Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2006
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Heisann.

En kompiss av meg har en skolePC som har begynt og bli ganske så klikk, og det er en del småtteri med denne. IKT erstatter ikke slike skader, men dem bytter deler hvis det er "tilfeldig" og ikke brukeren sin feil. Vi skal derfor ødlegge PCen sitt hovedkort og CPU, hvordan kan vi gjøre det mest effektift og uten at det synes?

Vi har tenkt på og sette 230 volt rett inn, og skylde på at omformeren klikka, men dette virker litt usansynerlig ut. Så er det noen som har noen andre ideer til hvordan man kan kverke ett HK og CPU?
Skru opp og tillfør strøm til en del av komponenetene, ikke direkte fra veggen. Ender opp med enorme svimerker.

Utenom om dette så er det vel "vennen" din som har fucket pcen sin, er et merkverdig syn at ekstremt få av lærer pcene blir ødelagt mens elev pcene må repareres i ny og ne...
Sist endret av xShadyx; 11. februar 2011 kl. 12:47.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Sitat av xShadyx Vis innlegg
Skru opp og tillfør strøm til en del av komponenetene, ikke direkte fra veggen. Ender opp med enorme svimerker.
Vis hele sitatet...
Tar vi opp og svir komponenter, vises jo dette tyderlig og vi kommer til og få skylden.... Trenger no litt mere diskre
Sitat av Harabo Vis innlegg
Tar vi opp og svir komponenter, vises jo dette tyderlig og vi kommer til og få skylden.... Trenger no litt mere diskre
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du gjør det rett, da vil det ikke synes og når de tester komponenten vil de bare finne ut at den ikke fungerer.
Dersom dere svir komponenter med 12-18volt så trenger det ikke å være så mye son synes. BIOS chip er en glimrende sak å svi.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt bare lage en bro mellom noen komponenter med et skrujern, bruker å være nok i min erfaring.
støvsuger

Har hørt at den har kortslutta mange pc'er i alle fall
Det eneste jeg har hørt om støvsuger er at de skaper statisk elektrisitet som ikke er så bra for bl.a. RAM.
koble ut vifta, pakk inn i pute.
eventuelt thermite :P
zapp den med statisk strøm.
Er vel ikke noen millionpc ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
koble ut vifta, pakk inn i pute.
eventuelt thermite :P
Vis hele sitatet...
Thermal shutdown ringte, dette har vi diskutert før.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Norsefire Vis innlegg
elektromagnet
Vis hele sitatet...
Hvis det i det hele tatt fungerer vil det nok bare ta knekken på HDD og kanskje minnet, og det er ikke det TS er ute etter.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis det i det hele tatt fungerer vil det nok bare ta knekken på HDD og kanskje minnet, og det er ikke det TS er ute etter.
Vis hele sitatet...
Bør vel knekke CPUen og? hva med å dumpe hele driten i vann?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Bør vel knekke CPUen og? hva med å dumpe hele driten i vann?
Vis hele sitatet...
Hvordan vil det være "usynlig" skade på maskinvare ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvordan vil det være "usynlig" skade på maskinvare ?
Vis hele sitatet...
Blir vel ikke det, skal det ikke synes så fuck den opp med bruk, gå på alle det mest sleazy porr sidene du finner og kjør på, da knekkes maskinen etter ikke så lenge
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Blir vel ikke det, skal det ikke synes så fuck den opp med bruk, gå på alle det mest sleazy porr sidene du finner og kjør på, da knekkes maskinen etter ikke så lenge
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du er en idiot.

Det er ikke hensikten TS er ute etter, og en OS-restore fikser det, det er forøvrig ikke sikkert at brukeren har tillatelse nok til å installere noen form for activexkontroller eller lignende uansett.
Sist endret av AtXbYeA; 11. februar 2011 kl. 19:20.
Ta frem loddeutstyret :P
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Bør vel knekke CPUen og? hva med å dumpe hele driten i vann?
Vis hele sitatet...
de vil se fuktskader. finne det ikke virus som kværker pc a? prsonlig ville jeg kortslutta hovedkortet
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Gratulerer, du er en idiot.

Det er ikke hensikten TS er ute etter, og en OS-restore fikser det, det er forøvrig ikke sikkert at brukeren har tillatelse nok til å installere noen form for activexkontroller eller lignende uansett.
Vis hele sitatet...
Mangel på kunnskap innenfor et enkelt felt(pluss noe skumlesning) kvalifiserer som idiot stempel for deg?
Virkelig interessert i å høre din definisjon av intelligens, skal ikke si noe for sikkert men du virker meget trangsynt innenfor visse aspekter
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Ser ut som at det blir og benytte seg av en ekstern strømforsyning og sette på litt strøm ja :P Hvis jeg ikke husker feil, gikk forsyninga opp til 20v, og det burde vel holde til og overbelaste enkelte komponenter

Takk for ideen med BIOS
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Blir vel ikke det, skal det ikke synes så fuck den opp med bruk, gå på alle det mest sleazy porr sidene du finner og kjør på, da knekkes maskinen etter ikke så lenge
Vis hele sitatet...
Da får du en helt normal, litt treg Windowsmaskin...

Jeg stemmer for 18V rett i BIOS.

Sitat av Norsefire Vis innlegg
Mangel på kunnskap innenfor et enkelt felt(pluss noe skumlesning) kvalifiserer som idiot stempel for deg?
Virkelig interessert i å høre din definisjon av intelligens, skal ikke si noe for sikkert men du virker meget trangsynt innenfor visse aspekter
Vis hele sitatet...
Hva med å holde seg til emne i tråden? Det hjelper i mangt et tilfelle.
Sist endret av fxxked; 12. februar 2011 kl. 01:10.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hva med å holde seg til emne i tråden? Det hjelper i mangt et tilfelle.
Vis hele sitatet...
Sier meg helt enig, men når drittslengning kommer min vei så føler jeg behov for å kommentere

Eks dama ødela pcn sin ved bruk, så hvis du sender den på service 3 ganger etter et lass med porr så kan man jo kreve retur?
magnet funker fett
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Mangel på kunnskap innenfor et enkelt felt(pluss noe skumlesning) kvalifiserer som idiot stempel for deg?
Virkelig interessert i å høre din definisjon av intelligens, skal ikke si noe for sikkert men du virker meget trangsynt innenfor visse aspekter
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at jo, du er en idiot hvis du prøver å komme med tips om ting du ikke har peiling på i det hele tatt.

OT:
1. Åpne opp pcen et sted hvor det ikke er noen sånne garanti-klistremerker osv (tastaturet er ofte et enkelt sted, evt åpninger til hdd og ram)
2. Når du ser hoverdkortet og kan røre dette, skru på pcen og sleng på litt stålull e.l. som leder strøm

Da burde du kortslutte hovedkortet relativt greit. Hvis ikke kan du sette på strøm til forskjellige ting som ser ut som er viktige, men da burde du egentlig ha en strømforsyning e.l. som du kan justere spenningen på sånn at du unngår svimerker.

Edit: Til dere som foreslår porr: Alle IT-avdelinger med en iq på over 12 er såpass late at de har ghost-image som de legger inn hvis det er software-feil. Da tar det dem noen minutter å formatere og legge inn på nytt, og de fikser ikke hardware-problemer.
Sist endret av drittunge; 12. februar 2011 kl. 12:14.
Kan vel også kjøre samme metode som mange gjør med mobiltelefoner når de vil ha ny på forsikring?
Noen sekunder i mikrobølgeovn gjør susen for det meste av elektronikk, men ikke ha den inne for lenge, ettersom at det vil bli visende etter en stund :P