Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1469
Jeg har et problem, jeg har degradert min pc fra vista til xp, og finner ikke noen drivere til min pc.
Noen som kan hjelpe meg ?
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Jeg fant ikke nettverk driveren til min pc, eller til windows xp ?
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Jeg har ikke noen lyd på pc`en min.
På dxdiag står det at det ikke finnes noen device eller driver, noen som kjenner problemet ?
Device manager -> Hva står det om lydkortet ditt?
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Det står ingenting på dxdiag eller Device manager.
Lydkortet ditt kan ha gått i stykker. Prøv med et annet om du har, eller noen du vet har.
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Det er ikke gått i stykker, jeg har bare degradert pcen min og da ble alle driverene slettet.
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Jeg har altså degradert min pc, og alle driverne har forsvunnet.
Jeg har funnet igjen alle utenatt Sound driveren min.
På dxdiag og Device manager står det ingen ting om hvilke driver eller device.
Noen som kan hjelpe?
Vi kan jo ikke gjette hva slags komponenter du har i PC'n din. Hvis noen klarer det så er jo det rimeli sykt og jeg ber dem om å kontakte meg snarest!



Anyway.. Er det en stasjonær pc? Laptop? Hvis det er stasjonær kan du jo lett sjekke hva slags lydkort du har. Hvis det er Laptop sjekker du bare modell nummeret og søker på hjemmesidene dems etter drivere.
Sist endret av Source; 31. mai 2009 kl. 13:55.
Sitat av SUM Vis innlegg
Det er ikke gått i stykker, jeg har bare degradert pcen min og da ble alle driverene slettet.
Vis hele sitatet...
svarer du ikke litt selv her da?
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Jeg tror jeg vet hvilke driver jeg trenger men lydkortet er deakivert.
Altern 1 : Conexant HD Audio
Altern 2 :HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP

Jeg har en laptop.
Hvis lydkortet er deaktivert skal det finnes ut det ved å gå på Device Manager.

Men det har du gjort ser jeg så da må det jo være noe tull et sted. Fjern alt av drivere til lyd - etterfulgt av en restart. Så legger du de inn igjen. Eller windows gjør det om den finner de selv.
Sist endret av Source; 31. mai 2009 kl. 14:14.
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Det står at det ikke er noen driver eller device.
Jeg ville ha avinstaler driveren (start-kontrollpanel-system-enhetsbehandling-velg enheten og trykk rull driver tilbake) og gjort følgende:

1:start-kontrolpanel-legg til maskinvare (finner du ikke enheten her hvet jeg ikke,lite sansynelig dog.)
2:Velge enheten (da får du mest sansynelig en melding ''finner ikke enhetsdriver,bla bla bla)
3:trykk ikke instaler driver jeg vil velge hvilken driver som skal instalerest.
4:veld directory hvor du har lastet ned driveren og trykk fortsett
5:når du er ferdig så restarter du pc'n om du ikke da får spørsmål om det.

prøv dette.
Tar forbehold om at ikke alt stemmet helt korekt med namn og rekefølge med windows ol...men trur detta skal vere greit og forstå
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du ikke har noe lydkort i listen over enheter i enhetsbehandlingen er det en av to ting :

1. Du har glemt å legge inn drivere for høyere opp kritiske enheter, som f.eks chipset o.l (varierer fra modell til modell hvordan man prater med lydkortet, f.eks I2C eller lignende.
2. Den ligger under "ukjente\andre enheter" og du har bare ikke lagt inn driveren.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=105642
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er nok stor sjans for at du må legge inn HD-Audio support for WindowsXP siden du sitter på et 10 år gammelt OS
Uhm, kunne du ikke bare tatt opp dette i din forrige tråd? Ser ikke vitsen med to 'like' tråder.
HD-Audio support heter MS UAA.
Disse kan skaffest her:

http://drivers.softpedia.com/get/SOU...on-Audio.shtml

Deretter kan du gjøre dette for å finne ut hvilke drivere du trenger til lydkortet ditt:

Start > Høyreklikk på 'My Computer' og velg 'Properties'.
Deretter på 'Hardware', også på 'Device Mananger'.

Finn i listen ett gult spørsmålstegn, og/eller utropstegn, og høyreklikk på det. Deretter trykker du på 'Properties', velger fanen 'Details'.
I listen der velger du 'Hardware IDs', markerer en av de på listen, og trykker CTRL+C.
http://dump.no/files/0fd7d7e5e1b6/aids.JPG

Deretter limer du inn dette i Google, også finner du sannsyneligvis driveren.



Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er nok stor sjans for at du må legge inn HD-Audio support for WindowsXP siden du sitter på et 10 år gammelt OS
Vis hele sitatet...
Innse at folk enda velger å bruke XP.
Sist endret av RosaElefant; 31. mai 2009 kl. 17:37.
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
RosaElefant ; Det har jeg gjort, men ikke noe lykke.
SUM
SUM's Avatar
Trådstarter
82 0
Noen som kan bruke teamviewe, fjernhjelp eller noe sånt så kan en av dere gjøre det, siden jeg har prøvd uten hell ?