreiker man ikke!!!
Vis hele sitatet...
i alle dager..
et eksempel for andre?
du er vel et kremeksempel på at vigrid har fått vann på mølla i bygdenorge?

Sitat av ShAnGlaPanG
har norge en slik green card ordning som usa eller er det bare og rusle inn i landet og få (nesten alltid) oppholdstillatelse?
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke om du er klar over dette, men norge er et av de vanskeligste landene i verden å få innpass i.
at noen synes det er mye innvandring i landet tyder bare på at frp's fremmed fryktende politik går rett igjennom.
du har ikke peiling, utifra hva du sier, på hva som foregår i verden.
norge er kanskje det vanskeligste landet i verden å komme inn i og har betydelig mindre innvandring enne sverige og danmark bl.a.

Sitat av mainer
Vi kan ikke la de bli bare for at de sultestreiker. Gjør vi det kommer alle til å sultestreike. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
som sagt, sett deg inn i den jævla saken før du kommer med tåpelige uttalelser.
hvem faen er alle? du og jeg?

en person sa at å sultestreike er en hån mot alle som sulter i verden.
mener du at vestlig livstil IKKE er en hån mot alle som sulter?
folk som handler bl.a. klær og kosmetikk for titusener av kroner i måneden er helt greit, men når noen lar være å spise er det hån?
du sitter på en datamaskin som sannsyneligvis har kostet skjorta og prater om hån?
hvis du slutter å dytte i deg syre, kanskje du lander og innser at hva du sier bare er svada.
Sitat av HellToPay


som sagt, sett deg inn i den jævla saken før du kommer med tåpelige uttalelser.
hvem faen er alle? du og jeg?
Vis hele sitatet...
Idiot. Jeg er norsk statsborger. Jeg snakker om de som ikke får tillatelse til å bli i Norge.

Edit: Jeg mener de bør få bli, men ikke pga. at de sultestreiker.
Sist endret av mainer; 18. juni 2006 kl. 15:27.
Sitat av HellToPay
hvem faen er alle? du og jeg?
...
hvis du slutter å dytte i deg syre, kanskje du lander og innser at hva du sier bare er svada.
Vis hele sitatet...
Du også burde skjønne at i denne saken er det alle invandrere uten oppholdstilatelse som vil begynne å sultestreike, for de ser at det funker, og til slutt kryr det av slike uten oppholdstilatelse som sitter og sulter..

Og det du driver med i den posten din er lik så mye personangrep på andre brukere på forumet her som det er lite fornuftig, tror det er du som bør slutte med syra og heller finne frem forumregla og se om du kan å lese

Ble en masse offtopic her, men ble såppas frustrert av posten din at jeg måtte bare få det inn på skjermen her
Sist endret av Popp; 18. juni 2006 kl. 15:27.
Sitat av DreieR
Det er jeg helt enig i, men det er f... ikke Oslos gater på kveldstid heller.
Vis hele sitatet...
Nei det har du faanmeg rett i, jeg mener, bare sist uke hørte jeg om MINST to bilbomber i torggata, tima perfekt til når utestedene stenger, et par hundre skadde og nesten 40 drept, fløt blod og hjernemasse utover hele gata.

Idiot, du veit faan ikke hva du snakker om. La meg forresten gjette, du stemmer FrP, ikke sant?
Enig med atomet. Tenk deg om? Det går ikke ann å sammenlikne en gang.
Sitat av Nyskjerriper
HALLO!!!!!Svensker er jo nordens folk!!!Ang:vikingetiden ...Jeg snakker om nå tid.Hvor mange av oss vanligmann i gata,har noen innvirkning på hva som skjer?Blir overkjørt av land og regjering(Hjerne vasking).Ikke rart man må "VEKKE"enkelte blinde(godtroende)
Vis hele sitatet...
Skal du ta nåtid bør du heller rette deg mot USA, ikke innvandrere. Det er USA som rævkjøre oss med deres fantatiske politikk og medium. Se hvor mye partiene blir påvirket av USA. Til og med kultur og språk. Skal du vekke noen, bør du helst være våken selv...
Sist endret av marsboer; 18. juni 2006 kl. 15:40.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av HellToPay
eh..
norge har brukt 500 milliarder kroner på militære formål der nede, men bare 300 millioner kroner på hjelpe arbeid.
trygt?
Vis hele sitatet...
Jeg ler så jeg får tårer i øynene. Jeg tror det tallet er over din fatteevne.
Sist endret av Deezire; 18. juni 2006 kl. 15:57.
Jeg forstår at de helst vil være i Norge. Det må jo være bedre å bo her, enn i rottereiret de kommer fra. Men nå er det en gang slik, at det er fattet et vedtak. Der veldig flinke mennesker har funnet ut at behovet deres for hjelp ikke er så stort likevel, utifra dette har de bestemt at de skal tilbakeføres.

