Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1286
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann,

Har etter en opprydding fått tak i en Fujitsu Siemens Primergy TX150 S5 server. Er denne noe tess til noe som helst, eller hører denne helst hjemme i elretur? Tenkte kanskje jeg kunne sette den opp og bruke den til type NAS hjemme eller noe, evt om den skal få erstatte min gamle AMD HTPC, om den Xeon CPUen kan brukes til noe nyttig. (Sitter en Intel Xeon 3070 (2.66GHz) i den)

http://www.fujitsu.com/global/produc.../tx150_s5.html

Forslag til HTPC/NAS bruk på den eller er det dynga neste?
Som filserver vil den nok fungere yppelig =)
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Problemet med de der er at ytelsen på SATAkontrolleren er helt fucking abysmal.
Flott som filserver så lenge du mest lagrer ting på den, og ikke har igang en masse torrentsmatring på disk samtidig som du f eks skal streame til htpc.

(Jeg er faktisk helt seriøs. Vi hadde problemer med I/O-ytelse på disse på helt vanlige kontornett med 10-15 brukere. Documenter og mail, og du merker lag)
▼ ... noen uker senere ... ▼
kjør plex server på den ;D
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvor mye minne har du på den? Et greit bruk med gamle servere er for eksempel å gjøre om deler av minnet på serveren om til en virtuell harddisk. På denne måten kan du få deg en greit temporært storage (likt /tmp) som faktisk yter ganske bra. Det er mitt personlige topp stalltips for best bruk av gamle servere som du ikke helt vet hva du skal gjøre med.

Ps: Ikke lagre backupen din dit.
Sist endret av m0b; 20. august 2014 kl. 20:55.