Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2784
har klart å dra på meg en liten kokainavhengighet i det siste. heldigvis så er den faktisk liten, enn så lenge hvertfall. regner at jeg bruker ca 0.2/0.3g om dagen, i lisser som er ca 0.03/0.05mg om gangen. pleier å vente mellom 30-60 mellom hver lisse.

hvor skadelig er dette egentlig for kroppen? huet er jo en ting, det er jeg klar over. jeg er også klar over hvor fort ballen kan rulle totalt ut av kontroll. men jeg er mere bekymret for den fysiske helsen min. opplever sjeldent noe veldig rask puls, at hjertet jobber så særlig mye. men høyt blodtrykk får jeg nok. hvor lenge kan jeg holde på sånn her, uten at jeg "tar skade"...?
Nå har du jo et valg før forbruket tar seg opp. Å holde noe sånt i sjakk er vel noe de færreste klarer.

Jeg skal ikke si noe om skadevirkninger, for jeg har så å si null erfaring med kokain.

Ulempen er vel om du får varer som er blandet ut. Da får vel kroppen kjørt seg deretter.
Sitat av Asket Vis innlegg
Nå har du jo et valg før forbruket tar seg opp. Å holde noe sånt i sjakk er vel noe de færreste klarer.

Jeg skal ikke si noe om skadevirkninger, for jeg har så å si null erfaring med kokain.

Ulempen er vel om du får varer som er blandet ut. Da får vel kroppen kjørt seg deretter.
Vis hele sitatet...
vil vel egentlig tro det er verre jo renere colaen er...?
Tja. Om det er blandet ut med borsyre, Levamisole, procaine, fentanyl, talkum eller natron, som tydeligvis er ting kokain cuttes med, så er nok det verre enn ren kokain.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av easethepain Vis innlegg
vil vel egentlig tro det er verre jo renere colaen er...?
Vis hele sitatet...
Nei, da kjører du jo mindre i nesa, noe som er bra for nesa di, og om coken var dritt så ville du kanskje ligget på over en grammer om dagen, da ville problemet ditt faktisk hørtes mye verre ut også.

Så for din del vil jeg tro at det er verre jo mindre ren den er.

Jeg syntes du bør gi deg mens du fortsatt ligger på så lav dose, det er ikke mye som skiller 0.3g/dagen og en veldig kriminell livsstil(med mindre man er veldig bemidlet ellers da!).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
....
Jeg syntes du bør gi deg mens du fortsatt ligger på så lav dose, det er ikke mye som skiller 0.3g/dagen og en veldig kriminell livsstil(med mindre man er veldig bemidlet ellers da!).
Vis hele sitatet...
Det er nok dessverre heller grunnen til at bruker kokainen...
Men. Så dumt som det høres ut. Eller, det er jo like dumt som det høres ut. Enda dummere infact. Men, så er grunnen til at jeg bruker det slik at det skal bli lettere å trappe ned fra opiodene... Prøver å være veldig konsekvent med bruken min. Men jeg vet hvor fort det kan gå galt ja..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, da kjører du jo mindre i nesa, noe som er bra for nesa di, og om coken var dritt så ville du kanskje ligget på over en grammer om dagen, da ville problemet ditt faktisk hørtes mye verre ut også.

Så for din del vil jeg tro at det er verre jo mindre ren den er.

Jeg syntes du bør gi deg mens du fortsatt ligger på så lav dose, det er ikke mye som skiller 0.3g/dagen og en veldig kriminell livsstil(med mindre man er veldig bemidlet ellers da!).
Vis hele sitatet...

Anonyme svar slår til igjen.

PÅ INGEN MÅTE kjører du mindre i nesa om varene er bedre. Du drar bare enda mere fordi varene er bra!

Forbruket går oppover uansett. Hvor farlig det er? Ingen kan svare, men bra er det ikke. Brukte 1-2g kola vær dag i 2 år, et år sporadisk før det. Så hjertet mitt tålte det. Men det er litt funky noen ganger, hopper over noen slag. Slår dobble slag, slår dobbelt så fort i 20sekunder.

