Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6127
Hei. Jeg lurer på hvor vanskelig det er å bryte opp en vanlig husdør med brekkjern. Er det mye knot osv, setter også pris på tips. Skal på en liten ue og må forbi et gjerde der de har en slik dør. Takker for svar.
det kommer helt ann på opphenget og rammen, og når du sier at det er i sammenheng med et gjerde, anntar jeg at rammen er av metall. Om dette er tilfellet vil det bli veldig vanskelig å bryte opp døren med brekkjern.
420
Trådstarter
90 7
rammen er faktisk av tre, for det er en sån liten "vegg" der, med et lite regntak.
den døra sparker du inn.
vist ikke det funker så kan du slå den i stykker med en øks på under 1 min
Om du ser henglsene prøv å gjekk de av. Ellers kan du ta motorsag og sjære rundt låsen og lukke opp døra
420
Trådstarter
90 7
Bør nevne at jeg bør være litt stille.Og døra går utover.
er det et gjerde!? ta med en tang og avbiter( hvis det er piggtråd!) og klatre over! er det strøm i gjerdet, bryt opp døra!
Skal du absolutt bruke brekkjern, så må det være enklest å slå den inn like ved låsen og bryte opp der?

The_WEB_KILLER, er temmelig vanskjelig å sparke INN ei dør i virkeligheten, ramma som døra stopper imot klarer du ikke sparke istykker uansett. Men å sparke UT ei dør kanskje kan la seg gjøre.

Edit: Om du skal være stille vil jeg ikke anbefale brekkjern i det hele tatt, siden du må slå det inn i ramma for så å bende i døra..
Vil anbefale å ta et dirkekurs.

carty, han nevner ikke noe om et gjerde han må forbi.. bare døra
Sist endret av Grimdoc; 10. juni 2006 kl. 00:13.
Sitat av Grimdoc
Vil anbefale å ta et dirkekurs.
Vis hele sitatet...
Har dirkekurs blitt noe man bare kan melde seg på ved nærmeste rådhus?
Sitat av DryYouTear
Har dirkekurs blitt noe man bare kan melde seg på ved nærmeste rådhus?
Vis hele sitatet...
Nei, men du kan selv ta et selvlæringskurs med info du finner med søkefunkjsonen og internett generelt.
Men du kan jo spørre på rådhuset, kanskje de viser deg noen heftige triks.
Funker vel fett å bare lirke inn jærnet like over låsen, for så å snu det med spikeruttrekket inn i sprekken, og jærnet liggende over døra. Napper du da utover, så vil du få med deg døra.
Fatter ikke hvorfor folk skal gjøre ting så jævla vanskelig. Har ikke folk nappet opp husdører før?
Hvis du skal gjøre det stille gå løs på kantene av treramma med et brekkjern hvis døra er satt sammen med slike jærplater som jeg er så trøtt at jeg ikke husker navnet på nå og pirk av dem med en flat skrutrekker
Vi gjorde det med en spade en gang, utrolig nok ble det ingen merker
brekkjern er tingen. funker nesten alltid. men hvis det er en låst metalldør vil jeg heller anbefale å bore ut låsepinnene først.
Ta rennafart og håp på det beste, drit i brekkjernet!
Jax Briggs: Greit nok at det er litt humor i det der, men ikke akkurat de tipsene han vil ha kan jeg tenke meg... btw, velkomen til forumet.
Skrujern? Det er lite som er en mer elegant fremgangsmåte enn å fjerne døra uten å gjøre skade på den.
Sitat av simen_88
Skrujern? Det er lite som er en mer elegant fremgangsmåte enn å fjerne døra uten å gjøre skade på den.
Vis hele sitatet...
Hva skal du med skrujern?
Å få opp en ordentlig dør uten å gjøre skade på den er umulig uten å dirke den opp.
Sitat av Goophy
Hva skal du med skrujern?
Å få opp en ordentlig dør uten å gjøre skade på den er umulig uten å dirke den opp.
Vis hele sitatet...
Med mindre du driter i å fokusere så jævlig på døra, og heller fokuserer på det rundt......
Det er en feil mange "amatører" gjør. De aller fleste sikrer dørene sine med lås-ditt & lås-datt, men de glemmer å sikre selve karmen.
Ofte så er det *ganske* så enkelt å "jekke" karmen til side slik at låsen slipper.

En stor kraftig skrutrekker (firkantede typen) eller et brekkjern funker like bra som nøkkel.
Jekker du opp karmen ødelegger du jo.
Sitat av Goophy
Hva skal du med skrujern?
Å få opp en ordentlig dør uten å gjøre skade på den er umulig uten å dirke den opp.
Vis hele sitatet...
Enkelte dører er satt opp slik at det er mulig å fjerne eller demontere hengslene med ett eller flere skrujern.
Kan ikke du bare ta med en tynn stikksag (ikke elektrisk) og prøve å lirke den mellom dørkarman og døra, og sage bort låsen, altså sage rundt låsen slik at du kan ta og åpne døra?
Det tar kanskje litt tid, men det er vel det enkleste!
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Det er da bare å sette inn brekkjernet like over låsen og bende opp døra. Trenger ikke en så lang tråd for å fortelle deg det? Du kommer uansett til å skade den døra noe jævlig med denne fremgangsmåten, så pass på at du ikke blir tatt!