Med andre ord - de som kjenner mer av saken enn det vi gjør, har kommet frem til at behovet for beskyttelse ikke er så stort som det har vært tidligere.

Jeg støtter sjelden FrPs politikk, men på akkurat dette området begynner jeg å endre mening. Vi må snart sette en grense for hva vi kan ta imot av flyktinger og asylsøkere. Disse "flyktningene" er forbannet fordi de trodde de skulle bo og leve i Norge. Som folk har sagt lenger opp også: Lar vi disse bli nå, kommer ALLE med utsendelses/utvisningsvedtak på seg til å sultestreike.

Send disse hjem nå, å hent heller flyktninger som har et reelt behov for beskyttelse.
Sist endret av Thedeeq; 18. juni 2006 kl. 15:59.
Sitat av Popp
Du også burde skjønne at i denne saken er det alle invandrere uten oppholdstilatelse som vil begynne å sultestreike, for de ser at det funker, og til slutt kryr det av slike uten oppholdstilatelse som sitter og sulter..

Og det du driver med i den posten din er lik så mye personangrep på andre brukere på forumet her som det er lite fornuftig, tror det er du som bør slutte med syra og heller finne frem forumregla og se om du kan å lese

Ble en masse offtopic her, men ble såppas frustrert av posten din at jeg måtte bare få det inn på skjermen her
Vis hele sitatet...
Ja jøss, alle sammen kommer til å begynne å sultestreike. Bankers. Du er nesten like glup som han forrige fyren jeg dissa du?
For det første, om mitt forrige innlegg virket useriøst skal jeg være den første til å innrømme det. Men jeg ser helst at personangrep, useriøse beskyldninger og lignende sendes til meg personlig.
Ingen grunn til å ta opp slikt i plenum. Nok om det. Utrygghet behøver ikke nødvendigvis være bomber og terrorangrep, de er nok at unge kvinner ikke kan gå ute etter mørkets frembrudd av frykt for å bli ranet og det som værre er. Dersom mange føler en slik frykt har vel det den samme effekten på befolkningen. (over tid). (Sier ikke at dette skyldes helt og holdent utlendinger, men har personlig erfaring med lignende epsioder, og derfor ordlegger jeg meg slik)


Jeg mener uansett at de sultestreikende afghanerne ikke har noen større rettmessig grunn enn noen andre asylsøkere til å oppholde seg i landet sålenge de har fått avslått søknaden, og det er fattet vedtak om deportering. Alle søknader bør bli, og blir invididuelt behandlet (såvidt jeg er kjent med). At sultestreik fører til at andre vil prøve det samme tviler jeg på, men jeg mener fortsatt dette er et feigt våpen for å skaffe sympati, og derfor et hån mot de som ikke har mulighet til å spise seg mette rundt om i verden. Vi burde heller satse på å "importere" disse, fremfor tidligere talibansoldater, mullaer, pakistanske taxisjåfører og andre ulegitime "flyktninger" (Flyktninger i Pakistan, ærlig talt, hva flykter de fra?! De flytter hjem som 50-åringer med enorme palasser og nok av penger, for ikke å snakke om de som lever av mine skattepenger) (Merk at jeg ikke påstår at disse afghanerne er tidl. talibansoldater)

Til sist håper jeg folk kan holde diskusjonen på et saklig nivå, uten de patetisk barnslige personangrepene, det ødelegger mer for deres rykte enn mitt. Syrehue er jeg så definitivt ikke!
Det er tydelig at det er mye vingpartier på dette forumet...
vingpartier ja, begynner å lukte en nyoppblomstring av hvit valgallianse...

Sorry mac, men du har faktisk prestert å sammenlikne sikkerhetssituasjonen i oslo by night med kabul... Det er sannsynligvis et av de mest tåpelige utsagnene jeg har sett her på forumet noen sinne, noe som ikke sier så rent lite.
Jeg syns DreieRs innlegg nr. 2 slett ikke var tåpelig. Mange gode poeng. Vi blir alt for fort
antirasistiske og folk snakker om fremmedfrykt. Hva skal vi kalle det når vi vet utfallet
av å importere utlendinger og kjenner selv kriminelle utlendinger som oppfører seg
respektløst i Norge. Så kommer denne kammen inn som ikke skal dras over alle,
men det er på tide å sette noen eksempler og få en bedre og tryggere innvandringspolitikk.