Men jeg føler det er baksiden av medaljen. Om jeg drar kola nå så får jeg bare noia. Så nå må jeg røyke det om jeg skal få den gode feelingen. Og det er jo IKKE bra.. haha
Hva er vits med så minimale doser? Merker du i det hele tatt noe rus? Hva er du avhengig av liksom? Du kjenner jo mest sannsynlig veldig lite til colaen i de dosene
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Hva er vits med så minimale doser? Merker du i det hele tatt noe rus? Hva er du avhengig av liksom? Du kjenner jo mest sannsynlig veldig lite til colaen i de dosene
Vis hele sitatet...
Er det god cola er 50mg en fin dose det.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Hva er vits med så minimale doser? Merker du i det hele tatt noe rus? Hva er du avhengig av liksom? Du kjenner jo mest sannsynlig veldig lite til colaen i de dosene
Vis hele sitatet...
Tja. Som sagt så er det i utgangspunktet for å lette på opiode-abstinensene mine. Pluss, som sagt, tenker litt på helsa også.
Men ja, det er nok til å få en rus - så lenge brusen er god og man ikke har høy toleranse.
Hva jeg er avhengig ligger vel i svaret her…
Sist endret av easethepain; 29. november 2023 kl. 01:28.
Slutt mens leken er «god». Det å bli avhengig av den dritten der er nærmere en du tror, tro meg. Har flere bekjente som ikke kan gjøre ting daglig uten 1-2 pils og et par linere innabords, egentlig trist å se hvor de har ødelagt for seg selv ifht jobb & familiære forhold.
Anonym bruker
"Bekymret Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av easethepain Vis innlegg
har klart å dra på meg en liten kokainavhengighet i det siste. heldigvis så er den faktisk liten, enn så lenge hvertfall. regner at jeg bruker ca 0.2/0.3g om dagen.
Vis hele sitatet...
Daglig bruk av kokain, er på ingen måte en liten avhengighet. La oss ikke lure oss selv her? Jeg vil påstå at det begynner å bli ganske så alvorlig i det man gjør det daglig. Det er veldig dårlig for slimhinner, dopamin / serotonin systemet og veldig dårlig for hjertet ditt på sikt.
Kokain avhengighet er noe av det værste som er, har flere venner som har gjeld på mange hundretusen og ødelagte relasjoner med stort sett alle de engang kjente. Håper du hvertfall har råd til avhengiheten din og ikke skaffer cola på bekostning av andre da havner du fort i trøbbel, Lykke til.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du hjerteproblemer kan det fort være farlig. Er du frisk og ikke har noen problemer med hjertet er det relativt trygt.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mye snakk om hjertet her, men daglig bruk av coke drar på en del når det kommer til tenner og øynene også
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mye snakk om hjertet her, men daglig bruk av coke drar på en del når det kommer til tenner og øynene også
Vis hele sitatet...
Øynene? Er det dårlig for synet liksom?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke bra for hjertet, men mest av alt som du er klar over, det psykiske og emosjonelle. Depresjon, nedsatt empati osv
Sitat av Asket Vis innlegg
Tja. Om det er blandet ut med borsyre, Levamisole, procaine, fentanyl, talkum eller natron, som tydeligvis er ting kokain cuttes med, så er nok det verre enn ren kokain.
Vis hele sitatet...

Det blir litt å sammenligne hva som er værst for øyet, Plumbo eller saltpetersyre.
Det kan være. Poenget var at man neppe tester hvert bidige gram kokain man kjøper. Sånn sett vet man ikke hva som gjør mest skade. Helseskadelig er det i lengden uansett.

Ville forresten prøvd å unngå Plumbo og salpetersyre i øyet.
Sist endret av Asket; 29. november 2023 kl. 20:14.
mange semi-fornuftige svar her, men er det virkelig ingen som har noe peiling rundt det kardiovaskulære...? noen som kan dele erfaringer med langtidsbruk da?

