Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3944
Fant ut at det er en gruve rundt der jeg bor som inneholder hedenbergite og iivaite som i følge http://www.minfind.com/minsearch-2016.html går for rundt $50-1000.

Gruva er inngjærdet og går langt ned.


Fant også en annen gruve i dag som har ca 30 cm med vann inni, har vurdert nå om jeg skal kjøpe lense utstyr og begynne å pumpe ut vannet for å se om det er noen mineraler inni der /gruve utsyr som er mulig å beholde.

Noen tips?
Finn ut hvem som eier eiendommen. Jeg vet ikke hvordan. Deretter se hvor mye det koster å kjøpe eiendommen. Jeg vet heller ikke hvordan.

Vær 100% sikker på at du får igjen investeringen før du kjøper, for salget av mineralene du snakker om.
Sist endret av Oro; 26. april 2015 kl. 01:49.
vet akuratt hvem som eier eindommen om jeg får lov å kjøpe eindommen, neppe..

Kan det gjøres ulovlig, klart det. Trenger bare klatreutsyr og kompetanse eller en 45 meter lang stige.
Et godt tips er å ikke grave og herje i fredede kulturminner, slik som for eksempel Breigangen gruve på Fossum jernverk. Det kan jo for det første være farlig, men så kan det plutselig bli ganske dyrt også =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Et godt tips er å ikke grave og herje i fredede kulturminner, slik som for eksempel Breigangen gruve på Fossum jernverk. Det kan jo for det første være farlig, men så kan det plutselig bli ganske dyrt også =)
Vis hele sitatet...
Godt eksempel på det:

Tatt etter 20 år med ulovlig sølvjakt.

Dom i gruvesaken.
Hvordan vet du at det er hedenbergite du har funnet? Ser den lik ut, eller har du sjekket grundig?
Parkettetterligning
Tipper det er allmenn kunnskap for lokalbefolkningen? Kan hende det var det gruva holdt på med eller at ordet har spredd seg fra da gruven var i drift.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvordan vet du at det er hedenbergite du har funnet? Ser den lik ut, eller har du sjekket grundig?
Vis hele sitatet...
Allmen kunskap det ligger på nettet hva gruven inneholder. Er hedenbergite verdt VELDIG mye siden du nevner denne?

Hedenbergitt
Kvarts
Granitt
Ilvaitt
Epidot
Kalkspat
Magnetitt
Svovelkis

Er det gruven inneholder.
Breigangen gruve?
Kanskje det