Jeg mener det skal være slik:
Det skal ikke gå an å sultestreike seg inn i Norge, men dersom du sulter i landet du kommer
fra, kan det søkes om å få komme til landet vårt i en periode, og dersom landet du egentlig
kommer fra blir bedre skal du flytte tilbake.

Oppfører du deg ikke i Norge får du ingen "Jammen, Ali knivstakk bare 4 ganger, han
har skjerpet seg nå etter uke i fengsel". Vi betaler flybilletten din hjem til det landet du
kommer fra.

Arbeider du bra i Norge skal du ikke få noen særbehandling fordi du er utlending.
Du gjør en jobb som alle andre i Norge og dette er det vi forventer av deg.

Lær deg å les å skrive på norsk med en gang du kommer hit, deretter setter du deg
inn i norsk skikk og bruk, lover og regler. Allah har ingen særegne lover her i Norge.
Tilbe han alt du vil, men han styrer ingenting av lovverket.

Hat meg.
Sist endret av ponni; 18. juni 2006 kl. 20:45.
*sukk* hva annet kan man gjøre enn å riste på hodet over hvor mange idioter det finnes i verden...?

Det skulle ha vært obligatorisk iq&eq-test for å få lov til å ytre seg på nettet...
Sist endret av atomet; 18. juni 2006 kl. 22:14.
Sitat av HellToPay
eh..
det er jo veldig tydelig at folk uttaler seg uten å ha satt seg inn i saken, deg inkludert.
hva vet du om at kabul er trygt?
jeg møtte en kis hvis bror, bosatt i kabul, har fått armen kuttet av fordi han nektet å si hvor broren (som sultestreiker i norge) er, av taliban.
mange tror at den vestlige verdens tilstedeværelse i afghanistan har gjort landet trygt, noe som er helt borte i natta teit.
det var en tydelig beruset norsk dame innom som slang dritt til afhganerne og ba dem kjempe sin egen krig.
da vi pratet med henne viste det seg at hennes sønn, som tjenestegjorde i militæret og var stasjonert i afghanistan var drept for snaut et par uker siden.
trygt?
Presidenten i afghanistan i dag er en gammel krigsherre med tilknytning til al quaida.
trygt?
norge har brukt 500 milliarder kroner på militære formål der nede, men bare 300 millioner kroner på hjelpe arbeid.
trygt?
det er krig i landet og mange av disse menneskene er ettersøkt i afghanistan pga politisk overbevisning og kommer sannsyneligvis til å 'forsvinne' innen et par timer etter at de har kommet til kabul.
trygt?
jeg har vært der nede hver dag siden deres 20. dag med sultestreik og har faktisk satt meg inn i deres situasjon, i motsetning til flertallet som uttaler seg her på forumet
Vis hele sitatet...
Jeg mener fortsatt at Kabul er trygt nok for at de asylsøkerene kan sendes tilbake. Mine korte motpåstander (merk: påstander) på noen av dine påstander:
* Du kan ikke si at Kabul ikke er trygt bare ved å referere til noen grusomme enkelthistorier, man må se på helheten.
* Det bor ca. 3 millioner (pluss minus en million) i Kabul og ISAF styrken består av ca 10 000 mann, Norge sender en del ekstra soldater ned 1. juli. Du kan se alle tap ISAF-styrken har hatt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Interna...sistance_Force Ikke noe spesielt unormalt høye tap i en slik situasjon vil jeg påstå.
* Mora som hadde mistet sønnen sin, var hun norsk? Vist hun var norsk: Siste drepte norske soldat i Afghanistan var i 2004, i et bakholdsangrep av en rakett (navn: Tommy)
* Ehh, at Norge har brukt penger på militære formål der nede er for å hjelpe! Da blir det 500,3 milliarder på "hjelpearbeid" (ref: dine tall)
* Angående at enkelte der nede er politisk forfulgt osv, les pressemeldingen som stod i min forrige post! Kort sitert: "Norge lar afghanere som har et beskyttelsesbehov få bli i Norge"
* Og merk: Jeg har ikke sagt Kabul er trygt, jeg har sagt Kabul er trygt nok (vi snakker om asylsøkerne som sultestreiker. De som har beskyttelsesbehov blir som sagt ikke sendt tilbake)

Svar meg gjerne
Sitat av atomet
*sukk* hva annet kan man gjøre enn å riste på hodet over hvor mange idioter det finnes i verden...?

