Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2375
Har lekt litt med tanken på å bygge eller lage en plan på hvordan jeg kan lage dragrace bane / nascar bane..

Lurer på en ting, hvor mye land trenger jeg får noe sånt?

Tenker det må jo koste en formue, men det tjener vell seg fort opp igjen?

utifra det jeg vet er det ikke mange dragrace baner i norge?
Det og ha land og slikt er vel ikke problemet, Problemet er vel og få lov. pga støy og sikkerhet osv.
Og det er jo Meget stor forskjell på en drag bane vs nascar
Sist endret av Sterol91; 24. oktober 2016 kl. 23:05.
værtfall ved en nascar bane så vill jo tv, sponsorer, publikum og folk som kjører dra inn masse penger.

Byråkrati norge går det vell mer til helvete med.

sånn som jeg har sett i usa så er disse banene veldig sikre, mtp pit crew, publikum.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
værtfall ved en nascar bane så vill jo tv, sponsorer, publikum og folk som kjører dra inn masse penger.

Byråkrati norge går det vell mer til helvete med.

sånn som jeg har sett i usa så er disse banene veldig sikre, mtp pit crew, publikum.
Vis hele sitatet...
Men det er i usa. Tror du kan legge denne ideen på hylla
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Har lekt litt med tanken på å bygge eller lage en plan på hvordan jeg kan lage dragrace bane / nascar bane..

Lurer på en ting, hvor mye land trenger jeg får noe sånt?

Tenker det må jo koste en formue, men det tjener vell seg fort opp igjen?

utifra det jeg vet er det ikke mange dragrace baner i norge?
Vis hele sitatet...

Drag bane kan nok være mulig å få til, kanskje en 200 m bane.
Nascar? Det er jo ingen serie for nascar her. Er jo bare i USA, Canada og Mexico såvidt jeg vet. Så det blir jo håpløst.
De har forsøkt med en EU serie i Nascar men usikker på om den ble lagt ned for et par år siden.

Tjener seg fort igjen? Du tenker at siden bilsport er å lukrativt i Norge? Selv i rallycrossens glansdager på 80 tallet med full TV dekning og flere norske habile førere så var det vel lite til ingen penger i sporten. Både for kjørerne og banene. Det var dugnad, sparepenger og lån. Og en håndfull kjørere fikk spons nok til å satse internasjonalt.

WRC har vel hatt vinterrally 1 eller kanskje 2 ganger. Ble jo ikke noe økonomisk suksess. Og skal du starte en egen serie så må du nok ha særdeles dype lommer, lage mange bra baner og få nok kjørere og team til å satse. Og siden Nascar ikke er stort utenfor amerika så tenker jeg det faller i fisk alt der.


Men selv med en drag bane så tenker jeg at noen gullgruve blir det ikke. Og mtp investeringer som kjøp av areal, grunnarbeid for å få stabil grunn for depot, innkjøringsveier, og selve drag banen så blir nok kostnaden på mange millioner.

Hvordan tenker du å tjene penger? Billettsalg? Er publikum så hypp tror du? Og hvor lang tid tar det å innarbeide banen din slik at den kommer på programmet til de som kjører drag race? Det alene kan jo ta flere år. Tv inntekter? Er jo snart ikke mulig å drive TV lengre. Folk har jo kutta TV.

Nei om du er motorsport fan så bruk heller penga dine og tiden din på skaffe en egen bil, jobb med å få på plass et team som kan hjelpe å skru, rette bulker etc. Så kan du enten satse feks folkecross, rally eller rallycross. Eller kanskje trail eller motocross, siden det er rimelig motorsport.
Sist endret av frtoretang; 24. oktober 2016 kl. 23:43.