Sitat av Stearinlys Vis innlegg
....Brukte 1-2g kola vær dag i 2 år, et år sporadisk før det. Så hjertet mitt tålte det. Men det er litt funky noen ganger, hopper over noen slag. Slår dobble slag, slår dobbelt så fort i 20sekunder.
...
Vis hele sitatet...
Jeg også opplever dobble slag. Trodde dette var pga cola bruk, men etter å ha forhøft meg med flere leger og sykepleiere, så har jeg konkludert med at dette visstnok ikke er unormalt. Hjertearytmi er en ganske normal og i de aller fleste tilfeller ufarlig tilstand
Sist endret av easethepain; 29. november 2023 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av easethepain Vis innlegg
mange semi-fornuftige svar her, men er det virkelig ingen som har noe peiling rundt det kardiovaskulære...? noen som kan dele erfaringer med langtidsbruk da?



Jeg også opplever dobble slag. Trodde dette var pga cola bruk, men etter å ha forhøft meg med flere leger og sykepleiere, så har jeg konkludert med at dette visstnok ikke er unormalt. Hjertearytmi er en ganske normal og i de aller fleste tilfeller ufarlig tilstand
Vis hele sitatet...
Det finnes folk som har brukt kokain halve livet og levd godt, det finnes også toppatleter som har dødd etter en fest med god kola i tjueårene. Det finnes ikke noe fasitsvar annet enn at det er veldig skadelig for det kardiovaskulære systemet og det er ingen måte å vite om du er den som dropper død etter en alt for heftig kolasession.

Med det sagt mistenker jeg de som døde ung ikke akkurat brukte moderate doser, mens de som lever lenge var ganske slavisk med doseringen sin. Men jeg har ingen data å bygge påstanden min på.
Sitat av easethepain Vis innlegg
mange semi-fornuftige svar her, men er det virkelig ingen som har noe peiling rundt det kardiovaskulære...? noen som kan dele erfaringer med langtidsbruk da?



Jeg også opplever dobble slag. Trodde dette var pga cola bruk, men etter å ha forhøft meg med flere leger og sykepleiere, så har jeg konkludert med at dette visstnok ikke er unormalt. Hjertearytmi er en ganske normal og i de aller fleste tilfeller ufarlig tilstand
Vis hele sitatet...
Ja, legen min mente det samme helt frem til jeg sa at jeg brukte kola. Og de mengdene.

Har nå snart vært rusfri i 40uker. Og ikke opplevd dobbeltslag eller noe annen rytmisk feil etter ca 20uke rusfri.
Sitat av easethepain Vis innlegg
...men er det virkelig ingen som har noe peiling rundt det kardiovaskulære...?
Vis hele sitatet...
Jo. Som nevnt allerede sånn cirka 5 ganger i denne tråden. Kokain er jævlig dårlig for hjertet ditt.


Sitat av easethepain Vis innlegg
Jeg også opplever dobble slag. Trodde dette var pga cola bruk, men etter å ha forhøft meg med flere leger og sykepleiere, så har jeg konkludert med at dette visstnok ikke er unormalt. Hjertearytmi er en ganske normal og i de aller fleste tilfeller ufarlig tilstand
Vis hele sitatet...
Tullete konklusjon. Vedder penger på at du ikke nevnte kokainbruk til helsepersonellet du forhørte deg med. Helt vanlig hjertearytmi er jo ikke så farlig, men I kontekst av kokain, så snakker vi om noe helt annet.