Det skulle ha vært obligatorisk iq&eq-test for å få lov til å ytre seg på nettet...
Vis hele sitatet...
Hva med å teste utlendingene vi tar inn landet da? Teste for HIV/AIDS, rulleblad-
sjekk, terrortilknytninger, hvordan de egentlig har det i landet de kommer fra?
Hva vi sier på nettet er ikke så viktig, men hvem og hvor mange vi tar inn i landet
er veldig viktig. Eller burde ikke dette være obligatorisk?

Det finnes mange idioter i verden, ja. Vi har nok med idioter i Norge som det er.
Hva med å ikke få inn flere til Norge?
9zlbed's Avatar
Trådstarter
jeg personlig mener purke går å henter dem i den leieren kjører dem i svartmarja til gardemoen hvor det står et svært militær fly som flyr til afghanistan
Sitat av ponni
Hva med å teste utlendingene vi tar inn landet da? Teste for HIV/AIDS, rulleblad-
sjekk, terrortilknytninger, hvordan de egentlig har det i landet de kommer fra?
Hva vi sier på nettet er ikke så viktig, men hvem og hvor mange vi tar inn i landet
er veldig viktig. Eller burde ikke dette være obligatorisk?

Det finnes mange idioter i verden, ja. Vi har nok med idioter i Norge som det er.
Hva med å ikke få inn flere til Norge?
Vis hele sitatet...
Tror du oppriktig at alle mennesker som kommer til Norge får bli, uten noen spørsmål? Det skal forbanna mye til for å få innvilget oppholdstillatelse i Norge.
Sitat av sputch
* Det bor ca. 3 millioner (pluss minus en million) i Kabul og ISAF styrken består av ca 10 000 mann, Norge sender en del ekstra soldater ned 1. juli. Du kan se alle tap ISAF-styrken har hatt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Interna...sistance_Force Ikke noe spesielt unormalt høye tap i en slik situasjon vil jeg påstå.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne trygghet på en sivil afghaner og en europeiske toppsoldat. Blir en soldat drept, vil minst 100 afghanere bli drept etterpå. Har du oversikt over hvor mange afghanere blir drept?

Husker ikke nøyaktig på slutteksten på Black Hawk Down-filmen. Men det stod omtrent noe slikt: 18 amerikanske soldater døde mens over 1000 somaliere døde...
Sitat av Nyskjerriper
HALLO!!!!!Svensker er jo nordens folk!!!Ang:vikingetiden ...Jeg snakker om nå tid.Hvor mange av oss vanligmann i gata,har noen innvirkning på hva som skjer?Blir overkjørt av land og regjering(Hjerne vasking).Ikke rart man må "VEKKE"enkelte blinde(godtroende)
Vis hele sitatet...
Å heil vigrid? Nordends folk? Ali fra lakkergata, med norsk statsborgerskap er en like stor del av "nordens folk".

" Vi blir alt for fort antirasister(..)" hva skal det bety? Håper det var en skriveleif.

Og denne asurde ideen om at alle asylsøkere skal begynne sultestreiking er tåpeligt. Det er farlig, og noe av det mest ubehagelige som finnes. De som villig setter seg i en sådan situasjon, underærnæring, må ha hatt det helt jæveligt for å velge dette alternativet.
Sist endret av Mech; 19. juni 2006 kl. 02:53.
Å sultestreike vil ikke, og burde ikke, føre til asyl i Norge. Regjeringen kan ikke spesielbehandle denne saken "bare" på grunn av noen sultestreikende afghanere. Hvilket signal vil det sende til andre som har fått avslag på oppholdstillatelsen sin?
Sitat av Nyskjerriper
HALLO!!!!!Svensker er jo nordens folk!!!Ang:vikingetiden ...Jeg snakker om nå tid.Hvor mange av oss vanligmann i gata,har noen innvirkning på hva som skjer?Blir overkjørt av land og regjering(Hjerne vasking).Ikke rart man må "VEKKE"enkelte blinde(godtroende)
Vis hele sitatet...
Så: Vi blir overkjørt av regjeringen? Tja, vi lever i et demokrati der det faktisk er folket som velger hvem som skal styre seg. Hvis du føler at du ikke passer inn, bør du vel nesten se på deg selv, og ikke på de andre 4-5 millioner menneskene som har valgt noe annet enn deg? Hvis du har falt såpass skjevt ut i samfunnet som det ser ut som, ligger jo feilen hos deg. Det er du som kommer til å tjene lite og leve i en konstant elendighet. Det er du som faktisk så sårt kommer til å trenge trygda som den forhatte venstresida innfører.