Sitat av easethepain Vis innlegg
mange semi-fornuftige svar her
Vis hele sitatet...
Det eneste semi-fornuftige i denne tråden er hvordan du selektivt leser det du vil lese i denne tråden.
Sist endret av Juicekongen; 30. november 2023 kl. 19:08.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angående dobbeltslag er det ganske vanlig og jeg fikk konstatert det på EKG og som info fikk jeg til svar at kaffe, stimulanter og alkohol kan gjøre at symptomene blir værre men ikke noe om at det var farlig. Men regner med at om dobbeltslagene blir 10 ganger værre er det sikkert ikke bra.
Ødelegger slimhinner uansett over tid. Blir kødd med hjerterytme til tider for mange også. Husk at det eneste fornuftige bruken av kokain i destilert form er for operasjoner i øre / nese / hals regionen, i f m veldig tynne blodårer.
Sist endret av ketoDaddy; 30. november 2023 kl. 21:07.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Tullete konklusjon. Vedder penger på at du ikke nevnte kokainbruk til helsepersonellet du forhørte deg med. Helt vanlig hjertearytmi er jo ikke så farlig, men I kontekst av kokain, så snakker vi om noe helt annet.
Vis hele sitatet...
pay up. alle leger og sykepleiere jeg snakket med gav jeg full informasjon. nettopp fordi jeg dro inn på sykehuset og tok ekg og ultralyd av hjertet.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt absurde mengder kokain over en periode på 15år. 3-4 av de var 15+g uka med god brus.
Hjertet mitt er tipp topp uten skader samme med alt nærliggende. Men det betyr ikke at andre kan gjøre det samme. Flere rundt meg har daua av under 10% av bruken.
Nå har jeg ikke rørt det på lenge og har ingen planer om gjøre det igjen heller.

Et vennlig råd..såfort det er daglig bruk har du et større problem en du aner og det eskalerer jævlig fort.

Jeg sitter igjen med omtrent totalt ødelagt psyke. Angst. Hull i skilleveggen i nesa kroniske plager i luftveiene osv.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt kola siste året "kun" i helger, dette har ødelagt mitt liv en periode fremover økonomisk komplett.
Jeg har forhåpentligvis lært, men dette er noe jeg har testa over flere år, men greier ikke lengre og ikke trigge bruket i helgen, jeg føler at det minste problemet med kola når man driver med det er det fysiske, i mitt tilfellet tør jeg ikke inrømme dette for noen, så om jeg hadde falt sammen hadde det vært en fordel.

Men det man ikke dør av blir man sterkere av, har jeg hørt.......

Ikke meningen og stjele tråden, men jeg ligger på en 3-6g vær helg, og har egentlig ikke noe fysiske issues, kun psykisk, men nå er det jul - jeg har ikke penger til bensin, gaver eller noe som helst.
Please ikke test :=)
Sitat av easethepain Vis innlegg
har klart å dra på meg en liten kokainavhengighet i det siste. heldigvis så er den faktisk liten, enn så lenge hvertfall. regner at jeg bruker ca 0.2/0.3g om dagen, i lisser som er ca 0.03/0.05mg om gangen. pleier å vente mellom 30-60 mellom hver lisse
Vis hele sitatet...
Husk at ved kontinuerlig bruk blir det fort store doser uansett hvor lite du tar av gangen.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Husk at ved kontinuerlig bruk blir det fort store doser uansett hvor lite du tar av gangen.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir dosen noe større ved at jeg tar 0.3g per dag fordelt utover dagen, kontra 0.3g på en kveld?
Kontinuiteten gjør at det alikevel blir 100g i l a noen måneder.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du regner 0.2-0.3 det er greit spenn når vi snakker så lite.
Etterhvert regner du 0.3-0.4 så 0.4-0.5 osv (Når det ofte er snakk om dobbelt så mye uansett man vil bare ikke helt innse hvor mye man tar) og før du veit ordet av det er det 10+g i uka og da er det et helvette og gi seg.
slutt mens leken er god.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du regner 0.2-0.3 det er greit spenn når vi snakker så lite.
Etterhvert regner du 0.3-0.4 så 0.4-0.5 osv (Når det ofte er snakk om dobbelt så mye uansett man vil bare ikke helt innse hvor mye man tar) og før du veit ordet av det er det 10+g i uka og da er det et helvette og gi seg.
slutt mens leken er god.
Vis hele sitatet...
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Kontinuiteten gjør at det alikevel blir 100g i l a noen måneder.
Vis hele sitatet...
Men det er jo fortsatt ikke dette tråden handler om. Jeg er da klar over at jeg er en rusavhengig rusmisbruker. Jeg vet hvor fort ballen ruller. Jeg er opiat avhengig så det synger etter. Jeg setter pris på at man passer på hverandre, men jeg spør om noe helt annet.