Dessuten. Hvis du er så interessert i å beholde den norske kulturen er det vel på tide at du ikke gir deg i kast med å ødelegge et av våre viktigste kulturaspekt; nemlig språket?

Her i Flekkefjord har vi bare en betegnelse for folk som deg. Vi kaller dere ST. Nå kan du gå og fundere på hva det betyr.

Over til selve saken: Jeg støtter ikke sultestreiking som demonstrasjonsmåte, og jeg synes det blir fullstendig galt dersom afghanerne skal få gjennom saken sin ved hjelp av et slikt tiltak. Jeg har stor tiltro til at systemet som vurderer risikofaktoren ved hjemsending av afghanerne har betydelig mer peiling på dette enn samtlige i denne tråden.
Sist endret av dadyd; 19. juni 2006 kl. 03:32.
Sitat av dadyd
Så: Vi blir overkjørt av regjeringen? Tja, vi lever i et demokrati der det faktisk er folket som velger hvem som skal styre seg. Hvis du føler at du ikke passer inn, bør du vel nesten se på deg selv, og ikke på de andre 4-5 millioner menneskene som har valgt noe annet enn deg? Hvis du har falt såpass skjevt ut i samfunnet som det ser ut som, ligger jo feilen hos deg. Det er du som kommer til å tjene lite og leve i en konstant elendighet. Det er du som faktisk så sårt kommer til å trenge trygda som den forhatte venstresida innfører.

Dessuten. Hvis du er så interessert i å beholde den norske kulturen er det vel på tide at du ikke gir deg i kast med å ødelegge et av våre viktigste kulturaspekt; nemlig språket?

Her i Flekkefjord har vi bare en betegnelse for folk som deg. Vi kaller dere ST. Nå kan du gå og fundere på hva det betyr.

Over til selve saken: Jeg støtter ikke sultestreiking som demonstrasjonsmåte, og jeg synes det blir fullstendig galt dersom afghanerne skal få gjennom saken sin ved hjelp av et slikt tiltak. Jeg har stor tiltro til at systemet som vurderer risikofaktoren ved hjemsending av afghanerne har betydelig mer peiling på dette enn samtlige i denne tråden.
Vis hele sitatet...
De har sikkert peiling, men om man skal stille seg slik i alle situasjoner gjør man seg selv overflødig. Tenk selv, sjekk på nettet osv.
Sitat av ponni
Hva med å teste utlendingene vi tar inn landet da? Teste for HIV/AIDS, rulleblad-
sjekk, terrortilknytninger, hvordan de egentlig har det i landet de kommer fra?
Hva vi sier på nettet er ikke så viktig, men hvem og hvor mange vi tar inn i landet
er veldig viktig. Eller burde ikke dette være obligatorisk?

Det finnes mange idioter i verden, ja. Vi har nok med idioter i Norge som det er.
Hva med å ikke få inn flere til Norge?
Vis hele sitatet...

En god start ville jo være å deportere deg & dine meningsfeller...

Bruk hodet litt nå er du snill:
Ali har vært politisk aktivist i Ugabugaland. Etterhvert begynner politiet og de paramillitære styrkene å fatte litt for stor interesse for å endre Alis helsetilstand, og Ali skjønner at han må komme seg til h***vete ut av landet hvis han er glad i skinnet sitt. Ali er glad i skinnet sitt, og kommer seg derfor ut fort som fy.

Etter en lang reise kommer så Ali til Norge. Der prøver politiet å sjekke Alis papirer, rulleblad, og terrortilknytninger. "Oi", sier politiet når de får faxen tilbake fra Alis hjemland, "de har jo ettersøkt han for både terrorisme og han har et rulleblad lengre enn David Toska, nei han må vi sende hjem fort som fy".

HVEM skal man sjekke rulleblad og sånt med? Er det noen som faktisk HAR behov for beskyttelse og asyl, så er det gode sjanser for at de det trengs beskyttelse FOR, er de man måtte ha sjekka dette hos.

HIV og AIDS? Skal det være en grunn til å få avslag på en asylsøknad? Unnskyld meg, men er du HELT HAKKE TETT? Det burde faanmeg være grunn nok alene til å få opphold på humanitært grunnlag, så kan de ihvertfall få så god behandling som mulig!
Sist endret av atomet; 19. juni 2006 kl. 12:29.
Sitat av ponni
Hva med å teste utlendingene vi tar inn landet da? Teste for HIV/AIDS
Vis hele sitatet...
Hadde likt å se hvordan folk som deg styrer landet:
- "HAr du HIV/AIDS/sykdom?"
- "...ja?"
- "Nei, du får heller dø i landet ditt. Neste!"